۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین اهداکنندگان مستمر خون در برابر هپاتیتB واکسینه می‌شوند
کد خبر: ۳۳۳۱۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۴:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین:

اهداکنندگان مستمر خون در برابر هپاتیتB واکسینه می‌شوند

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: برنامه واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر و باسابقه خون در برابر هپاتیت B از اول مهرماه در قزوین آغاز شده و به مدت پنج ماه ادامه دارد.

اهداکنندگان مستمر خون در برابر هپاتیتB واکسینه می‌شوند
دکتر محمدحسین برادران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: برنامه واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر و باسابقه خون در برابر هپاتیت B در راستای تفاهم نامه‌ای بین سازمان انتقال خون و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در قزوین نیز انجام می‌شود.

وی افزود: برنامه واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر و باسابقه خون در برابر هپاتیت B از اول مهرماه در قزوین آغاز شده و به مدت پنج ماه ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین عنوان کرد: بیش از نیمی از اهداکنندگان خون استان را اهداکنندگان مستمر تشکیل می‌دهند که این گروه به خاطر اهدای مستمر خون خود بیشترین نقش را در تامین خون سالم برای بیماران دارند.

وی عنوان کرد: این اداره کل جهت تسهیل واکسیناسیون اهداکنندگان خون چند تن از کارشناسان خود را برای آموزش تزریق واکسن با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی قزوین آماده کرده و این امر جهت تکریم اهداکنندگان و پوشش حداکثری جامعه اهداکنندگان خون در مکان انتقال خون استان انجام می‌شود.

برادران تصریح کرد: با توجه به اینکه متولدین سال‌های 68 به بعد طبق برنامه ایمن سازی هپاتیتB واکسینه شده‌اند؛ لذا گروه هدف این برنامه را افراد بالای 29سال تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه توضیح داد: فاز اول بسیج همگانی واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر از اول مهرماه تا اول اسفند ماه سال جاری اجرا می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: برای ایمن سازی کامل در برابر این بیماری باید سه نوبت واکسن تزریق شود که نوبت نخست آن در زمان مراجعه، نوبت دوم یک ماه پس از نوبت نخست و نوبت سوم نیز 6 ماه پس از مراجعه نوبت اول خواهد بود.

وی در پایان گفت: در راستای استراتژی جهانی وزارت بهداشت برای حذف هپاتیت‌های ویروسی به عنوان یک تهدید بزرگ سلامت عمومی، تا سال ۲۰۳۰ و رسیدن به هدف به صفر رساندن خطر انتقال بیماری‌های قابل انتقال از طریق خون و فراورده‌های آن، این برنامه می‌تواند گام بسیار بزرگی در جهت تحقق این هدف باشد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان