۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین حضورم در اداره کل کاملا قانونی است/ حاضرم اولین مدیرکل صلواتی کشور باشم
کد خبر: ۳۳۳۶۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۶ ساعت: ۱۳:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین:

حضورم در اداره کل کاملا قانونی است/ حاضرم اولین مدیرکل صلواتی کشور باشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: همزمان به وزارتخانه و استاندار عرض کردم که آمادگی کامل را دارم، چون با دغدغه فرهنگی آمدم هر لحظه‌ای که شما بفرمایید دیگر در اداره کل ارشاد حاضر نخواهم شد.

حضورم در اداره کل کاملا قانونی است/ حاضرم اولین مدیرکل صلواتی کشور باشم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی‌اکبر اسکندری‌نژاد ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل اظهار کرد: طبق قانون خدمات ایثارگران جانباز حالت اشتغال هستم؛ در کمیسیونی که سال 1385 برگزار شد با نظر آن کمیسیون ما جانباز از کار افتاده تلقی می‌شویم.

وی افزود: طبق این کمیسیون ما در محل کار حاضر نمی‌شویم تا سقف 35سالمان پر شود تا بازنشسته شویم؛ همین قانون تبصره‌هایی دارد به این معناکه هروقت دستگاه احساس نیاز نسبت به آن جانباز از کار افتاده داشته باشد و یا خود جانباز احساس نیاز کند که می‌تواند به کار برگردد، این قانون زمینه را فراهم کرده که جانباز به دستگاه مربوطه برگردد و خدمت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین اذعان کرد: این برگشت مستلزم یکسری مزایاست، به این معنا که علاوه بر حقوق ثابت یک مزایایی برای ما درنظر گرفته می‌شود.

این مسئول در ادامه توضیح داد: با توجه به این تبصره‌ها من به جای بازگشت به محل خدمتم یعنی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، به اداره ارشاد آمدم و من به شما این قطعیت و نوید را عرض می‌کنم که در اداره ارشاد بالاتر از مزایایی که احتمالا در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) می‌توانستم دریافت کنم، را دریافت نمی‌کنم.

حاضرم هیچ دریافتی نداشته باشم
اسکندری‌نژاد عنوان کرد: در قانون تبصره 2ماده 39قانون خدمات جامع ایثارگران نوشته است، جانبازان حالت اشتغال از کار افتاده می‌توانند در دستگاه دیگری مشغول به کار شوند و این توجیهی بوده که وزارتخانه دریافت کرده و بر مبنای آن بنده را اینجا منصوب کرده است.

وی یادآور شد: دستگاه‌های نظارتی که سال گذشته وارد شدند، ایراد گرفتند که این شائبه دو شغله بودن برای شما ایجاد می‌کند؛ عرض کردم که به اراده خودم که در این اداره کل منصوب نشدم و نهاد بالادستی داریم و یک نهاد تفصیلی داریم؛ در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل اینکه مواردی مشابه امثال بنده دارد و من یک نفر نیستم که این اتفاق افتاده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین ادامه داد: از بنیاد شهید استعلام کتبی کردند که پاسخ دادند این کار کاملا قانونی است و وزارتخانه هم همین نظر را دادند؛ بعد از این صحبت‌ها من به اداره کل امور استان‌های اداره ارشاد عرض کردم که اگر سوال بر سر دریافتی‌ام است، من حاضرم تنها مدیرکل ارشاد صلواتی در کشور باشم که واقعا هیچ دریافتی نداشته باشم.

این مسئول اضافه کرد: به دلیل اینکه این دریافتی شاید حجمش به اندازه‌ای نباشد؛ چون این مسئله شخصی است اجازه بدهید مبلغ را نگویم، اما می‌خواهم عرض کنم که آنقدری است که این جرات و شهامت را در من به وجود بیاورد که اصلا دریافتش نکنم، اما آن‌ها گفتند که این کار کاملا قانونی است و هیچ مشکلی ندارد و به کار خود ادامه دهید.

وی بیان کرد: همزمان به وزارتخانه و استاندار عرض کردم که چون این شائبه به وجود آمده، این آمادگی کامل را دارم، چون با دغدغه فرهنگی آمدم هر لحظه‌ای که شما بفرمایید از همان لحظه دیگر در اداره کل ارشاد حاضر نخواهم شد.

اسکندری نژاد تصریح کرد: در چارچوب این قانون حضورم در اداره کل کاملا قانونی است و هم حجت شرعی و قانونی دارم و اگر دغدغه حفظ بیت المال را دارید قطعا و یقینا اگر هرکسی جایگزین بنده شود هزینه‌های شخصی او از من بیشتر خواهد بود.

خانه مطبوعات فاکتور بیاورد تا هزینه جشنواره پرداخت شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه درباره مشکلات مالی پیش آمده درباره جشنواره مطبوعات استان و مطالبات خانه مطبوعات قزوین، گفت: در بحث اعتبار جشنواره ابلاغ اعتبارات ما مبلغی و عنوانی و برنامه‌ای است؛ وقتی که فصل فرهنگی ما مطرح می‌شود به عنوان مثال می‌نویسند که مطبوعات و رسانه و شما ابلاغ اعتباری را مکتوب بیاورید که تحت این عنوان به من اعتبار داده باشند آن وقت من در خدمت شما هستم و کارگشایی می‌کنم.

وی افزود: می‌خواهم بگویم که حرف تا عمل متفاوت است و آقای استاندار شخصا به بنده فرمودند که من 30میلیون تومان در اختیارتان می‌گذارم تا با نظر شما هزینه شود و تاکید کردند؛ بعد از گذشت چندماه از آن رویداد اخیرا آقای طاهرخانی مدیرکل اداری و مالی استانداری با بنده تماس گرفتند و گفتند که ما در ردیف عمرانی این بودجه را می‌دهیم.

این مسئول عنوان کرد: تاکنون اعتباری واریز نشده است تا من بتوانم به خانه مطبوعات کمک کنم و گمان می‌کنم دلیل این است که پس از جشنواره خانه مطبوعات، آقای استاندار نشستی با اصحاب رسانه برگزار کردند و این اعتبار را آنجا هزینه کردند و به خبرنگاران هدیه دادند.

اسکندری نژاد عنوان کرد: ما به خانه مطبوعات پول نقد نخواهیم داد، چون قانون به ما این اجازه را نمی‌دهد و باید صورت هزینه‌ها و اسناد مثبته را بیاورند تا بررسی و مشکل حل شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان