۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دست‌وپنچه نرم‌کردن"کاسپین" با مشکلات مالی/ فوتبال قزوین را دریابید
کد خبر: ۳۳۲۷۵۴ نویسنده: مهدی چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۷ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

نقد ورزشی؛

دست‌وپنچه نرم‌کردن"کاسپین" با مشکلات مالی/ فوتبال قزوین را دریابید

مشکلات مالی یکی از دلایل اصلی نتایج تیم فوتبال کاسپین است چراکه نسبت به سال‌های گذشته بودجه باشگاه کمتر شده و کادر فنی در راه رفع نقاط ضعف با دست خالی نمی‌تواند یارگیری کند.

دست‌وپنچه نرم‌کردن"کاسپین" با مشکلات مالی/ فوتبال قزوین را دریابید
صبح قزوین ؛_____ مهدی چگینی.

باشگاه فوتبال کاسپین در شهریورماه ۱۳۹۱ با خرید امتیاز تیم کاوه تهران توسط اداره ورزش و جوانان استان قزوین تأسیس شد، این تیم در چند سال فعالیت در لیگ ۲، فقط یکبار به مرحله دوم مسابقات صعود کرد و در چند فصل هم کاندیدای سقوط به دسته پایین‌تر بود.

فصل گذشته، مسئولان تیم و باشگاه همدل شدند و حمایت‌های همه جانبه استانی از فوتبال شنیده شد و سعید دقیقی کار خود را به‌عنوان مربی بازیکن در این باشگاه آغاز کرد.

تیم فوتبال کاسپین این بار به جای آنکه فصل بدنسازی را از دست دهد، ۲ ماه مانده به آغاز رقابت‌های لیگ ۲، کارهای بدنسازی، تست‌ و تمرین‌های یارگیری خود را آغاز کرد.

تیمی که برخلاف تمام چند فصل گذشته، این بار بیشتر بازیکنان بومی را جذب کرده بود و در نهایت در گروه یازده تیمی عنوان پنجم را کسب کرد و از صعود به دور دوم باز ماند.

اما فصل جدید لیگ دو فوتبال و فعالیت‌های باشگاه کاسپین با چند تغییر روبرو شد، در رقابت‌های لیگ دو، تیم‌ها به دو گروه تقسیم شدند و مرحله دوم مسابقات حذف و تنها سه تیم به دسته یک صعود می‌کنند، که این کار را برای تیم‌ها سخت تر می‌کند.

در باشگاه کاسپین اما خبرها برای فوتبال دوستان ناگوار بود، تا آنجایی که شهرداران استان تصمیم به انحلال باشگاه گرفتند و بعد از رفت و آمدهای فروان بالاخره با انتخاب مجید رضایی بعنوان سرپرست تیم فوتبال کاسپین با حضور سعید دقیقی، مسعود میرزاده، مهران مطلبی و چند تغییر در کادر فنی تیم، تمرینات با تاخیر بسیار آغاز شد.
 
تیمی که برعکس سال گذشته، زمان کارهای بدنسازی، تست‌ و تمرین‌های یارگیری را از دست داد و با تیم‌های ریشه داری مثل داماش گیلان، چوکای تالش، شهرداری همدان، استقلال اهواز، سردار بوکان و چندین تیم شمال کشور هم گروه شد.

تیم فوتبال کاسپین طبق معمول بیشتر فصل‌ها بازی اول را با برد آغاز کرد و توانست با نتیجه 2 بر صفر تیم مس نوین کرمان را شکست دهد و با این پیروزی خانگی امیدها برای روزهای خوش فوتبال استان آغاز شد.

یاران سعید دقیقی در بازی دوم هم موفق شدند با حساب سه بر صفر چوکای تالش را شکست دهد و امیدوارتر به هفته‌های پیش رو شود، اما باخت با یک گل برابر استقلال اهواز در هفته سوم، تساوی 1-1 در هفته چهارم برابر شهرداری همدان، شکست با یک گل در بازی پنجم برابر سردار بوکان و تساوی 1-1 برابر مقاومت تهران در هفته ششم، روند رو به رشد تیم کاسپین را با مشکل دچار کرد.

در بازی هفته هفتم تیم کاسپین با یک گل در خانه مغلوب تیم شهرداری بم شد، در بازی هفته هشتم هم شاگردان سعید دقیقی با نتیجه 2 بر به تیم داماش گیلان بازی را واگذار کردند و بازی هفته نهم هم با تساوی 1-1 برابر خوشه طلایی ساوه تنها، یک امتیاز به اندوخته‌های قبلی تیم کاسپین اضافه کرد.

بازیکنان تیم کاسپین در بازی هفته دهم باز هم بازی را با یک گل و این بار به تیم فولاد نوین اهواز واگذار کردند، اما بازی هفته یازدهم به سود تیم کاسپین بود و با یک گل توانستند برابر تیم ایرانجوان بوشهر را مغلوب کنند و در بازی پایانی دور رفت فوتبالیست‌های کاسپین بازی خارج از خانه را با دو گل به آوالان کامیاران واگذار کرد.

در پایان نیم فصل اول، نتایج کاسپین در لیگ دو، نسبت به سال‌های گذشته تغییر نکرد و این تیم در مجموع با کسب 12 امتیاز از 12 بازی، در مکان هشتم گروه ایستاد.

اما در این بین خط حمله و دفاع نماینده استان آنقدر که باید زهردار نبود و در مجموع 12 بازی، مهاجمان تیم فوتبال کاسپین تنها 10 گل وارد دروازه حریف کردند و خط دفاع متزلزل کاسپین هم 11 بار برابر خط حمله تیم‌های حریف مغلوب شد و دروازه کاسپین باز شد و در این راه شاید سعید دقیقی موثرترین بازیکن تیم فوتبال کاسپین بود که هم گل زد و هم برای بازیکنان تیم پاس گل ساخت.

توجه به این نکته که کاسپین در این فصل، تیمی 90درصد بومی راهی رقابت‌های دسته دو کرد، برای فوتبال استان یک نشانه خوب است، چراکه پشتوانه سازی در کار است و جوان‌هایی که تا دیروز بازی داده نمی‌شدند و نیمکت نشین بودند، حالا زمانی برای بازی کردن در لیگ پیدا کرده اند.

از سوی دیگر، کادر فنی و نیمکت تیم این فصل به کادر بومی واگذار شده و سعید دقیقی که تجربه لیگ برتر را دارد در کناره چند جوان و مربی با تجربه هدایت نماینده استان در لیگ را بر عهده گرفته و باید در نیم فصل دوم منتظر نتایج بهتربود.

اما مشکلات مالی یکی از دلایل اصلی نتایج تیم فوتبال کاسپین است چراکه نسبت به سال‌های گذشته بودجه باشگاه کمتر شده و کادر فنی در راه رفع نقاط ضعف با دست خالی نمی‌تواند یارگیری کند و مسئولین استان باید به فکر تیم فوتبال بزرگسالان و امید کاسپین در لیگ‌های دو یک باشگاه‌های کشور باشند.

حضور هواداران در ورزشگاه 15هزار نفری سردار آزادگان قزوین هم نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته و تعداد علاقه‌مندانی که برای تماشای بازی تیم کاسپین به میدان می‌روند، نسبت به گذشته افزایش یافته و هواداران با تیم فوتبال کاسپین آشتی کرده اند.

اما حضور بیشتر تماشاگران نیازمند راه‌اندازی باشگاه هواداران، وجود وسیله نقلیه عمومی برای رفت و آمد و پوشش بیشتر رسانه ای تیم است.
انتهای پیام/5000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان