۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین انتخابات باید انتخابات باشد!
کد خبر: ۴۰۶۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انتخابات ۹۲؛

انتخابات باید انتخابات باشد!

مقام معظم رهبري نيز در فرمايشات نوروزي خود در مشهد مقدس تاكيد كردند كه همه ي سلايق سياسي بايد در انتخابات شركت كنند اما هدف شان بايد مصالح نظام و كشور باشد نه منافع شخصي و حزبي!

انتخابات باید انتخابات باشد!

صبح قزوین: بر فکرها لباس واژه پوشاندن و بر کاغذ نشاندن و تمام آنچه هست و باید باشد به گوش همه رساندن، گذری خواندن و فردا سربارآرشیو شدن.
.
.
رسم همیشگی نوشتن، آن هم نوشتن در باب سیاست است، که این روزها نقل تمام مجالس است.

موعد انتخابات یازدهمین دوره  ریاست جمهوری به تدریج نزدیک می شود، انتخاب فردی برای سکانداری اجرایی کشور.
.
.
.

و در این میان آن چه بر اهمیت این رخداد سیاسی در کشور مي افزايد، ناميدن امسال به نام "سال جهاد سياسي و جهاد اقتصادي" از سوي مقام عظماي ولايت است كه جهت دهي تمام مسئولين و مردم را در سال پيش رو مشخص كردند.

انتخابات خرداد 92 از جهات مختلفی حائز اهمیت است  و ضرورت دارد شرایط داخلی وخارجی در آستانه انتخابات یازدهم به شیوه ای درست مورد بررسی قرار گیرد و چالش های احتمالی که براي آن پیش بینی شده، مد نظر گرفته شود.

در این مورد لازم است به بایدها ونبایدهایی اشاره كنيم:

1- در بدایت این امر موضوع مشارکت مردم در انتخابات آن هم موضوع حداکثری مورد توجه است که کم هزینه ترین مشارکت سیاسی، شرکت در انتخابات است.
همان چيزي كه رهبري معظم با ناميدن " جهاد سياسي" از مردم مطالبه دارند.

2- از سوی دیگر نحوه برگزاری انتخابات به عنوان مولفه تحکیم کننده امنیت کشور مدنظر است، چرا که از مهم ترین نیازهای اولیه مردم، امنیت است.

 تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در همین خصوص می فرمایند:" انتخابات همیشه در کشور ما تا حدودی یک حادثه چالش برانگیز است.
.
.
مردم را متوجه می کند، مراقب باشید این چالش به امنیت کشور صدمه نزند.
"

پس ایجاد یک فضا و تدابیر ویژه ای برای کاهش تنش ها و تلاش برای تحقق مشارکت بالا باید مورد توجه فعالان حوزه سیاسی قرار گیرد.

براي نمونه مطرح كردن بحث" انتخابات آزاد" از سوي عده اي مغرض، در چند ماه پيش كه با تدبير هوشمندانه رهبر بزرگوار مان بايكوت شد.

3- به نظر می رسد یکی از چالش های انتخابات در ایران عدم شناخت یا عدم وجود فرهنگ سیاسی منسجم است، تجربه نشان می دهد بعضی کاندیدها و رای دهندگان در ک درستی از منافع ملی ومصلحت ها ندارند و آن را مدنظر قرار نمی دهند.

مقام معظم رهبري نيز در فرمايشات نوروزي خود در مشهد مقدس تاكيد كردند كه همه ي سلايق سياسي بايد در انتخابات شركت كنند اما هدف شان بايد مصالح نظام و كشور باشد نه منافع شخصي و حزبي!

4- عده اي از مردم شناخت كافي بر روي كانديداهاي شركت كننده ندارند و آن ها را از روي شعار هاي تبليغاتي كه محور برنامه هايشان قرار مي دهند، انتخاب مي كنند.

در اين بين هم برخي از اين نامزدها ي انتخابات با ارائه شعارهائي كه شايد اكثريتش در حوزه كاري آن ها نيست وارد گود رقابت مي شوند و وقتي صاحب منصب مي شوند، با دوگانگي كه در حوزه مديريت شان به وجود مي آيد، فراموش مي كنند با چه برنامه هاي تبليغاتي راي آوردند و مدير كشور شدند!

آن چه براي اين نامزدها ملزوم مي باشد، انتخاب شعارها و برنامه هايي است كه در بعد مديريتي شان در حوزه كاري آنها در آينده، قابل اجرا باشد.

5- طبیعی است در همه انتخابات یک نفر رئیس جمهور می شود و ممکن است خوشايند ما نباشد.

 اما تمکین به آرای عمومی و نظر اکثریت جزء اصول انتخاباتی است که همه باید به آن احترام بگذارند.

 6- برای خنثی سازی تبلیغات دشمنان قسم خورده انقلاب بايد تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.
زیرا دشمن روي انتخابات ما از ماه هاي پيش متمركز شده و با تمام كيدهاي خود وارد صحنه مي شود.

 پس تمام تلاش مسئولین، مردم و کاندید ها باید در راستای کاهش تنش در فضای انتخاباتی و برخورد با جوسازی های رسانه ای و تلاش در حوزه سایبری باشد.

همچنين مسئولین بايد در حوزه سایبری جدی تر وارد شده و با حمله هاي دشمن نامرئي در فضاي مجازي مقابله كنند.

يادمان باشد اگر در فتنه سال 88، در جاهائي ضربه خورديم، اكثرش به دليل ضعف در حوزه سايبري بود.

به کلامی انتخابات باید انتخابات باشد، يعني با رعايت تمام موازين قيد شده در بالا، بتوانيم سكانداري اصلح را براي قوه مجريه كشور برگزينيم.

در پایان هشدار صریح آیت الله خامنه ای را می طلبد، مبنی بر اینکه دشمنان سعی دارند "در ایام انتخابات، سرمردم را به یک چیزدیگری گرم کنند، یک حادثه ای پیش بیاورند، یک ماجرایی درست کنند، یک ماجرای سیاسی، یک ماجرای اقتصادی، یک ماجرای امنیتی"!

 به یقین ملت بصیر ایران، خالقان قیام سراسری 9دی هوشیارتر از گذشته مراقب اوضاع هستند و با حضور حداكثري خود و جامه عمل پوشاندن به شعار حماسه سياسي امسال، سيلي محكمي را بر گوش استكبار جهاني خواهند نواخت.

همانطور که در انتخابات اخیر فهم محاسبه شده مردم نشان داد رسانه ها و مطبوعات معاند که دم از روشنفکری می زنند حتی کم ترین قدرت تاثیر گذاری را ندارند.

انتهای پیام/4003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان