۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آبان ماهی پرمدال برای ورزش استان/ تیغ مشکلات مالی بر گلوی قهرمانان قزوینی
کد خبر: ۳۳۱۹۹۱ نویسنده: مهدی چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۶ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

آبان ماهی پرمدال برای ورزش استان/ تیغ مشکلات مالی بر گلوی قهرمانان قزوینی

در آبان ماه، شش ورزشکار استان، ۷ نشان آسیایی و جهانی کسب کردند و این موضوع پدیده ای کم نظیر برای ورزش قزوین است؛ بنابراین باید با حمایت‌های لازم این شرایط قوت پیدا کند.

آبان ماهی پرمدال برای ورزش استان/ تیغ مشکلات مالی بر گلوی قهرمانان قزوینی
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛_____مهدی چگینی.

بیش از 100 ورزشکار استان در ماه‌ها و سال‌های مختلف موفق به کسب نشان‌های متعدد در آوردگاه‌های جهانی و آسیایی می‌شوند، اما در پایان رقابت‌های بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی که با درخشش ورزشکاران استان قزوین همراه بود، آبان ماه امسال هم همراه بود با موفقیت خاص ورزشکاران استان که بیشتر این نشان‌ها برای اولین بار در تاریخ ورزش استان کسب شده است.

در این ماه بهمن عسگری و علی اصغر آسیابری در رقابت‌های قهرمانی جهان، سه مدال طلای انفرادی و تیمی کسب کردند و برای سومین دوره متوالی بر سکوی قهرمانی جهان در اسپانیا ایستادند.

رضا و میلاد علیپور اُعجوبه‌های سنگنوردی سرعت ایران، آسیا و جهان در رقابت‌های جهانی حضور داشتند و سریع ترین مرد عمودی جهان موفق به کسب نشان برنز دنیا شد، میلاد علیپور هم در رقابت‌های آسیایی، کم تجربگی رقابت‌های جهانی را جبران و در رقابت‌های آسیایی جوانان به نشان نقره رسید و ادامه دهنده راه رضا و مهدی علیپور در سنگنوردی آسیا خواهد بود.

اما رشته قایقرانی استان که به دلیل کمبود پهنی آبی شاید کمتر، نامش به گوش رسیده باشد توسط نگار صادقی و محدثه حسن پور به دو نشان نقره و برنز تیمی جوانان آسیا دست یافت، تا دست بانوان ورزشکار استان هم از کسب مدال فراملی خالی نباشد.

بهمن عسگری، دارنده نشان‌های طلای بازی‌های آسیایی و جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: بار دیگر لطف خدا شامل حالم شد و موفق شدم دو نشان طلا جهان را کسب کنم و تنها کاراته‌کا در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان باشم که در کمیته تیمی و انفرادی در بین تمامی ورزشکاران به دو نشان طلا دست پیدا کردم.

وی افزود: خیلی خوشحالم که نتیجه 2سال تلاش شبانه روزی به ثمر رسید و توانستم افتخاری برای استان قزوین و کشورم کسب کنم.

عسگری ادامه داد: با این نشان که کسب کردم، موفق شدم 50درصد مسیر المپیک را طی کنم و هدف بلندمدتی دارم که با حمایت‌های مسئولین و با کمترین دغدغه هدفم کسب سهمیه و مهمتر از آن این است که جز مدال‌آوران استان در المپیک باشم.

وی بیان کرد: مهمترین درد من و اکثر ورزشکاران حرفه ای نداشتن حامیان مالی است، ملی پوشان استان‌های دیگر از چندین حامی مالی برخوردار هستند و بدون هیچ مشکلی به تمرین می‌پردازند.

این قهرمان جهان ابراز کرد: به‌عنوان یک ملی‌پوش برای داشتن یک حامی مالی تلاش‌های فراوانی انجام داد و رایزنی‌های زیادی با مسئولین داشتم، اما متاسفانه کارساز نبوده است، خواهش من از مسئولین این است که در این حوزه اقدام مثمرثمری داشته باشند تا انگیزه ملی‌پوشان برای مسابقات و ادامه حضور افزایش یابد.

علی اصغر آسیابری دیگر ملی پوش کاراته استان قزوین است که به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: در رقابت‌های جهانی اسپانیا برای اولین بار در بخش تیمی شرکت داشتم و در کنار سایر ملی پوشان، قدرت کاراته ایران را به حریفان معرفی کردیم، حس رضایت بخشی داشت زمانی که برای سومین دوره متوالی بر سکوی قهرمانی جهان ایستادیم.

وی افزود: در این رقابت‌ها در دو بازی تیمی روی تاتامی حضور داشتم و پیروز از زمین خارج شدم و تمام تلاشم این بود تا بهترین عملکردم را ارائه دهم، چراکه در این رقابت‌ها موفقیت تیم بیشتر از فرد ارزش داشت و توانستیم با کسب قهرمانی مزد زحماتمان را شاهد باشیم.

این ملی پوش استان عنوان کرد: در دوره سربازی هستم و هفت ماه از آن را گذرانده ام و بعد از کسب دومین نشان جهانی، شنیدن دستور مقام معظم رهبری درباره معافیت سرباز قهرمان‌ها باعث خوشحالی ما شد و از ادامه سربازی معاف شدم.

وی بیان کرد: سربازی یکی از دغدغه‌های ورزشکاران قهرمان است، چراکه برای رسیدن به المپیک باید در میادین مختلف شرکت کنیم و به واسطه سربازبودن تعدادی از مسابقات و امتیازات انفرادی را از دست می‌دهیم، اما هم اکنون با دستور رهبری برای کسب افتخار در رقابت‌های المپیک با قدرت پیش خواهم رفت.

آسیابری می‌گوید: مثل تمام قهرمانان که به دنبال حضور در رقابت‌های المپیک و جهانی هستند، دغدغه‌ای دارم و برای رسیدن به سهمیه المپیک باید در رقابت‌های لیگ جهانی شرکت کنم.

وی در پایان تصریح کرد: بحث مالی مشکلی ما همیشگی است که قهرمانان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر حمایت مسئولان فقط در حد شعار و حرف باقی نماند، می‌توانم با کسب نشان المپیک برای استان و کشور افتخارآفرینی کنم.

میلاد علیپور ملی‌پوش سنگنوردی کشور و از ورزشکاران قزوین است که بعد از شش سال فعالیت حرفه ای در رشته سنگنوردی سرعت در کنار رضا و مهدی علیپور، توانسته است طلای نوجوانان آسیا، نقره جوانان آسیا و پنجمی جهان را کسب کند.

وی به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: برای رسیدن به قهرمانی‌های رضا علیپور و رکورد او در دنیا، باید در رقابت‌های مختلف جهانی شرکت کنم که این شرایط نیازمند حمایت‌های مالی است.

این قهرمان سنگنوردی ادامه می‌دهد: مسابقات قهرمانی آسیا و جهان، سالی یک بار برگزار می‌شود و فدراسیون به دلیل مشکلات مالی، رضا علیپور را به تنهایی اعزام می‌کند،اما اگر بخواهم قهرمان دنیا باشم و نشان المپیک را در سنگنوردی کسب کنم باید مشکل مالی رفع شود.

اما در ورزش استان، نکته ای که کم رونق است، بی میلی مسئولین به حوزه ورزش و ورزشکاران است که با حضور استاندار قزوین، این کمبود تاحدودی جبران شده و قهرمانان ورزش استان می‌توانند چهره به چهره با مدیر ارشد استان گفت‌وگو داشته باشند اما همچنان مسئله درآمد، شغل و ازدواج از جمله مشکلات قهرمانان استان است که مسئولین باید برای رفع آن چاره ای بیاندیشند تا استان قزوین همچنان در مسیر پرورش قهرمانان جهانی پیشتاز باشد.
انتهای پیام/5000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان