۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آقایی بسکتبال قزوین در لیگ دسته اول کشور/ تیم‌داری امروز یک ضرورت است
کد خبر: ۳۳۲۶۹۵ نویسنده: مهدی چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۵ ساعت: ۸:۳۴ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

آقایی بسکتبال قزوین در لیگ دسته اول کشور/ تیم‌داری امروز یک ضرورت است

فعالیت‌های ورزشی بعنوان یک عامل پیشگیری، علاوه بر جلوگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان و بازگشت جوانان به جامعه دارد و مسئولین باید به ورزش در چند بُعد توجه ویژه ای داشته باشند.

آقایی بسکتبال قزوین در لیگ دسته اول کشور/ تیم‌داری امروز یک ضرورت است
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛ رشته ورزشی بسکتبال، چند سالی است در استان، به‌صورت حرفه ای پیگیری می‌شود، ورزشی که علاوه بر حضور در رقابت‌های لیگ برتر، بازیکنان و مربیان ملی و فراملی را پرورش داده و پتانسیل لیگ برتری شدن و حضور در جمع استان‌های برتر کشور را دارد.

چند سال گذشته در بسکتبال قزوین تیم‌های بومی در رقابت‌های کشوری حضور پیدا کردند و با قهرمانی در دسته 2 روند جدید بسکتبال در قزوین آغاز شد.

رشد بسکتبال به جایی رسید که بلندقامتان استان لیگ برتر را تجربه کردند، اما نبود حامیان مالی، باعث شد تا نمایندگان استان با قدرت و بودجه کم طی سال‌های گذشته لیگ‌های دسته یک و دو را تجربه کنند، اما امروز با حضور شورا و شهرداری قزوین به‌عنوان حامی مالی، تیمی با تجربه و 80درصد بازیکن بومی دور هم جمع شده و در رقابت‌های دسته اول کشور آقایی می‌کند.

نماینده این فصل استان در رقابت‌های دسته یک باشگاه‌های کشور، با بازیکنانی مثل مجید صالحی، امیر طاهرخانی، برداران زنجانی و چندین و چند بازیکن بومی در لیگ حاضر شده و تا پایان دور رفت، نشان داد که یک سر و گردن از حریفان بالاتر است و می‌تواند در سطح اول بسکتبال کشور حضور داشته باشد.

از سوی دیگر، دختران بسکتبالیست قزوینی که به دلیل مشکلات مالی چند سالی را دور از مسابقات و لیگ‌های کشور حضور داشتند، با ترکیب کاملا بومی به مصاف حریفان رفته اند و تا این جای کار، تیم اول گروه خود هستند.

پایه سازی اولویت بسکتبال استان
دبیر هیئت بسکتبال استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین می‌گوید: رقابت‌های لیگ قهرمانی استان چند سالی است در رده‌های مینی، نونهالان، نوجوانان و جوانان با شرکت تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و با فداکاری هیئت‌های شهرستانی بازیکن سازی صورت می‌گیرد و این بازیکنان آینده‌های بسکتبال استان هستند.

بسکتبال قزوین، یک گام تا لیگ برتر
رشته ورزشی بسکتبال، چند سالی است در استان، بصورت حرفه ای پیگیری می‌شود، ورزشی که علاوه بر حضور در رقابت‌های لیگ برتر، بازیکنان و مربیان ملی و فراملی را پرورش داده و پتانسیل لیگ برتری شدن و حضور در جمع استان‌های برتر کشور را دارد.


از سوی دیگر، دختران بسکتبالیست قزوینی که به دلیل مشکلات مالی چند سالی را دور از مسابقات و لیگ‌های کشور حضور داشتند، با ترکیب کاملا بومی به مصاف حریفان رفته اند و تا این جای کار، تیم اول گروه خود هستند.

پایه سازی اولویت بسکتبال استان
امید حمیدی عنوان می‌کند: در شهرستان‌ها هیئت‌های بسکتبال همسو با استان فعالیت خود را پیگیری می‌کنند و در نهایت تیم‌های منتخب استان از اوایل هر سال با حضور مربیان شهرستانی پیش از حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور، اردوهای مداوم را برپا و کار بازیکن سازی از پایه جدی گرفته شده است.

وی ادامه می‌دهد: در رشته بکستبال سه نفره هم با راه‌اندازی کمیته این بخش، مسابقات متعددی برگزار شده و روند بسکتبال سه نفره رو به جلو است و در آینده نزدیک بسکتبالیست‌های سه نفره استان در رقابت‌های کشوری حرفی برای گفتن خواهند داشت.

راه اندازی باشگاه شهرداری کمک به جامعه
سرمربی تیم بسکتبال شهرداری قزوین اذعان می‌کند: سال‌ها جای شهرداری در ورزش خالی بود و بعد از برگزاری نشست با اعضا شورای شهر قزوین، در نهایت بسکتبال هم در لیست تیم‌های شهرداری قرار گرفت و با حضور تیم‌های مردان و زنان فوتسال، والیبال و بسکتبال، ورزش‌های تیمی استان جان دوباره ای گرفتند.

وی یادآور می‌شود: در راه‌اندازی تیم‌های ورزشی علاوه بر حمایت‌های مالی شهرداری، باید از حمایت‌های سخت افزاری مثل سالن تمرین، بدنسازی، استخر و همکارای علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان و همکاران وی تشکر کرد، چراکه تیم‌ها در آماده سازی و مسابقات کمبودی را احساس نکردند، همچنین سازمان فرهنگی ورزشی و مدیریت پسماند شهرداری قزوین هم در این فصل کمک حال بسکتبال و سایر رشته‌ها هستند که جای تشکر از تمامی زحمتکشان دارد.

حمیدی با بیان اینکه تمرینات تیم بسکتبال از ابتدای مرداد با بازیکنان بومی آغاز شد، می‌گوید: پس از سه ماه تمرین منظم توپی و بدنسازی، 4 بازیکن غیربومی به جمع 16 بازیکن بومی استان اضافه شدند.

وی می‌افزاید: این در حالی است که میانگین سنی تیم بسیار کم است و در کنار بازیکنان با تجربه ای مثل مجید صالحی، سعید زنجانی و امیر طاهرخانی، بازیکنان جوان هم در حال پیشرفت هستند و در تمرینات این را نشان داده اند که برای حضور در ترکیب اصلی از لحاظ فنی و آمادگی جسمانی چیزی کمتر از بازیکنان اصلی ندارند و تلاش خود را انجام می‌دهند.

تلاش برای صعود از مراحل حذفی
سرمربی تیم بسکتبال شهرداری قزوین بیان می‌کند: در پایان دور رفت تنها با یک شکست، تیم استان در صدر قرار گرفت و در اولین بازی دور برگشت هم با پیروزی برابر تیم شمس تهران جایگاه تیم در صدر تثبیت شد و با کسب نتایج مطلوب در مرحله برگشت آماده مسابقات پلی آف خواهیم شد.

وی اضافه می‌کند: در مرحله دوم، با تیم‌هایی رقابت خواهیم کرد که چند صد میلیون تومان خرج کرده اند، اما با تمام این اتفاقات به بازیکنان تیم ایمان داریم، چراکه نشان داده‌اند پتانسیل بسکتبال قزوین چقدر بالا است با کمک بازیکنان جوان و تلاش تیمی، نتایج خوبی را کسب خواهیم کرد.

حمیدی ادامه می‌دهد: در این راه مهدی معینی به‌عنوان پیشکسوت بسکتبال استان، مهدی جهانی فرد و ناشر رضایی بعنوان کادر فنی همراه تیم بسکتبال هستند و به همراه بازیکنان سختیهای لیگ را تحمل کرده اند و تا به اینجا مزد زحماتمان را کسب کرده ایم.

تیم بسکتبال بانوان نشان داده توانمند است
وی افزود: بعد از چند سال وقفه بانوان بسکتبالیست استان هم در لیگ یک حضور دارند و تیمی با میانگین سنی بسیار پایین را راهی مسابقات کرده است.

این مربی ورزشی ابراز می‌کند: تیمی که ترکیب اصلی آن را بازیکنان جوانان و امید استان تشکیل می‌دهند و با هدایت افسانه حسن نایبی و کادر فنی بومی، ثمره سال‌های تلاش بانوان در رده‌های پایه امسال در این تیم دیده میشود و در لیگ یک در صدر قرار دارند و نوید بخش روزهای خوب برای بسکتبال بانوان استان است.

ورزش نشاط اجتماعی
حمیدی در پایان می‌گوید: امیدوارم تیم‌داری در ورزش استان ادامه دار باشد چراکه این اتفاق، عامل آشتی تماشاگران با ورزش است و آینده ورزش استان به این دو مهم نیاز دارد. نشاط اجتماعی با حضور جوانان در سالن‌های ورزشی اتفاق می‌افتد و ایجاد علاقه در جوانان با ورزش از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد.

فعالیت‌های ورزشی بعنوان یک عامل پیشگیری، علاوه بر جلوگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان و بازگشت جوانان به جامعه دارد و مسئولین باید به ورزش در چند بُعد توجه ویژه ای داشته باشند.
انتهای پیام/5000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان