۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بیش از ۳۶هزار تغییرکاربری غیرمجاز شناسایی شد
کد خبر: ۳۳۴۰۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۳۰ ساعت: ۱۲:۴۸ ↗ لینک کوتاه

معاون حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور:

بیش از ۳۶هزار تغییرکاربری غیرمجاز شناسایی شد

معاون حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور گفت: در ۱۰ماهه نخست امسال ۳۶هزار و ۶۰۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شد که ۹هزار و ۹۳۰ فقره توقف عملیات و ۶هزار و ۷۸۰فقره حکم اجرا نشده را شامل می‌شود.

بیش از ۳۶هزار تغییرکاربری غیرمجاز شناسایی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آئین معرفی و آغاز فعالیت به کار فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی ظهر امروز(سه شنبه) با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن باغستان سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

فرید صیدی‌نژاد در این مراسم اظهار کرد: برای تشخیص ضرورت ساخت و ساز در اراضی کشاورزی کمیسیون وجود دارد، البته باید همواره بین نیازهای بخش کشاورزی و موارد ساخت و ساز غیر مجاز تفاوت قائل شد.

وی ادامه داد: در سیاست گذاری‌ها و تدوین بخش نامه‌ها به گونه‌ای عمل شده که به افزایش تولیدات و بهره وری آسیبی وارد نشود، اما با ارزشمند شدن زمین‌ها و توسعه شهرها برخی به دنبال تغییرات کاربری به نفع خود هستند.

معاون حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور ابراز کرد: در سال ۹۶ مصوبه‌ای به تصویب رسید تا با استفاده از آن نیاز جهت استفاده عموم مردم و تفریح در اراضی مناسب تامین شود.

وی ادامه داد: امروز اگر حاکمیت حضور نداشته باشد اشخاصی سودجو به دنبال کوه خواری و جنگل خواری هستند، که سازمان امور اراضی نسبت به کنترل آن‌ها اقدام می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: هم اکنون 341اکیپ گشت برای کنترل و بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان‌ها فعال هستند، سامانه ۱۳۱ نیز به همین منظور درنظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: پیشگیری از وقوع جرم موضوعی ضروری است؛ تغییر کاربری اراضی نیز جرم است، اما امروز افرادی در اظهارات خود از عدم آگاهی نسبت به این موضوع خبر می‌دهند که این ناآگاهی جرم بودن را از بین نمی‌برد.

صیدی نژاد ابراز کرد: در 10ماهه نخست امسال ۳۶هزار و ۶۰۰مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده است که ۹هزار و ۹۳۰فقره توقف عملیات و ۶هزار و ۷۸۰فقره حکم اجرا نشده را شامل می‌شود، یگان حفاظت عهده دار مبارزه با این تخلفات است.

وی ادامه داد: اولین یگان حفاظت مدیریت امور اراضی کشور با همت مسئولین در قزوین آغاز به فعالیت می‌کند، البته هیچ گاه جرم به صفر نمی‌رسد، اما لازم است روند کاهشی و پیشگیری وجود داشته باشد.

معاون حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور گفت: باید بتوان قانونی به تصویب رساند تا برای مجرمان تغییر اراضی جریمه ریالی درنظر گرفته شود، اقتدار نظام به اقتدار قانون است از این رو لازم است قانون حفظ اراضی نیز اجرا شود و افراد بدانند سنگین‌ترین مجازات برای متخلفان وجود دارد.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان