۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین گزارش ۱۱۰پرونده زمین‌خواری در مجلس قرائت می‌شود/ مصوبه شورای عالی معماری درمورد هفت‌سنگان اجرایی شود
کد خبر: ۳۳۳۵۴۲ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۳ ساعت: ۴:۴۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

گزارش ۱۱۰پرونده زمین‌خواری در مجلس قرائت می‌شود/ مصوبه شورای عالی معماری درمورد هفت‌سنگان اجرایی شود

رئیس کمیسیونن اصل ۹۰ عنوان کرد: یکی از پرونده‌های مهمی که در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی و پیگیری شد موضوع هفت سنگان قزوین بود که در این کمیسیون اعلام شد که ملاک ما نظر، مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است و باید مصوبه عملیاتی شود.

گزارش ۱۱۰پرونده زمین‌خواری در مجلس قرائت می‌شود/ مصوبه شورای عالی معماری درمورد هفت‌سنگان اجرایی شود
داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره مهمترین پرونده‌های بررسی شده در این کمیسیون اظهار کرد: طی یکسال گذشته کمیسیون اصل 90 به چند پرونده مهم و قابل توجه رسیدگی کرد که یکی از این پرونده‌ها معوقات بانکی بود.

وی افزود: اشخاصی که جزو بدهکاران بزرگ بانکی بودند با تشکیل پرونده برای آنها، برای رسیدگی به این تخلفات به دستگاه قضایی ارسال شد و گزارش جامع این پرونده‌ها در صحن علنی مجلس قرائت شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: شناسایی بدهکاران بزرگ بانکی و رسیدگی به وضعیت آنها جزو اقدامات مهمی بود که می‌تواند برای وصل مطالبات بانکی کمک شایانی به ما داشته باشد.

وی عنوان کرد: وکلا و دانشگاهیان و قضات در حال ارائه تعریف جامعی از حقوق عامه هستند و کمیسیون اصل نود تمام تلاش خود را به کار بسته است تا حق طبیعی مردم در موارد مختلف از جمله ریزگردها، موارد زیست محیطی، مشکلات اقتصادی را مورد بررسی قرار دهد تا به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یادآور شد: رسیدگی به پرونده زمین‌خواری دومین موضوع مهمی بود که در کمیسیون اصل 90 مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پیرامون زمین خواری پرونده‌های متعددی در کمیسیون اصل نود مورد بررسی قرار گرفت که بسیاری از آنها منجر به صدور حکم توسط مراجع قضایی شد.

تنها حدود 20درصد از طرح کاداستر اجرایی شده
محمدی بیان کرد: در حوزه رسیدگی به زمین‌خواری 110پرونده به صورت میدانی تشکیل شد که کارشناسان کمیسیون اصل 90 در کل کشور به خصوص استان‌های شمالی، دماوند، فیروزکوه و استان‌های مختلف کشور مورد بررسی قرار دادند.

وی اذعان کرد: گزارش جامع و نهایی این کمیسیون درباره 110پرونده زمین‌خواری تهیه و آماده شده است و به هیئت رئیسه مجلس ارائه شده و بزودی در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک گفت: به اجرای حقوق عامه طی چهل سال گذشته اهتمام جدی نشده بود که خوشبختانه اقدامات خوبی طی چند وقت اخیر در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: در راستای جلوگیری از زمین خواری به طور جدی خواستار اجرای طرح کاداستر شده ایم، متاسفانه تنها حدود 20درصد از طرح کاداستر اجرایی شده است.

محمدی بیان کرد: مقام معظم رهبری از سال‌ها قبل بر رسیدگی به حقوق عامه تاکید داشته اند، با اجرای طرح کاداستر جلوی دست اندازی به اموال دولتی و طبیعی گرفته خواهد شد.

وی اذعان کرد: بحث زلزله کرمانشاه و خدمات رسانی دستگاه‌ها و مسئولانی که وظایفی در این حوزه برعهده داشتند جزو دیگر مسائل مورد رسیدگی در کمیسیون اصل 90 بود که گزارشم جامعی در این باره تهیه و دستگاه‌های کم کار و موفق معرفی شدند.

این مقام مسئول گفت: پرونده قول و وعده‌های مسئولان برای رسیدگی به زلزله‌زدگان کرمانشاه هنوز روی میز کمیسیون اصل 90 مجلس قرار دارد و باید این مسئولان به تمام وعده‌هایی که به مردم دادند، عمل کنند.

وی ابراز کرد: یکی از پرونده‌های مهمی که در کمیسیون اصل 90 بررسی و پیگیری شد موضوع هفت سنگان قزوین بود که در این کمیسیون اعلام شد که ملاک ما نظر، مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است و باید مصوبه عملیاتی شود.

محمدی بیان کرد: مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در موضوع هفت سنگان باید اجرایی شود هرمسئولی که در پرونده زمین‌خواری کوتاهی کرده و مقصر شناخته شود به تخلفات وی رسیدگی خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان