۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین شورای رقابت حق تعیین قیمت و قانونگذاری در بحث خودرو را ندارد
کد خبر: ۳۵۵۸۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس:

شورای رقابت حق تعیین قیمت و قانونگذاری در بحث خودرو را ندارد

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس اظهارداشت: بحثی که در حال حاضر در مجلس صورت گرفته است بحث حذف شورای رقابت نیست بلکه پیگیری برای نشان دادن این مطلب است که شورای رقابت حق قیمت گذاری و قانونگذاری در بحث خودرو را ندارد و در قانون هم به صراحت این موضوع آمده است.

شورای رقابت حق تعیین قیمت و قانونگذاری در بحث خودرو را ندارد
روح الله عباسپور در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس اقتصادی صبح قزوین، در رابطه با عملکرد شورای رقابت در کاهش قیمت خودرو اظهار داشت: عملکرد شورای رقابت از ابتدا در تعیین قیمت گذاری برای خودرو و همچنین بالا بردن بی رویه قیمت ها اصلا شایسته نبود.
وی افزود: شورای رقابت سازمانی است که قابلت حذف در سیستم مدیریتی کشور را ندارد.
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: شورای رقابت در حال حاضر با پیگیری های مجلس و به خصوص کمیسیون صنایع مجلس در راستای کاهش قیمت های خودرو قدم قابل چشمگیری برنداشته است و بحثی که در مجلس مطرح شده این است که این شورا حق قانونگذاری و قیمت گذاری در بحث خودرو را ندارد و فقط می تواند فرمول قیمت گذاری را اعلام کند.
وی یادآور شد: این کاهش قیمتی که اخیرا صورت گرفت در واقع به دلیل فشاری بود که توسط کمیسیون صنایع مجلس به آنها وارد شد البته نظر کمیسیون این بود که قیمت ها باید بیشتر از این مقدار کاهش پیدا کند.
عباسپور با بیان اینکه در همین کاهش قیمتی که در حال حاضر برای خودرو صورت گرفته شورای رقابت دخیل نیست اذعان داشت: متاسفانه قیمت هایی که توسط شورای رقابت تعیین شده است خیلی بالا و گران بود و آنها تصمیم های سازنده ای در تعامل با مجلس برای کاهش قیمت ها نداشتند.
وی در ادامه تصریح کرد: بحثی که در حال حاضر در مجلس صورت گرفته است بحث حذف شورای رقابت نیست بلکه پیگیری این مسئله بود که استفساریه ای صورت بگیرد که نشان دهد شورای رقابت حق قیمت گذاری و قانونگذاری در بحث خودرو را ندارد و در قانون هم به صراحت این موضوع آمده است و فقط وظیفه آنها ارائه فرمول برای قیمت ها است.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس خاطرنشان کرد: مدتی پیش کارگروهی از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای برگزاری جلسات و بحث بر سر کاهش قیمت ها ی خودرو با شورای رقابت تعیین شد که نتیجه این جلسات این شد که چند درصد کاهش قیمت داشته باشیم که البته این مسئله برای مجلس راضی کننده نیست.
وی در پایان تاکید کرد: با وضعیتی که با این شرایط پیش آمده است باید منتظر ماند که مجمع کمیسیون مجلس در این راستا چه تصمیمی خواهد گرفت و ابلاغ می کند.
انتهای پیام/2002/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان