۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ایران برده امریکا و انگلیس بود/ کارشناسان اسرائیلی باحضور در بوئین‌زهرا حق توحش دریافت می‌کردند
کد خبر: ۳۳۳۸۲۴ نویسنده: آیت الله اسلامی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

روایت عضو خبرگان رهبری از دوران حکومت پهلوی:

ایران برده امریکا و انگلیس بود/ کارشناسان اسرائیلی باحضور در بوئین‌زهرا حق توحش دریافت می‌کردند

عضو خبرگان رهبری گفت: در دوران پهلوی کشور ایران هرگز استقلال نداشت چراکه حدود ۳۰ تا ۴۰هزار مستشار آمریکایی در ایران زندگی می‌کردند که در همه امور دخالت داشته و بر ثروت و معادن و حتی حمل‌ونقل و آموزش عالی کشور مسلط بودند.

ایران برده امریکا و انگلیس بود/ کارشناسان اسرائیلی باحضور در بوئین‌زهرا حق توحش دریافت می‌کردند
آیت‌الله علی اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به وضعیت کشور در دوران شاه پهلوی اظهار کرد: در دوران پهلوی کشور وابسته و انصافا برده آمریکا و انگلیس بود، به ویژه آمریکاییان بر این کشور حاکم بوده و شاه و دولت ایران هیچگونه اختیاری نسبت به اداره کشور نداشت.

وی ادامه داد: نفر سوم یا چهارم سفارت انگلیس و آمریکا و عوامل صهیونیست، اسرائیل هر دستوری که می‌خواستند وقتی به آقای هویدا، نخست وزیر ۱۴ساله شاه اشاره می‌کردند، بدون چون و چرا اجرا می‌کرد؛ بنابراین در دوران پهلوی به خصوص پهلوی دوم، کشور از استقلال به دور بود و هیچ‌گونه اختیاری از خود نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: به طور مثال بعد از زلزله بوئین زهرا چند نفر از کارشناسان و تکنسین‌های اسرائیلی برای درختکاری به ایران آمده بودند که آنها دو نوع حقوق از ایران دریافت می‌کردند، بخشی به عنوان حقوق متعارف و معمول ماهانه در قبال کاری بود که انجام می‌دادند اما بخش دوم، پولی بود که بابت حق توحش از ایران می‌گرفتند.

وی افزود: در دوران پهلوی کشور ایران هرگز استقلال نداشت چراکه حدود 30 تا 40هزار مستشار آمریکایی در ایران زندگی می‌کردند که در همه امور دخالت داشته و بر ثروت و معادن و حتی حمل‌ونقل و آموزش عالی کشور مسلط بودند.

امام جمعه تاکستان عنوان کرد: آنچه که ما از حکومت پهلوی دیدیم استبداد و خشونت و خفقان بود؛ به طوریکه اگر کسی سخنرانی تبیین کننده و روشنگری برای مردم داشت او را دستگیر و زندانی می‌کردند و یا اگر شخصی در سخنرانی خود نسبت به گرانی یا مشکلات کشور شکایت و اعتراض می‌کرد حداقل چندماهی بازداشت یا زندانی می‌شد.

وی با اشاره به وجود خفقان و استبداد در کشور گفت: در دوران شاه خفقان و استبداد در کشور مشهود بود به طور مثال اگر می‌خواستیم رساله امام راحل را به کسی دهیم تا طبق رساله عمل کرده و مسائل شرعی‌اش را رعایت کند، حق نداشتیم بنویسیم این رساله متعلق به آقای خمینی(ره) است؛ لذا بعضی رساله‌های امام به نام موسوی و برخی با حرف (خ) چاپ می‌شد.

با صحبت از تاریخ اسلام، زندانی شدم
اسلامی ادامه داد: در دوران شاه یک روز روی منبر سخنرانی کردم که چرا تاریخ افتخارآمیز اسلام را از این کشور زدودید و تاریخ دیگری را جایگزین آن کردید، همین امر موجب شد که مرا در قزوین گرفته و بازداشت کردند و سرهنگ انصاری با خشونت با من رفتار کرد که چرا من در مورد تاریخ صحبت کردم.

وی عنوان کرد: در بخش‌های دیگری همچون فرهنگ، آموزش و پرورش و آموزش عالی نیز انصافا کشور یک مجموعه عقب‌گرا شده بود، به طوریکه در قزوین و مناطق تابعه‌اش بیش از دو یا سه هزار دانشجو نداشتیم که آنها هم عمدتا ار نورچشمی‌ها و فرزندان مدیران و روسای ادارات بودند اما اکنون به برکت انقلاب حدود 140هزار دانشجو در استان مشغول تحصیل هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کشور در دوره حکومت پهلوی نه از نظر آزادی و آزادمنشی و نه از رشد و پیشرفت قابل تعریف نبود و از نظر صنعت نیز چیزی نداشتیم به طوریکه در زمان جنگ تحمیلی حتی در زمینه تامین سیم خاردار با مشکل مواجه بودیم.

وی با اشاره به اقدامات برجسته صورت گرفته در راه‌های مواصلاتی کشور در دوران پس از انقلاب تصریح کرد: اکنون اتوبان‌ها و بزرگراه‌های بسیاری در کشور ایجاد شده که از دستاوردهای انقلاب است؛ در‌حالیکه در زمان شاه فقط اتوبان تهران به سمت کرج آن هم به وسعت ۴۵ کیلومتر احداث شده بود.

اسلامی بیان کرد: پس از انقلاب کشور در عرصه‌های علمی و پزشکی به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست یافته است؛ این در حالی است که در دوره پیش از انقلاب پزشکانی از هند و بنگلادش در ایران طبابت می‌کردند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی و دفاعی کشور تصریح کرد: کشور از نظر ساخت مهمات و تسلیحات دفاعی به جایگاهی رسیده که دیگر نیازی به خرید اسلحه از سایر کشورها ندارد.

امام جمعه تاکستان بیان کرد: صنعتگران داخلی و موشک سازان، دفاع کشور را چنان مستحکم کردند که بنا به گفته کارشناسان و حتی ناتو و پنتاگون حمله نظامی به ایران جز خسارت به کشور متهاجم چیزی به دنبال ندارد و امکان ندارد کاری از پیش ببرند.

وی تصریح کرد: این پیشرفت‌ها قابل انکار نیست، البته طی چند سال اخیر اقتصاد کشور متحمل فشار و سختی بوده که دلیل بخشی از آن اعمال تحریم‌‌‌های ظالمانه دشمنان و دلیل دیگر برخی مسئولانی هستند که پستی را اشغال کرده‌ و روی صندلی نشسته‌اند اما قادر به رفع مشکلات اقتصادی نیستند.

اسلامی ادامه داد: ضمن اینکه برخی دیگر از افراد توانایی رفع مشکلات موجود را دارند اما نمی‌خواهند برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کار کنند؛ اینها غاصبانه صندلی‌‌ها را اشغال کرده و حق آمدن به بالا را ندارند.

وی در پایان گفت: امیدواریم هرچه زودتر این نفوذی‌ها و اختلاسگران و غارتگران بیت المال از صفحه مدیریت و مسئولیت زایل شوند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان