۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آئین تجلیل از قاریان و حافظان قرآن‌کریم برگزار شد
کد خبر: ۳۳۲۷۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۶ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استان قزوین؛

آئین تجلیل از قاریان و حافظان قرآن‌کریم برگزار شد

آیین تجلیل از قاریان، حافظان و برگزیدگان درس‌هایی از قرآن کریم با حضور مسئولان استانی در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

آئین تجلیل از قاریان و حافظان قرآن‌کریم برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیین تجلیل از قاریان، حافظان و برگزیدگان درس‌هایی از قرآن و برنامه محفل انس با قرآن ظهر امروز(دوشنبه)با حضور استاد ابوالقاسمی قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم و جمعی از مسئولان استانی در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام علی انصاری معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: مشارکت فرابخشی دستگاه‌های مربوطه در برگزاری اینگونه برنامه‌ها موجب می‌شود که شاهد افزایش کیفیت برنامه‌ها باشیم.

برگزاری جشنواره‌های قرآنی مقدمه‌ای برای انس بیشتر با قرآن است
وی افزود: برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها و محافل انس با قرآن مقدمه‌ای برای انس بیشتر با قرآن است تا عشق و علاقه و هم‌نشینی و حشر و نشر با قرآن ایجاد شود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: درمان دردهای انسان و جوامع بشری نسخه‌ای است که خداوند متعال در قرآن برای ما پیچیده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه فضیلت‌های اخلاقی در جامعه رو به کاهش است و اگر بشر از زندگی‌اش لذت نمی‌برد و در رنج است به این دلیل است که فضایل اخلاقی رشد و تعالی پیدا نکرده و بهترین راهکار برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی توجه بیشتر به آیات الهی و عمل به آن است چراکه انسان با تمسک به قرآن کریم به آرامش می‌رسد.

این مسئول با تاکید بر نقش مهم توجه و عملیاتی کردن آیات قرآن در رفع مشکلات فردی و اجتماعی بیان کرد: فضایل اخلاقی را باید در قرآن جستجو کرد و راه انس با قرآن همین برنامه‌های دینی و تلاوت‌ها است چراکه انسان با شنیدن آیات الهی تحریک و تشویق شده و انگیزه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: تجلیل از برگزیدگان و فعالان قرآنی ورود در حیطه انگیزشی است و همه خانوادها و مسئولین باید در مباحث انگیزشی ورود پیدا کنند و همانطور که نخبه‌های سایر حوزه‌ها تقدیر می‌شوند، نخبه‌های فرهنگی، قرآنی و دینی هم تجلیل شوند.

انصاری تاکید کرد: شایسته است که از کسانیکه پرچم قرآن و نماز را در جامعه به اهتزاز در می‌آورند تجلیل شود.

عمل به پیام‌های قرآن راهکار رفع مشکلات فردی و اجتماعی است
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: باید مراقب باشیم که در زمینه فعالیت‌های قرآنی، شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی هدف اصلی نباشد بلکه هدف پیاده کردن سبک زندگی اسلامی است که در قرآن ترسیم شده و باید اخلاق ما مزین به آیات قرآنی باشد.

وی بیان کرد: همه باید تلاش کنیم که همنشینی با قرآن در رفتار و سبک زندگی ما تاثیر گذاشته و در مسیر ارزش‌های دینی و اسلامی حرکت کنیم.

انصاری تصریح کرد: خوشبختانه به مدد تربیت درست خانواده‌ها، مربیان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی شاهد تربیت قرآنی دانش‌آموزان و رشد فضایل اخلاقی و پایبندی آنها به مباحث دینی و اخلاقی هستیم.

وی در پایان گفت: باید برای دستیابی به اهداف و رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه فعالیت‌های قرآنی تلاش کنیم.

گفتنی است؛ ۴۵۰ نفر از فعالین دانش‌آموز قرآنی در این مراسم تجلیل شدند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان