۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تلاش هزارساله دشمن برای نابودی انقلاب ثمری ندارد/ قزوین باکمبود کرسی‌ تلاوت قرآن مواجه است
کد خبر: ۳۳۲۷۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۶ ساعت: ۱۳:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر شبکه قرآن:

تلاش هزارساله دشمن برای نابودی انقلاب ثمری ندارد/ قزوین باکمبود کرسی‌ تلاوت قرآن مواجه است

مدیر شبکه قرآن در قزوین گفت: دلیل اینکه قزوین با وجود برخورداری از استعدادهای فراوان هنوز نتوانسته به جایگاه حقیقی خود دست یابد، کمی کرسی تلاوت است.

تلاش هزارساله دشمن برای نابودی انقلاب ثمری ندارد/ قزوین باکمبود کرسی‌ تلاوت قرآن مواجه است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ احمد ابوالقاسمی ظهر امروز(دوشنبه) در آیین تجلیل از قاریان و حافظان قرآن کریم استان قزوین در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) اظهار کرد: در اقصی نقاط ایران و جهان دوستان قرآنی خوبی داریم که بهترین‌های جهان هستند و افتخار می‌کنیم که خدا ما را در این مسیر قرار داد.

وی با بیان خاطراتی از دوران کودکی خود افزود: با مرور تجربیات گذشته باید بگویم که شاید اگر کس دیگری جای من بود ناامید می‌شد؛ چراکه اولین بار که در میان جمعی خواندم به دلیل صدای بدی که داشتم به شدت مورد توبیخ و تنبیه قرار گرفتم و حتی در کلاس درس پس از قرآن خواندن توسط سایر همکلاسی‌های خود مدت‌ها مورد مسخره قرار گرفتم؛ اما با تلاش و پشتکار و اراده‌ای محکم در مسیر رسیدن به هدف، در نهایت موفق شدم.

اسلحه قاریان حنجره آنها است
مدیر رادیو قرآن تصریح کرد: با وجود همه این اتفاقات با جدیت و خودباوری تلاش کرده و به یک قاری بین المللی تبدیل شدم و اکنون مدیر رادیو قرآن هستم که موضوعش تلاوت قرآن است و بیش از ۲۰۰ بار به ۳۸ کشور دنیا سفر کرده‌ام.

وی بیان کرد: در وجود هر کدام از انسان‌ها استعدادهایی نهفته است که اگر تبلور یابد و در مسیر صحیح قرار گیرد می‌تواند کل دنیا را تکان دهد.

ابوالقاسمی اضافه کرد: امام خمینی(ره) همه معادلات سیاسی و اقتصادی جهان را به هم زد و بیش از 40 سال قدرتمندترین کشورهای جهان را به زانو در‌آورد و قطعا با نیت خالصی که در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران وجود داشت حتی اگر هزار سال هم تلاش کنند امکان ندارد که این انقلاب را شکست دهند.

وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم بیان کرد: باور کنید در هر کدام از شما ممکن است یک اتفاق بزرگ رخ دهد فقط لازم است که باخودباوری نسبت به توانایی‌هایتان، خودِ واقعی خود را پیدا کنید.

صداهای طلایی در شهر قزوین وجود دارد
مدیر رادیو قرآن با اشاره به اینکه اسلحه قاریان حنجره آنها است؛ گفت: هنر تلاوت قرآن می‌تواند تا حدود زیادی در دنیا اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم قزوینی‌ها به دلیل لهجه‌ای که دارند اوج صدایشان بالا است و پرده صوتی آنها بالاست و صداهای طلایی در این شهر هستند.

ابوالقاسمی تصریح کرد: دلیل اینکه قزوین با وجود برخورداری از استعدادهای خوب هنوز نتوانسته به جایگاه حقیقی خود دست یابد به نظر من کمی کرسی تلاوت است چون قاری قرآن زمانی رشد می‌کند که هر روز برای مردم بخواند و تجربه کسب کند.

۷۰ درصد ختم‌های قرآن در تهران توسط قاریان تلاوت می‌شود
وی در ادامه گفت: اگر کرسی اذان گویی مغرب راه بیندازید طی چند سال آینده اثر خود را می‌گذارد و نتایج خوبی حاصل می‌شود.

مدیر رادیو قرآن در پایان گفت: با توجه به اقدامات فرهنگی ایجاد شده این نیاز در مردم تهران احساس شد و اکنون در مراسم ختم قرآن در این شهر باید قاری دعوت کنند به طوریکه در ۷۰ درصد ختم‌های قرآن که در تهران برگزار می‌شود، قرآن کریم توسط قاریان تلاوت می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان