۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شش مرزبان ایرانی آماده تحویل هستند/ زیر بار خواسته ناحق پاکستانی‌ها نمی‌رویم
کد خبر: ۳۳۱۹۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۴ ساعت: ۱۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

توضیحات فرمانده کل سپاه درباره مرزبانان ربوده شده:

شش مرزبان ایرانی آماده تحویل هستند/ زیر بار خواسته ناحق پاکستانی‌ها نمی‌رویم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پنج تن از مرزبانان ایرانی آزاد شده و آماده تحویل هستند؛ اما تروریست‌های پاکستانی چندتن از مرزبان‌ها را برای معاوضه با زندانیان مجرم خود در ایران نگه داشته‌اند که جمهوری اسلامی حاضر به این اقدام نشده است.

شش مرزبان ایرانی آماده تحویل هستند/ زیر بار خواسته ناحق پاکستانی‌ها نمی‌رویم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین در حاشیه کنگره شهدای استان قزوین درباره کارشکنی‌های امریکا علیه ملت ایران اظهار کرد: آنچه امروز توسط مسئولان امریکایی گفته می‌شود و در رسانه‌ها مطرح شده به صورت آشکار و غیرآشکار اعتراف به ضعف‌های سران خود و ناکارآمدی حربه‌های تحریمی است که به عنوان آخرین ابزار علیه جمهوری اسلامی بکارگرفته شده است.

وی افزود: امریکایی‌ها در دولت‌های مختلف با ابزاری چون جنگ و تهدید و شبیخون فرهنگی، تهدید سیاسی و ایجاد ناامنی‌ در داخل کشور اعمال کرده است و اما همه این تهدیدات با شکست مواجه شده است، اما این امر باعث نمی‌شود اقدامات خود را قطع کنند بلکه در موقعیت‌هایی که پیش بیاید آنها را تکرار می‌کنند.
این مقام مسئول عنوان کرد: البته تکرار این اقدامات شامل تهدید جنگی نمی‌شود، چرا که هزینه‌های سنگینی همچون افزایش قیمت سرسام آور نفتی را برای آنها به دنبال خواهد داشت.

وی ابراز کرد: تجربه ۴۰ساله مردم که به برکت خون شهیدان به دست آمده مقاومت و ایستادگی است و اگر ما گوشمان را باز کنیم پیام شهدا را خواهیم شنید و پیام آنها این است که از هیچ تهدیدی نترسید و اندوهی به دل راه ندهید، چرا که تهدید دشمن پوشالی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه با ایستادگی ملت ایران تاکنون دشمن شکست خورده است، تصریح کرد: تمام تاریخ ۴۰ ساله انقلاب ما شاهد شکست‌های پی درپی امریکاست، امیدواریم فشارهای اقتصادی و تحریم اقتصادی با قناعت و صرفه جویی و بصیرت مردم شکست بخورد که نوید آن داده شده است، حتی خود کارشناسان غربی تاکید بر ناکارآمدی تحریم‌ها دارند.

وی درباره وضعیت حضور رزمندگان ایرانی در سوریه گفت: نیروهای ایرانی به صورت بسیار محدود و باانگیزه و داوطلبانه در سوریه حضور پیدا می‌کنند مشتاقانه برای دفاع از حرم در سوریه حضور پیدا می‌کنند و این حضور در قالب مستشاری و انتقال تجربه به نیروهای سوری است.

سرلشکر جعفری ادامه داد: اخیرا با مذاکراتی که بین ایران و ترکیه و روسیه صورت گرفت یگان‌هایی به عنوان حافظ صلح در شمال غرب سوریه حضور پیدا کردند و این ماموریت را انجام می‌دهند و هم اکنون در این مناطق درگیری وجود ندارد.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص تهدیدات سران سعودی علیه ایران افزود: علت اینکه ایران در برابر تهدید و حرف‌های عربستان خویشتنداری می‌کند و جواب نمی‌دهد این است که آنها از مجموع حرکت انقلاب اسلامی و بسیج و سپاه در منطقه به شدت ناراحت هستند و همین مقاومت و ایستادگی و حمایت‌های مستشاری و محدودی که ایرانیان در سوریه عراق و یمن انجام می‌دهد آنها را به هم ریخته و این تهدیدات را برای این امر انجام می‌دهند، در واقع این تهدیدها امری انفعالی است.

وی بیان کرد: بسیاری از پاسخ‌های ما برای سعودی‌ها غیررسانه‌ای و غیرعلنی و به صورت چراغ خاموش و البته دردناک است و خود عربستانی‌ها این اقدامات را دریافت می‌کنند که قابل بیان در رسانه‌ها نیست که بسیار برای سران سعودی سخت و سنگین است.

فرمانده کل سپاه پاسداران درباره وضعیت مرزبان‌های ربوده شده ایرانی گفت: پنج شش تن از مرزبانان ایرانی آزاد شده و در دست پاکستانی‌ها و آماده تحویل هستند، اما تروریست‌های پاکستانی چندتن از مرزبان‌ها را برای معاوضه با زندانیان مجرم خود در ایران نگه داشته است که جمهوری اسلامی حاضر به این اقدام نشده است.

وی عنوان کرد: ایران خواستار آزادی تمامی مرزبان‌های ربوده شده است و این درخواست خود را مطرح کرده است و به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

سرلشکر جعفری در پایان تصریح کرد: باتوجه به این ایران اسلامی از طریق دولت پاکستان وعده آزادی مرزبانان ربوده شده را گرفته است، در واقع درست نیست جمهوری اسلامی زیر بار این خواسته ناحق پاکستانی‌ها برود بنابراین درحال مقاومت هستیم و فقط کمی نیازمند زمان هستیم.
انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان