۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۱۶کیلوگرم کلاله زعفران از مزارع کشاورزی برداشت می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۲۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۶ ساعت: ۱۰:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین:

۱۶کیلوگرم کلاله زعفران از مزارع کشاورزی برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: شهرستان قزوین شرایط اقلیم سرد و کوهستانی مناسب برای کشت زعفران دارد که بیشترین سطح زیرکشت زعفران در بخش‌های اقبال لاهوری، کوهین و طارم سفلی است.

۱۶کیلوگرم کلاله زعفران از مزارع کشاورزی برداشت می‌شود
عباس علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: عملیات برداشت زعفران از سطح 9 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان به منظور تهیه کلاله زعفران آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود 16 کیلوگرم کلاله زعفران از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین اذعان کرد: زعفران گیاهی گلدار کوچک و چند ساله است و به عنوان یکی از ارزشمندترین ادویه‌های جهان است.

وی بیان کرد: خواص دارویی زعفران در درمان افسردگی، دیابت، آسم و سلامت قلب بسیار نافذ است.

علیخانی تصریح کرد: شهرستان قزوین شرایط اقلیم سرد و کوهستانی مناسب برای کشت این محصول را دارد که بیشترین سطح زیرکشت زعفران در بخش‌های اقبال لاهوری، کوهین و طارم سفلی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین عنوان کرد: به منظور حمایت از کشت زعفران و گل محمدی در قالب تسهیلات روستایی عشایری 5 پرونده متقاضیان کشت این محصول به میزان 11 هزار و هشتصد میلیون ریال در کارگروه اشتغال این شهرستان تصویب شده است.

علیخانی پیش بینی کرد: با توجه به استقبال بهره‌برداران برای کشت این محصول؛ طی سال‌های آتی سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان تا دو برابر افزایش یابد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان