۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نخستین گرمخانه بانوان در قزوین راه‌اندازی شد
کد خبر: ۳۳۳۸۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۶ ساعت: ۱۴:۸ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

نخستین گرمخانه بانوان در قزوین راه‌اندازی شد

نخستین مرکز گرمخانه بانوان با حضور معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور و جمعی دیگر از مسئولان استانی در قزوین افتتاح شد.

نخستین گرمخانه بانوان در قزوین راه‌اندازی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ روح الله صفاپور پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در مراسم افتتاح مرکز سرپناه شبانه بانوان در قزوین اظهار کرد: نرخ شیوع اعتیاد در استان قزوین ۲.۹۷ درصد است و از بین جمعیت فعال استان که قریب بر ۸۰۰ هزار نفر است حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت آمار معتادین را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: استان قزوین در بین 31 استان کشور در زمینه آمار اعتیاد در وسط جدول قرار دارد که متاسفانه نرخ اعتیاد در واحدهای کارگری از میانگین کشوری بالاتر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بیان کرد: از سال گذشته حرکت جدیدی با همکاری دستگاه‌های ذی ربط شروع شده است و بر این اساس هر هفته در یک واحد صنعتی حضور پیدا کرده و آموزش پیشگیری از اعتیاد در این محیط‌ها ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه مراکز برای نگهداری از معتادان بهبودیافته در مرکز استان مشکلی نداریم و شلتر و مراکز میان راهی برای بانوان و آقایان در استان قزوین وجود دارد.

در ادامه علیرضا وارثی با تشکر از همکاری مسئولان استانی و شهری در راه‌اندازی نخستین شلتر بانوان در قزوین بیان کرد: افتتاح این مرکز در واقع نشات گرفته از یک عزم عمومی است.

وی بیان کرد: دادگستری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و شورای شهر قزوین در راه‌اندازی این مرکز با بهزیستی همکاری و مشارکت خوبی داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: ضرورت داشت که مرکزی برای ساماندهی و سرپناه شبانه برای خدمات دهی به بانوان استان داشته باشیم لذا با هماهنگی های صورت گرفته تصمیم گرفته شد که ساختمانی برای این امر اختصاص داده شود.
این مسئول عنوان کرد: این ساختمان در دو طبقه مجزا با ظرفیت 60 نفر است و هم اکنون مقیمانی از مرکز میان راهی که بی‌خانمان بوده و سرپناه شبانه ندارند برای طی دوره ترک اعتیاد به این مرکز وارد شدند.

در ادامه مهدیه قافله باشی اظهار کرد: نشاط اجتماعی سرلوحه شعار شورای شهر قزوین قرار دارد و با توجه به آمارهای نگران کننده در حوزه بهداشت و سلامت روانی و جسمی، لازمه تحقق نشاط اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی موجب افزایش نشاط اجتماعی شده و به داشتن جامعه‌ای سالم کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین اضافه کرد: سالها نگرانی فقدان وجود مرکز سرپناه شبانه بانوان در استان احساس می‌شد و فکر می‌کنم یک مطالبه 10 ساله بود که با همت جدی مسئولان، امروز شاهد افتتاح این مرکز در قزوین هستیم.

در ادامه صدیقه ربیعی بیان کرد: امروزه با توسعه جوامع شاهد ایجاد تغییرات در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستیم به طوریکه برخی آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد که در گذشته مردانه بود اما امروز متاسفانه موضوع اعتیاد به حوزه زنان نیز سرایت کرده است.

وی افزود: باتوجه به نقش بانوان در خانواده به عنوان یک مادر یا همسر، باید با حساسیت بیشتری پیگیر رفع مشکلات مربوط به حوزه اعتیاد زنان بود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: متاسفانه با کاهش سن اعتیاد در کشور مواجه هستیم که زنگ خطری برای همه خانواده‌ها است لذا همه باید در کنار هم قرار گرفته و از ظرفیت‌های مردمی و پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی استفاده کنیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان