۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین متعرضین به محیط‌بانان قزوینی به مراجع قضایی معرفی شدند
کد خبر: ۳۳۲۶۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۵ ساعت: ۱۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل محیط زیست استان:

متعرضین به محیط‌بانان قزوینی به مراجع قضایی معرفی شدند

مدیرکل محیط زیست استان گفت: با توجه به شناسایی این افراد آنان به مراجع قضایی استان معرفی شده و با حمایت قاطع مقامات قضایی مراتب در حال پیگیری است.

متعرضین به محیط‌بانان قزوینی به مراجع قضایی معرفی شدند
حسن پسندیده در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: ساعت 2بامداد پنج شنبه هفته گذشته مامورین اجرایی محیط بان اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین در گشت و کنترل محدوده حفاظت شده طارم با گروهی از افراد که در حال تردد در منطقه بودند مواجه می‌شوند. 

وی ادامه داد: با توجه به مشاهده گروهی در داخل منطقه حفاظت شده تحقیقات اولیه توسط مامورین در خصوص علت حضور در منطقه انجام شده و در همین جریان افراد شروع به فحاشی، مقابله به مثل با محیط بانان و اعتراض نسبت به پرس وجوهای اولیه شده‌اند. 

مدیرکل محیط زیست استان ابراز کرد: ابتدا محیط بانان با آرامش و خویشتنداری مسئولیت خود را به گروه حاضر در منطقه یادآوری می‌کنند، اما این اقدام محیط بانان با مقاومت و درگیری فیزیکی و بدون سلاح منجر می‌شود. 

وی افزود: این افراد که از ساکنین منطقه طارم هستند ضمن متواری شدن از صحنه شروع به پرتاب سنگ می‌کنند که در این عمل با اصابت دو قطعه سنگ به ناحیه سر دو نفر از محیط بانان زخمی شده که پس از مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی بصورت سرپایی مداوا و مرخص شدند. 

این مسئول عنوان کرد: تعرض و صدمه به محیط بانان به هر شکل منجر به پیگرد قانونی جدی می‌شود، با توجه به شناسایی این افراد آنان به مراجع قضایی استان معرفی شده و با حمایت قاطع مقامات قضایی مراتب در حال پیگیری است. 

وی با اشاره به چگونگی کنترل و نظارت بر رفتار محیط بانان بیان کرد: در زمینه رفتار محیط بانان نظارت‌های خوبی وجود دارد و آموزش‌های لازم درباره کنترل خشم به همکاران داده شده تا در مواجهه با افراد دارای سلاح غیرمجاز و قاچاق یا شکار غیرمجاز با نهایت خویشتندارای برخورد کنند. 

پسندیده ادامه داد: رفتار مدبرانه محیط بانان با افراد مانع از برخورد تند و تحریک آمیز از طرف مقابل خواهد شد و در صورت وجود رفتارهای خارج از عرف و تحریک آمیز محیط بانان با آنان برخورد خواهد شد، چراکه مواجهه تشنج آور و خشمگین با متخلف اولویت نبوده و مورد تایید نیست. 

وی در پایان با بیان تعداد محیط بانان استان گفت: حدود 40محیط بان در استان در زمینه‌های مختلف در حال فعالیت هستند و به منظور جلوگیری از بروز رفتارهای تحریک آمیز یگان حفاظت بر رفتار آنان نظارت دارد. 
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان