۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین پروژه مسکن مهر تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسد
کد خبر: ۳۳۳۰۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۹ ساعت: ۱۱:۳۱ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در قزوین:

پروژه مسکن مهر تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در قزوین گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر پایان پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۸، تشکیل شورای مسکن مهر علی‌رغم وجود مشکلات به اتمام این پروژه‌ها کمک می‌کند.

پروژه مسکن مهر تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ احمد اصغری مهرآبادی امروز (یکشنبه) در جلسه شورای مسکن استان که با حضور مسئولین استانی و کشوری در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با کمک و حمایت مسئولین و دستگاه‌های استانی از 50هزار واحد مسکن مهر سهم استان قزوین بیش از 45هزار واحد تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: البته بعضی پروژه‌ها ناقص و مشکل‌دار است که باید در کارگروه ویژه مورد بررسی قرار گیرد که این پروژه‌ها زیر 7 تا 8 درصد را شامل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای حل مشکلات با درخواست از رئیس قوه قضائیه و دستور به آقای اژه‌ای به استان‌ها ابلاغ شد تا شعبه‌ای ویژه به مسکن مهر اختصاص داده شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: وعده وزارتخانه به رئیس جمهور برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا سال 98 بدون در نظر داشتن مواردی است که در مراجع قضایی در حال رسیدگی است، اتمام پروژه در سایر استان‌ها نیز به همین روال بوده است.

وی اذعان کرد: هم اکنون نیز 12پروژه‌ای که جمع آن‌ها ۲هزار واحد بوده و بخش عمده آن‌ها خودمالک هستند در مرحله اتمام کار قرار دارند و باید رو به اتمام برود، اما برای اختتام پروژه استانی نمی‌توان منتظر پایان این موارد محدود ماند.

مهرآبادی عنوان کرد: حجم پروژه بالاست و ممکن است تعدادی از آن‌ها مشکل و مسئله حقوقی داشته باشد، اما این به عملکرد کل استان قزوین که خوب، هماهنگ و منسجم کار کرده خدشه وارد نمی‌کند، البته باید نقص‌های موجود برطرف شود.

اختیارات لازم برای اتمام پروژه به استان‌ها واگذار می‌شود
وی تاکید کرد: البته حل مشکلات و پیشبرد پروژه‌ها نیاز به کمک و همکاری تمام دستگاه‌ها داشته و تنها مختص به وزارت راه و شهرسازی نیست و در همین راستا وزیر تهیه تفاهم نامه‌ای بین وزارتخانه و استانداری‌ها در نظر گرفته که در آن تعهدات دو طرف و زمانبندی‌ها برای اتمام درج شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر پایان پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۸، تشکیل شورای مسکن مهر در استان‌ها علی‌رغم وجود مشکلات به اتمام این پروژه‌ها کمک می‌کند.

وی بیان کرد: وظیفه ما است که این پروژه به اتمام برسد و از امکانات نیز کمک می‌کنیم اما سایر دستگاه‌های متولی نیز باید در راستای اجرای این طرح اقدام کنند، در واقع تعادل در همکاری لازم است، در سال جاری هم مسئولین پیگیر هستند تا از محل‌های مختلف اعتبارات تخصیص داده شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: در قانون ساماندهی ماده 10 اختیارات کامل به استانداران داده شده، لذا لازم است کارگروه کار اساسی و دقیق انجام داده، پیشنهادات و راه‌کارها در شورا تصویب و سپس به وزارت راه و شهرسازی ارائه شود.

وی عنوان کرد: در پروژه مسکن مهر بسیاری از مسائل مربوط به استانها بوده و باید در داخل استان حل شود، ما نیز آمادگی داریم تا در حل مشکلات یاری کنیم، نیازها و اختیارات لازم برای اتمام پروژه نیز به استان واگذار خواهد شد.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان