۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دولت با مدیریت اشتباه و ایجاد رکود، بیکاری را افزایش داده است/نحوه محاسبه تورم توسط بانک مرکزی صحیح نیست
کد خبر: ۳۳۵۰۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون صنایع در مصاحبه با صبح قزوین:

دولت با مدیریت اشتباه و ایجاد رکود، بیکاری را افزایش داده است/نحوه محاسبه تورم توسط بانک مرکزی صحیح نیست

روح الله عباسپور با بیان اینکه نحوه محاسبه تورم توسط بانک مرکزی صحیح نیست گفت: در حال حاضر دولت خوب عمل نمی کند و فقط تفکرش این شده که پول نقد در جامعه نباشد تا تورم کاهش یابد که این سیستم صحیح نیست.

دولت با مدیریت اشتباه و ایجاد رکود، بیکاری را افزایش داده است/نحوه محاسبه تورم توسط بانک مرکزی صحیح نیست

روح الله عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس اقتصادی صبح قزوین، درخصوص نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی در خردادماه سال جاری اظهار داشت: ادعای بانک مرکزی و دولت را در زمینه کاهش تورم در خرداد ماه قبول نداریم.

وی در ادامه اذعان داشت: اگر بانک مرکزی می خواهد میزان تورم را به طور دقیق بداند باید با حضور در متن جامعه آن را مورد بررسی قرار دهد و برای خرید اجناس به بازار مراجعه کرده و آن زمان سنجش های خود را به کار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع افزود: در حال حاضر در جامعه قیمت خودرو یا کالاهای اساسی مردم  افزایش پیدا کرده است.
دولت که مدعی کاهش نرخ تورم است باید پاسخگو باشد کدامیک از کالاهای مصرفی جامعه کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این میزان کاهش تورمی که بانک مرکزی بدین شکل اعلام کرده است قابل قبول نیست؛ نکته دوم این است روشی که دولت برای محاسبه تورم در جامعه اجرایی می کند روش بسیار اشتباهی می باشد و ضعفش در این است که متأسفانه دولت به منظور جلوگیری از ورود نقدینگی به بازار سیاست غلطی را در پیش گرفته است.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس تصریح کرد: هدف دولت از منع ورود نقدینگی به بازار این است که قدرت خرید مردم افزایش نیابد تا تورم ایجاد نشود، با این شرایط آنها رکود بی سابقه ای را حاکم کرده اند که به نفع اقتصاد جامعه نیست.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت از تولید و رونق آن است خاطرنشان کرد: مجلس در بودجه سالانه تصویب کرده است که منابعی در صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شود و هزینه هدفمندی یارانه ها را نیز لحاظ نموده و اینها مواردی است که باید در حوزه عمران و هم تولید فعال شود.

عباسپور یادآور شد: متاسفانه دولت به تصور اینکه اگر این بودجه در حمایت از تولید و کار وارد بازار شود موجب نقدینگی می شود و تورم افزایش می یابد این اقدامات را انجام نمی دهد، یعنی آنها با سیاست رکود بی سابقه ای که در جامعه اعمال کرده اند در حال ضربه زدن به مردم هستند.

وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی ایجاد شده تعدادی از کارگران در مراجعه به ما انتقاد داشتند که اگر چه در دولت گذشته هم گرانی و تورم بود ولی در مقابل زمینه کار فراهم بود و قدرت خرید داشتیم؛ اما در حال حاضر با گرانی و تورم کاری وجود ندارد و قدرت خرید ما از بین رفته است و این مسئله به دلیل رکود موجود در کشور است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در گلایه ای به دولت ابراز داشت: به دولت سابق انتقاد می کردند که لوایح را دیر به مجلس تقدیم می کند و مجلس هم دیر مصوب کرده و در نتیجه تخصیص بودجه به عقب می افتد و تولید ایجاد نمی شود، ولی در حال حاضر که دولت فعلی مدعی است لوایح را به موقع تقدیم مجلس کرده و ما هم آنها را سریع مصوب کرده ایم اما با سه ماه و نیم طی شده ار سال جدید عملکرد مناسبی مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: در سال جدید هنوز تا به امروز تخصیص بودجه صورت نگرفته است تا مبادا با ایجاد تولید و فعالیت عمرانی هزینه در اختیار مردم قرار بگیرد زیرا در این صورت قدرت خرید مردم افزایش یافته و نقدینگی زیاد و تورم بالا می رود که این تفکر غلطی است که از سوی دولت در حال پیاده شدن در کشور است.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با تاکید بر اینکه دولت خود معترف به وجود رکود تورمی در کشور است تاکید کرد: اگر دولت می خواهد معضلات را سر و سامان بدهد ابتدا باید بحث رکود را حل کند یعنی باید تولید فعال شود، دولت می تواند با سرمایه ها و تسهیلات در نظر گرفته شده توسط قانون که در اختیار بانک ها و صندوق توسعه ملی است این مبالغ را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.

وی با بیان اینکه اگر عرضه در جامعه زیاد شود تقاضا پایین آمده و تورم افزایش نمی یابد اظهار داشت: در حال حاضر دولت خوب عمل نمی کند و فقط تفکر آنها این شده که پول نقد در جامعه نباشد تا تورم کاهش یابد که این سیستم صحیح نیست.

عباسپور در پایان تاکید کرد: پیشنهادم به دولت این است که در شرایط رکود تورمی حال حاضر جامعه ابتدا رکود را رفع کند و با تسهیلاتی که در قانون در نظر گرفته شده است زمینه اشتغال را فراهم کند تا تورم کم شود.

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان