۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین پایان ساخت فیزیکی مسکن مهر قزوین تا شهریور سال آینده
کد خبر: ۳۳۳۰۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۹ ساعت: ۱۳:۳۰ ↗ لینک کوتاه

در جلسه شورای مسکن مهر استان مطرح شد؛

پایان ساخت فیزیکی مسکن مهر قزوین تا شهریور سال آینده

در جلسه شورای مسکن مهر استان مطرح شد که بسیاری از مشکلات مسکن مهر با همکاری مجموعه‌های ذی ربط حل شد و تا شهریور سال آینده پروژه‌های مسکن مهر از نظر فیزیکی به پایان می‌رسد.

پایان ساخت فیزیکی مسکن مهر قزوین تا شهریور سال آینده
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ جلسه شورای مسکن استان امروز(یکشنبه) با حضور مسئولین استانی و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در سالن جلسات استانداری برگزار شد

عبدالمحمد زاهدی راظهار کرد: برای بررسی مشکلات مسکن مهر باید کارگروهی در استان تشکیل شود که میزان کارایی آن به اختیاراتی است که از طرف معاون وزیر برای آن در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از مشکلات مجریان و واحدهای مسکن مهر با زمین‌های موجود قابل حل است، اعضای این کارگروه به تناسب موضوعاتی که مطرح می‌شود با دستگاه‌های مختلف و قضایی همکاری می‌کند.

استاندار قزوین تاکید کرد: با این همکاری مباحث فنی و حقوقی شناسایی و برای حل آن‌ها راه کار ارائه می‌شود، انجام این کار بسیار مفید و راهگشا خواهد بود.

وی عنوان کرد: پرداختن و توجه به مسائلی همچون موضوعات ورزشی، فرهنگی، تفریحی و فضای سبز در مهرگان اهمیت دارد و درصورت پرداخته نشدن مشکلات اجتماعی افزایش می‌یابد، پایش تصویری نیز در این ناحیه شهری دارای اهمیت است.

تبدیل‌شدن مهرگان به دومین شهر بزرگ استان
علی فرخزاد در ادامه این جلسه ابراز کرد: تنوع و تعداد موضوعات طرح شده درباره مسکن مهر زیاد است که بخش عمده‌ای از آن‌ها درباره مهرگان و بخشی هم درباره تاکستان و بوئین زهرا بود، که بخشی با اعتبارات و بخشی با تدبیر مدیریت‌ها حل خواهد شد.

وی ادامه داد: تامین زیرساخت‌ها در زمینه‌های مختلف و آموزش و پرورش بعد از سکونت برای مسکن مهر بسیار مهم است، هم اکنون معضلات فرهنگی و اجتماعی نیز وجود دارد، باید از ظرفیت‌های موجود در راستای حل این مشکلات بهره برد.

معاون عمرانی استاندار بیان کرد: امروز روز مبادا برای استفاده از ظرفیت‌های موجود برای موضوعات و ضرورت‌های لازم فرهنگی و اجتماعی و ساخت فرهنگ‌سرا و واحدهای ورزشی است، زیرا مهرگان با استقرار نزدیک به 100هزار نفر دومین شهر پرجمعیت استان خواهد بود.

وی ابراز کرد: مسکن مهر قزوین با کل کشور متفاوت است و درواقع شهر جدیدی تاسیس شد، از این رو لازم است اعتبارات و امکانات مطابق با شهر جدید برای آن در نظر گرفته شود و ظرفیت و پروژه‌های شهر آزاد شود.

فرخزاد عنوان کرد: باید زمین‌های لازم واگذار شود تا نیازهای تجاری و تخلفات غیرمجاز مردم منطقه مهرگان حل شود، هم اکنون برخی از پیلوت‌ها به عنوان واحد تجاری استفاده می‌شود.

مریم نخستین در ادامه این جلسه عنوان کرد: ناحیه شهری مهرگان از سایت‌های بزرگ کشور است که در بحث ساخت مسکن مهر اقدام شده و بالغ بر ۵۰هزار نفر در آن سکونت دارند، چشم انداز درنظرگرفته شده برای آن نیز 120هزار نفر است.

وی ادامه داد: طی حدود ۷سال شهری ساخته شد و دهک خاص اقتصادی و اجتماعی در آن ساکن شدند، این دهک خاص به فضای تجاری، امکانات رفاهی، فضاهای تفریحی و ورزشی نیاز دارد.

شهردار محمدیه تاکید کرد: مهرگان شهری جوان است و با توجه به همین موضوع نیازهای مختلفی وجود دارد، در همین راستا لازم است اختیارات ویژه‌ای برای کمیته اجرایی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: مهرگان به زیرساخت‌های اصولی و ایمنی نیاز دارد و حل مشکلات با تخصیص بودجه و اعطای مبالغ به صورت به روز و اختیارات ویژه حل شده و اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

در ادامه این جلسه حق لطفی ابراز کرد: بسیاری از مشکلات مسکن مهر با همکاری مجموعه‌های ذی ربط حل شده است و تا شهریور سال آینده پروژه‌های مسکن مهر از نظر فیزیکی به پایان می‌رسد.

مدیرکل راه و شهر سازی عنوان کرد: با اهتمام استاندار قزوین و برگزاری جلسات مختلف اختیاراتی به ما ابلاغ می‌شود تا پرونده مسکن مهر به پایان برسد. 
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان