۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کم‌آبی باغات زیتون، جزو مشکلات اصلی کشاورزان است
کد خبر: ۳۳۳۷۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

کم‌آبی باغات زیتون، جزو مشکلات اصلی کشاورزان است

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: بحث کم آبی در باغات زیتون مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است که درصدد هستیم با انتقال آب از شاهرود و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری این مشکل را حل کنیم.

کم‌آبی باغات زیتون، جزو مشکلات اصلی کشاورزان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فاطمه خمسه امروز(یکشنبه) در سمینار بین المللی مدیریت باغات زیتون که با حضور مدرسان دفتر بین المللی زیتون از کشور اسپانیا و مدیران و کارشناسان زیتون ۱۸استان کشور در مرکز آموزش جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در چند سال گذشته افت مگس زیتون مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده بود، که امسال با مدیریت خوب کشاورزان و جهاد کشاورزی کمترین خسارت را در آفت مگس زیتون داشتیم.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۹۳۰۰هکتار باغ زیتون در استان قزوین وجود دارد که با مدیریت مناسب و کشت گونه‌های جدید این استان از نظر عملکرد رتبه اول زیتون کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته این مسئول در چند سال گذشته آفت مگس زیتون مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده که امسال با مدیریت خوب کشاورزان و جهاد کشاورزی کمترین خسارت را در افت مگس زیتون داشتیم.

وی ابراز کرد: جوان سازی باغات زیتون طارم سفلی از اولویت این سازمان است که بایستی اعتبار لازم برای اجرای این طرح تامین کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین موضوع کمی آبی را ازدغدغه‌های اصلی باغداران این منطقه برشمرد و افزود: بحث کم آبی در باغات زیتون مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است که درصدد هستیم با انتقال آب از شاهرود و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری این مشکل را حل کنیم.

وی تولید روغن و تامین نیاز داخلی این محصول از دانه‌های روغنی و زیتون را از اولویت‌های جهادکشاورزی برشمرد و اذعان کرد: تولید روغن در کشور از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است که می‌طلبد با توجه به وضعیت موجود برنامه ریزی لازم برای تولید روغن صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین با کمتر از یک درصد از خاک کشور ۴درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

به گفته وی دشت قزوین بسیار حاصلخیر و شبکه انتقال آب دشت قزوین بیش از ۶۵هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

خمسه بیان کرد: استان قزوین در زمینه تولید غلات و محصولات زراعی جز هشت استان برتر کشور است.

وی تاکید کرد: استان قزوین در زمینه تولید محصولات باغی انگور رتبه دوم، کشمش رتبه اول، زغال اخته رتبه اول و فندوق رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان