۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین آغاز پروژه ساماندهی حومه امامزاده حسین (ع) در آینده‌ای نزدیک
کد خبر: ۴۰۴۴۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین خبر داد:

آغاز پروژه ساماندهی حومه امامزاده حسین (ع) در آینده‌ای نزدیک

منوچهر حبیبی از آغاز پروژه ساماندهی حومه امامزاده حسین (ع) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

آغاز پروژه ساماندهی حومه امامزاده حسین (ع) در آینده‌ای نزدیک
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، جلسه ساماندهی حومه امام‌زاده حسین (ع) ظهر امروز در سالن جلسات معاونت استانداری قزوین برگزار شد.
معاون عمرانی استاندار قزوین در این جلسه اظهار کرد: در پروژه ساماندهی حومه امامزاده حسین (ع) قزوین، تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان، اعم از سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل راه و شهرسازی و شهرداری قزوین حضور فعال دارند که برای هر یک از آن‌ها سهم مشخصی از پروژه در نظر گرفته شده است.
منوچهر حبیبی با اشاره به فعالیت هر یک از ادارات فعال در پروژه ساماندهی حومه امامزاده حسین (ع) اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه تمام اعتباراتی را که به عنوان سهم این سازمان تعیین شده برای فعالیت ارائه می‌کند که به موجب آن، تملک صورت گرفته را به نام امامزاده حسین (ع) انتقال می‌دهد.
این مقام مسئول ادامه داد: در جلسات متعددی که در این خصوص برگزار شده، برای اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز مقرر شد تا تملک را به نام خود انجام دهد، با این شرط که هیچ‌گونه نقل و انتقال ملک، در محدوده این زمین‌ها از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین انجام نشود.
حبیبی تصریح کرد: در حال حاضر هم‌بستگی و همکاری مناسبی میان مسئولان دستگاه‌های اجرایی مختلف در رابطه با پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع) وجود دارد و انتظار می‌رود به‌زودی فعالیت عمرانی این مهم آغاز شود.
وی عنوان کرد: هر یک از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین که در این پروژه فعالیت و حضور دارند لازم است تلاش خود را برای اجرای هرچه سریع‌تر پروژه ساماندهی انجام دهند.
معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه آغاز بخش‌های مختلف پروژه ساماندهی حومه امامزاده حسین (ع) می‌تواند جدای از یکدیگر انجام شود اضافه کرد: تعدادی از بخش‌های این پروژه می‌تواند با تملک تعداد اندکی از منازل و اماکن اطراف، فعالیت اجرایی خود را آغاز کند.
حبیبی یادآور شد: مقرر شده تا شهرداری قزوین، با در اختیار داشتن نقشه اجرایی و محدوده هر یک از حوزه‌های گوناگون اجرایی آن، مانند پارکینگ، صحن امامزاده، زائرسرا و غیره روند اجرایی آن آغاز شود.
وی افزود: با آغاز روند اجرایی پروژه ساماندهی امام‌زاده حسین (ع) می‌توان از ظرفیت خیران و عموم مردم برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های عمرانی و توسعه این پروژه اقدام کرد.
یادآور می‌شود؛ ضرورت همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی با هدف سرعت بخشیدن به فعالیت عمرانی پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع) از سوی حاضران در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.
اعتماد مسئولان دستگاه‌های اجرایی به یکدیگر برای در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات مورد نیاز به سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول در پروژه امامزاده حسین (ع) یکی دیگر از نکاتی بود که در این جلسه در خصوص آن بحث و گفت‌وگو شد.
مطابق اظهارات مسئولان حاضر در جلسه ساماندهی حومه امام‌زاده حسین (ع)، دریافت میزان اعتبارات مشخص شده و آورده هر یک از دستگاه‌های اجرایی و زمین‌های تملک شده در اختیار آنها، از جمله بخش‌های ضروری است که سرعت بخشیدن به آن‌ها موجب بهبود روند اجرایی پروژه ساماندهی می‌شود.
گفتنی است؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رئیس شورای اسلامی شهر، معاون طرح و برنامه شهرداری قزوین، نمایندگان سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه حضور داشتند.
منبع: روابط عمومی اوقاف قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان