۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین امام در اواخر عمر خود از واژه اسلام آمریکایی بسیار استفاده می‌کرد/ عامل ثبات امروز ایران وجود رهبری و وحدت در کشور است
کد خبر: ۴۳۸۹۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس مجلس با حضور در قزوین:

امام در اواخر عمر خود از واژه اسلام آمریکایی بسیار استفاده می‌کرد/ عامل ثبات امروز ایران وجود رهبری و وحدت در کشور است

نائب رئیس مجلس در قزوین با بیان اینکه امام در اواخر عمر خود از واژه اسلام آمریکایی بسیار استفاده می‌کرد گفت: اینکه ایران در میان همه هیاهوها یک جزیره باثبات است به واسطه ایجاد وحدت و رهبری آیت الله خامنه ای است

امام در اواخر عمر خود از واژه اسلام آمریکایی بسیار استفاده می‌کرد/ عامل ثبات امروز ایران وجود رهبری و وحدت در کشور است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، پنجمین سالگرد شهدای هیئت موتلفه اسلامی و مراسم گرامیداشت زنده یاد محمود انصاریان از اعضای این حزب با حضور محمدرضا باهنر، نماینده مردم تهران در مجلس و مسئولین استان شب گذشته(سه شنبه) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات قزوین برگزار شد.
محمدرضا باهنر، نماینده مردم تهران در مجلس در این مراسم اظهار کرد: خردادماه یاد نهضت امام خمینی(ره) را زنده می‌کند، ۱۵ خرداد روز آغاز مبارزات رسمی ایشان با رژیم شاهنشانی است و ایشان ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند و به تعبیری انتظار فرج را باید از این روز بکشیم.
وی در ادامه افزود: سابقه اسلام در کشورمان طولانی و بیشتر از هزار سال است که مردم ایران مسلمان می‌باشند؛ اما با داشتن همین اسلام بیش از هزار سال زیر سلطه رژیم سلطنت بودیم.
این نماینده مجلس اذعان کرد: امام امت ایران را به اسلام ناب متصل کرد و شهدای عزیز برای تبیین این اسلام رفتند، امام زمانی که نهضت خود را علنی می‌کرد با مقاومت یک رژیم ستم شاهی پر زرق و برق و تزویر روبرو شد؛ در کنار این جبهه دو جبهه دیگر وجود داشت که امام خمینی(ره) نیز با اینها مبارزه می‌کرد.
امام معتقد بود در اسلام هیچ حکم غیر سیاسی وجود ندارد وی با بیان اینکه جبهه دوم کسانی بودند که به ظاهر انقلابی اما در باطن وابسته به قدرت‌های شرق بودند ابراز کرد: این افراد معتقد بودند دین افیون ملت‌هاست؛ این بلوک ملیون‌ها انسان را کشت فقط به جرم اعتقاد به معاد، اخلاق و انسانیت؛ این افراد در ایران نیز نفوذ پیدا کرده و در دانشگاه‌های ما جوجه کمونیست‌ها حاضر بودند و می‌گفتند مگر با دین می‌توان با شاه رسمی کشور جنگید؟ باهنر در ادامه اضافه کرد: این افراد در انقلابی‌های ما نفوذ پیدا کرده بودند و احساس مالکیت صد در صدی داشتند؛ امام راحل مجبور بود با کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها مبارزه کرده و نگاه به دین را از ناکارآمد جلوه کردن به عاملی نجات بخش برای مردم معرفی کند.
وی تصریح کرد: جبهه سوم که امام با آنها بیشتر از بقیه گروه‌ها مشکل داشتند، معتقد بود همراهی دین با سیاست قابل قبول نیست و خلاصه دین در شب اول قبر مشخص می‌شود و با توسل به دین در برابر امام و انقلاب ایستادند.
نائب رئیس مجلس افزود: امام به حدی برای مقابله با این تفکرات ضد دینی جلو رفت که در صحیفه نور فرمودند؛ معتقدم در اسلام هیچ حکم غیر سیاسی وجود ندارد و اسلام دین زندگی جاری مردم است.
در حال حاضر جاهلیت مدرن در جهان پدید آمده است وی با اشاره به مواضع رهبر معظم انقلاب در مدیریت کشور گفت: رهبری کارکرد خالصانه را اینگونه مثال زده اند که در زمان پیش از پیروزی انقلاب چگونه باخلوص و بدون چشم داشت در کنار اذیت شدن خانواده‌هایشان و آوارگی‌ها مبارزات انقلابی صورت می‌گرفت؟ امروز هم باید این رویکرد دنبال شود.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: پیامبر(ص) ۱۳ سال تلاش کرد امت اسلامی را شکل دهد و ده سال پس از نهضت امت اسلامی شکل گرفته و رشد کرد؛ حضرت امام را نیز وصل می‌کنم به نخستین روزهای عصر پیامبر(ص)؛ امام هم ۱۵ سال برای شکل گرفتن امت اسلامی و ۱۰ سال برای تشکیل دولت تلاش کرد.
وی با بیان اینکه امام در اواخر عمر خود از واژه اسلام آمریکایی بسیار استفاده می‌کردند تاکید کرد: امام راحل اسلام ناب را بین توده ای از مردم را مطرح می‌کرد که از اسلام فاصله داشتند؛ تلاش ایشان از ۱۵ خرداد ۴۲ تا پیروزی انقلاب در سال ۵۷ موید این بود که زلزله عظیمی را در قرن حاضر به راه بیندازد.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: از یک سو شاه و ستم‌هایش و از سوی دیگر مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها می‌گفتند اصلا نمی‌توان انقلابی بود و دین هم داشته باشیم.
وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر جاهلیت مدرن در جهان پدید آمده است گفت: این جاهلیت از اسرائیل حمایت کرده و مردم یمن را با تفکر اسلام آمریکایی به کشتن می‌دهد که از دورن این اسلام داعش متولد می‌شود؛ در این فضا امام این عزت را به مردم داد که به خداپرستی و دینداری واقعی برسند.
افراد مخالف دین با داعشی گری قصد بردن آبروی اسلام را دارند باهنر با بیان اینکه افراد مخالف دین با داعشی گری قصد بردن آبروی اسلام را دارند ابراز کرد: امام در صحیفه خود به انقلابی ماندن توصیه کرده اند یعنی روحیه انقلابی و وحدت را حفظ کنیم؛ اینکه ایران در میان همه هیاهوها یک جزیره باثبات است به واسطه ایجاد وحدت و رهبری آیت الله خامنه ای است و اخلاصی که در واژه واژه کلام ایشان موج می‌زند.
وی به ویژگی‌های اخلاقی امام راحل اشاره کرد و اذعان داشت: امام تنها از خدا می‌ترسید و زمانی که رهبر این کشور بود و حتی تا لحظه مرگ عقیده شان تغییری نکرد؛ مستکبرین زمانی که قصد داشتند قرن ۲۱ را بدون نام و نشانی از دین شروع کنند اما امروز همه دغدغه‌های آنان دین و گسترش اسلام در جهان است.
این کارشناس سیاسی با اشاره به روند ادامه مذاکرات هسته ای عنوان کرد: رهبری فرمودند؛ می‌توان بازی برد - برد داشت و اگر دشمن بخواهد بازی برد باخت را به ما تحمیل کند؛ ما آماده ایم بازی را ادامه ندهیم؛ آمریکا باید بداند امام ما در سال ۴۳ چه قدرتی داشت و امروز مشاهده کند نظام، ملت و رهبر ما چه اقتداری در جهان دارند؟ وی در پایان بیان کرد: امروز ملت ایران بیش از هر زمانی پشتیبان ولی فقیه خود است و می‌داند نتیجه دادن یا ندادن در مذاکرات برای ما موفقیت آمیز است، فقط شجاعت و بصیرت و پیگیری مطالبات رهبری و قدم برداشتن در مسیر منویات ایشان از ضروریات جامعه امروز است.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان