۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بسیجی واقعی هیچ زمانی دچار انحراف و انزوا نمی‌شود
کد خبر: ۳۳۲۰۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۸ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

بسیجی واقعی هیچ زمانی دچار انحراف و انزوا نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: صداقت شاخصه ممتاز هر بسیجی است بسیجی با قرآن مانوس است و کسی که ویژگی‌های قرآنی در اخلاق، رفتار، علم و دانش او دیده شود و از ائمه(ع) بیشتر اثر پذیرفته باشد بسیجی تر است.

بسیجی واقعی هیچ زمانی دچار انحراف و انزوا نمی‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با کارکنان سپاه و بسیجیان استان قزوین به مناسبت آغاز هفته بسیج با تبریک آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عج) و شروع هفته بسیج اظهار کرد: خدا را بسیار شاکریم که وظیفه سنگینی که به عهده استان ما در برگزاری کنگره شهدا گذاشته شده بود، باشکوه و برکت فراوان برگزار شد.

امام جمعه قزوین افزود: پرچمدار این حرکت فرهنگی همه شما عزیزان بودید که در گمنامی فعالیت کردید،صاحب مجلس هم خود شهدا بودند و تدارکات ما برای برگزاری سخنرانی و برنامه‌های جانبی نمی‌توانست این پنج محفل را معنوی کند.

وی افزود: روح حاکم شهیدان کنگره شهدا را منور کرد، قبل از کنگره وظیفه ما برای برگزاری آن بود و پس از کنگره باید شکرگزار برگزاری این برنامه باشیم، همچنین خداقوت عرض می‌کنیم به همه عزیزانی که در این کنگره زحمت کشیدند و سربلندی برای استان قزوین حاصل شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: این کنگره کارگاهی بود که همه عزیزان، بسیجیان و مسئولان در کنار هم یک امر جهادی و عرفانی را برگزار کردند و آیه "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا" در این کنگره عملیاتی شد و ما در روز قیامت می‌توانیم سربلند باشیم.

وی ابراز کرد: این برکت دست شهدا بود که توانستیم با موفقیت و بابرکت این کنگره را برگزار کنیم، زیرا شهدا جاودانه و ماندگار هستند و در هر فضایی که حضور دارند آن برنامه را ماندگار می‌کنند.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: روح بسیجی در تاریخ ما به خوبی ماندگار است امثال شیخ فضل الله نوری، آیت الله کاشانی، سید جمال الدین اسدآبادی، شهید نواب صفوی، آیت الله مدرس و... به تنهایی توانستند در مقابل دشمنان و استکبار بایستند، هر زمانی که ما می‌خواهیم دچار انزوا شویم این شهدا هستند که دست ما را گرفته و نجاتمان می‌دهند.

وی بیان کرد: بسیج شجره‌ طیبه‌ای است که ریشه آن ثابت است، زیرا با کلمه الله و ایمان پیوند پیدا کرده و تبدیل و تغییری ندارد، کلمه طیبه بسیج تبدیل و تغییر ندارد زیرا اهداف آن هماهنگ با اهداف قرآن و آرمان‌‌های پیامبر(ص) و ائمه(ع) است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: روح بسیجی براساس فطرت انسانی و خدایی شکل گرفته است زمانی که این سه ریشه در بسیج ثابت ماند یک بسیجی دیروز و امروز و فردایش تغییری نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: بسیج ریشه قرآنی دارد، بنابراین هیچ زمانی دچار تغییر روحیه و انحراف نمی‌شود، بسیجی همواره در مقابل استکبار جهانی ایستاده و همیشه همراه ولایت است، کربلا نماد بسیجی بودن و دانشگاه تربیت روح بسیجی است.

وی بیان کرد: امروز صهیونیست‌ها تمام شده اند و ما از اسرائیل عبور کرده ایم و این به واسطه روحیه بسیجی است، موشک‌های نقطه زن ما آنها را حقیر کرده است اگر ما امیرمومنان(ع) و کربلا را نداشتیم امروز نمی‌توانستیم با امید و انگیزه در این جایگاه قرار داشته باشیم.

آیت الله عابدینی گفت: در دوره پیامبر(ص) شاهد بودیم که اصحاب ایشان بدون اسلحه و با چوب می‌جنگیدند یا با یک نصفه خرما زندگی می‌کردند، یعنی تحریم در هر دوره ای بوده است و ما از حوادث تاریخی درس مقاومت می‌گیریم.

امام جمعه قزوین افزود: امیرمومنان(ع) در خطبه ۵۶ نهج البلاغه می‌فرمایند: زمانی که پیامبر دین اسلام را آورد عده ای مومن و عده ای کافر شدند و مشاهده می‌کردیم که پدری در صف ایمان و پسرش در صف کفار بود و پدر بود که پسر را می‌کشت و برادر خون برادر را به خاطر خدا بر زمین می‌ریخت، نگاه خدای متعال در این فضا داشته‌های مادی و اسلحه رزمندگان نبود بلکه خداوند همینکه دل‌های ما را صادق و یکرنگ مشاهده کرد بر دشمنان خواری و شکست را نازل کرد.

وی عنوان کرد: حضرت امیرمومنان(ع) می‌خواهد بگوید شکست و پیروزی دست خداست و ما در طول تاریخ انقلاب این موضوع را به خوبی درک کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: صداقت شاخصه ممتاز هر بسیجی است، بسیجی با قرآن مانوس است و کسی که ویژگی‌های قرآنی در اخلاق، رفتار، علم و دانش او دیده شود و از ائمه(ع) و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه اثر بیشتری گرفته است او بسیجی تر خواهد بود.

وی عنوان کرد: باید مراقب عواملی که روی ما تاثیرگذارتر است، باشیم اگر ما از جناح، حزب و سیاسی‌ها تاثیرپذیر باشیم نمی‌توانیم ادعای بسیجی بودن داشته باشیم.

آیت الله عابدینی ابراز کرد: دانشگاه بسیجی نماز، قرآن، مسجد، معارف مکتب اهل بیت(ع)، رهنمودهای امام راحل و بیانات رهبر معظم انقلاب است و اثر بسیجی بودن باید در صفوف نمازهای جمعه و جماعت دیده شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان