۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین طرح هزارپزشک در هزار مسجد اجرایی می‌شود/ ساخت مدرسه توسط پزشکان قزوینی در کرمانشاه
کد خبر: ۳۳۲۰۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۹ ساعت: ۱۱:۳۶ ↗ لینک کوتاه

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین:

طرح هزارپزشک در هزار مسجد اجرایی می‌شود/ ساخت مدرسه توسط پزشکان قزوینی در کرمانشاه

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین گفت: طرح هزار پزشک در هزار مسجد همزمان در سطح کشور در استان اجرایی می‌شود و در این طرح ارائه ویزیت رایگان توسط بسیج جامعه پزشکی انجام می‌گیرد.

طرح هزارپزشک در هزار مسجد اجرایی می‌شود/ ساخت مدرسه توسط پزشکان قزوینی در کرمانشاه
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ پاسدار ابوالفضل طاهرخانی ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته بسیج اظهار کرد: کنگره شهدا جزو بی‌نظیرترین رویدادهای فرهنگی استان قزوین بود که با محوریت صمیمیت و همدلی همه نهادهای انقلابی و مسئولان استان برگزار شد.

وی افزود: لطف خدا را شاکریم که این لطف را عنایت کرد تا ۵ روز اجلاسبه با حضور میهمانان لشکری و نظامی را برگزار کرده و کمترین قدم را برای بزرگداشت شهدا برداریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین بسیج را یکی از یادگارهای ارزشمند و ماندگار امام راحل دانست و افزود: از عمر پرخیر و برکت این نهاد مردمی و انقلابی ۳۹ سال می‌گذرد، بسیج هرجایی که ورود پیدا کرده یاد و مددکار نظام بوده و به‌عنوان پاسدار انقلاب انجام وظیفه کرده است.

این مسئول نظامی ابراز کرد: بسیج نهادی است که هرجایی که نظام نیازمند خدمت است ورود پیدا می‌کند و وابسته به هیچ جناح و گروهی نیست و فقط خود را متعلق به نظام می‌داند و چپ و راستی و جناح و حزب برای بسیج معنا ندارد.

ارائه مشاوره‌های حقوقی توسط بسیج حقوقدانان
وی با بیان اینکه یکی از افتخارات بسیج اردوهای جهادی در مناطق محروم است، عنوان کرد: در سال جاری شعار محوری بسیج "بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت" است و برنامه‌های امسال حول همین شعار انجام خواهد گرفت و هدف ما اجرای برنامه‌های خدمت رسانی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین با اشاره به همزمانی هفته بسیج و هفته وحدت گفت: برنامه ریزی‌های سال جاری به گونه‌ای است که با توجه به تقارن هفته بسیج و وحدت بزرگداشت‌ها به گونه ای باشد که هردو مناسبت به خوبی دیده شود.

وی اذعان کرد: دیدار با ائمه جمعه هر شهرستان، حضور در نمازجمعه و غبارروبی مزارشهدا در پنج شنبه هفته جاری جزو برنامه‌های ثابت هفته بسیج است؛ البته با توجه به جنایات صورت گرفته در کشور یمن به طرق مختلف اعلام حمایت از مردم یمن خواهیم داشت.

طاهرخانی ادامه داد: قرارگاه محرومیت‌زدایی و سازندگی استان قزوین در سه بخش استان درحال فعالیت است و در بحث آبرسانی و راه‌ها پروژه‌هایی را انجام داده که هم اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: طرح هزار پزشک در هزار مسجد همزمان در سطح کشور در استان اجرایی می‌شود و در این طرح ارائه ویزیت رایگان توسط بسیج جامعه پزشکی انجام می‌گیرد و رایزنی صورت گرفته که پزشکان متخصص هم حضور داشته باشند. 

این مسئول عنوان کرد: بسیج حقوقدانان با همکاری دادگستری در هفته بسیج در محل‌هایی که نیازمند ارائه مشاوره‌های حقوقی هستند اقدام به ارائه مشاوره قضایی خواهند کرد.

وی یادآور شد: برنامه‌های متنوع ورزشی و فرهنگی برای این هفته درنظر گرفته شده است، همچنین برپایی میزخدمت در مناطق محروم با حضور مسئولان و شخص استاندار برای رفع مشکلات مردم انجام می‌گیرد.

حضور 200هزار بسیجی در استان قزوین
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قزوین با اشاره به روزشمار هفته بسیج عنوان کرد: امروز ۲۹ آبان به نام "بسیج فرهنگ و مسجدمحوری"، ۳۰آبان ماه به نام "بسیج اقتصاد مقاومتی و سازندگی"، اول آذرماه به نام "بسیج اقتدار دفاعی و امنیتی"، دوم آذرماه روز بسیج دانشجو و طلبه است که "بسیج علم و فناوری"، سوم آذرماه به نام "بسیج جهاد کبیر و استکبارستیزی" و ۴ آذرماه مصادف با ولادت پیامبر اسلام به نام "بسیج جهاد روشنگری و تبیین" و ۵ آذرماه سالروز تشکیل بسیج به نام "بسیج ۴۰ سال افتخار" نامگذاری شده که تجمع بزرگ بسیجیان استان به صورت ناحیه‌ای برگزار می‌شود.

وی گفت: خدمت رسانی نیروهای بسیجی و سپاهی در کرمانشاه فقط با محوریت مباحث ابلاغی نیست، بلکه باتوجه به حس همدردی و اعتقادی در این فضا حضور پیدا می‌کنند. 

طاهرخانی افزود: ۱۱ منزل مسکونی توسط سپاه قزوین ساخته و به زلزله‌زدگان کرمانشاه تحویل داده شد و برای ارائه خدمات بیشتر دوهفته پیش در کرمانشاه حضور پیدا کردیم و بیان شد که آمادگی ساخت و ساز بیشتری از سوی سپاه وجود دارد.  

وی ادامه داد: همچنین مدرسه مجهزی در روستای قره‌بلاغ توسط پزشکان و متخصصان قزوینی با مدیریت دکتر عبادی رئیس بیمارستان پاستور قزوین به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان ساخته و هفته پیش افتتاح شد.

این مسئول ابراز کرد: در نهاد مقدس بسیج استان قزوین بیش از ۲۰۰ هزار بسیجی حضور دارد که برای ماموریت‌های رزمی نظامی و خدمات رسانی و ارودهای جهادی و ماموریت‌های علمی آموزش دیده‌اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان