۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اقتدار ما در حوزه دفاعی به‌واسطه تبعیت از رهبری است/ پهپاد بمب‌افکن از مرحله ایده تا ساخت یک محصول ایرانی است
کد خبر: ۳۳۱۹۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۳ ساعت: ۱۱:۱۸ ↗ لینک کوتاه

سردار حاجی‌زاده درکنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین:

اقتدار ما در حوزه دفاعی به‌واسطه تبعیت از رهبری است/ پهپاد بمب‌افکن از مرحله ایده تا ساخت یک محصول ایرانی است

سردار حاجی زاده گفت: پهپادهای بمب افکن از مرحله طرح و ایده تا ساخت یک محصول ایرانی است و جوانان ما این پهپاد را طراحی و ساخته اند که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اقتدار ما در حوزه دفاعی به‌واسطه تبعیت از رهبری است/  پهپاد بمب‌افکن از مرحله ایده تا ساخت یک محصول ایرانی است
به گزارش صبح قزوین  سردار حاجی زاده در چهارمین روز از کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان با محوریت اجلاسیه دانشگاهیان برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال را شاکریم که این توفیق را داریم که در مجلس شهدا حضور داریم و از مسئولان استان که همت داشتند و کنگره شهدا را با این عزت برگزار کردند کمال تشکر را داریم.

وی افزود: بی شک امروز یکی از مهمترین وسیله‌ها و اقداماتی که می‌تواند روحیه معنوی جامعه را احیا کند، برگزاری چنین جلساتی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: ملت ایران قریب به ۳۰۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و سرمایه بزرگی است که باید قدردان شهدا باشیم.

حاجی زاده بیان کرد: شهدا با جان و زندگی خود امنیت را برای کشور ما به ارمغان آوردند و امروز هم ارواح شهدا می‌توانند معنویت را گسترش دهند و باید به وصیتنامه آن‌ها عمل کنیم.

وی عنوان کرد: امروز میزبان اصلی این کنگره که در روز چهارم خود قرار دارد دانشجویان و اساتید هستند و مهمترین مسئله در شرایط امروز تبیین وظایف همه شما عزیزان است که جوانان، نخبگان و سرمایه اصلی این کشور هستید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اضافه کرد: ما در آستانه جشن‌های ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم و در این ۴ دهه دشمنی‌ها ادامه داشته، اما با یک نگاه سطحی متوجه می‌شویم در دهه ابتدایی انقلاب ملت ما بیشترین فشارها را متحمل شدند زیرا انقلاب تعالی آسیب پذیر بود.

حاجی زاده بیان کرد: ما برای دوره ۱۰ ساله ابتدایی انقلاب قریب به ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کرده ایم، آنهایی که توانستند همه دشمنی دشمنان ما را که کلکسیونی از توطئه استکبار جهانی چون امریکا، اسرائیل، امارات، سعودی ها و انگلیس بود، تحمل کنند.

وی عنوان کرد: در دهه ابتدایی در حال مقابله با تفاله‌های دوره شاهنشانی و تجزیه طلبان و منافقین بودیم، ۸ سال دفاع مقدس و ترورها بر ملت ما تحمیل شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: اگر بخواهیم این اتفاقات را تبیین کنیم باید با دوران هشت سال گذشته مقایسه کنیم؛ ما روزانه ۵۰ تا ۶۰ شهید در این هشت سال گذشته در مقابله با داعش شهید داده ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جوانان انقلابی در دفاع مقدس حاضر شدند و امنیت و اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند که تعداد کثیری به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: این شهدا رسالت خود را به خوبی انجام دادند آن‌ها خواسته و تدابیر امام راحل را اجرایی کردند و توانستند تمام فشارها را دفع کنند.

حاجی زاده بیان کرد: شهید تهرانی مقدم جزو جوانان مبارز و رزمنده دوران دفاع مقدس بود و دانشمندی بود که ایستاد و کمبودهای ما را در عرصه نظامی کاهش داد و امروز خودکفا شدیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ابراز کرد: نسل ابتدایی انقلاب دشمن را شناخت و به فرمان ولایت عمل کرده و موانع را رفع کردند و امروز هم متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ باید دشمن را به خوبی شناخته و موانع را رفع کنند.

وی با بیان اینکه این دوره مشکلات ما در حوزه اقتصادی و جنگ روانی است، گفت: با پایان جنگ تحمیلی مسیر سازندگی ادامه یافت، ما در دوران جنگ در تحریم تسلیحاتی به سر می‌بردیم و البته این تحریم پس از جنگ و هم اکنون نیز ادامه دارد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایران به لحاظ نظامی در منطقه قدرت اول است و در بسیاری از حوزه های تسلیحاتی جزو ۱۰ کشور اول جهان هستیم که باعث اقتدار نظام است.

حاجی زاده در ادامه گفت: اگر تا به امروز به فناوری‌ها دست پیدا کردیم فقط یک موضوع خاص نبوده؛ ایران امروز سبدی از تجهیزات و تنوعی از تسلیحات دارد.

وی افزود: امروز اگر موشک دوربرد و کوتاه برد داریم در کنار آن موشک نوع سوخت مایع و جامد و بالستیک و کروز و نمونه بالستیک ضد شناور را داریم به خاطر این بوده که در این سال‌ها جوانان با محوریت دفع تحریم دشمن این تجهیزات را ساخته‌اند.

حاجی زاده عنوان کرد: در حوزه پهپادها در منطقه از قدرت‌های طراز اول جهان چیزی کم نداریم، در برخی از پهپادهای بمب افکن از مرحله طرح و ایده تا ساخت یک محصول ایرانی است و جوانان ما این پهپاد را طراحی و ساخته اند که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حوزه رادارها کاملا خودکفا هستیم و در همه تسلیحات به لحاظ ارزش هزینه‌ای با تمام دنیا رقابت می‌کنیم و ارزان ترین کالاهای نظامی را ایران عرضه می‌کند.

وی بیان کرد: روزی اجازه واردات تسلیحات به ایران داده نمی‌شد؛ اما امروز با وجود فکر جهادی و نظامی، تسلیحاتی ساخته ایم که دشمن اجازه صادرات آن‌ها را نمی‌دهد.

حاجی زاده تصریح کرد: امروز صحبت از تحریم است و هنوز آثار آن عملیاتی نشده؛ کشورهای خارجی قطعات را به ما عرضه نمی‌کند چون وابسته امریکا هستند اما در حوزه نظامی ما هیچ وابستگی به بیگانگان نداریم.

وی افزود: اولین بودجه نظامی دنیا برای امریکا، دومین بودجه نظامی برای چین و سومین بودجه نظامی جهان متعلق به عربستان است آیا این شرایط برای عربستان قدرت ایجاد کرده است؟

فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران ابراز کرد: اگر قرار بود شهید حسن تهرانی مقدم و نمونه‌هایی از این شهدا با کوچکترین مشکلات کارها را زمین بگذارد امروز در این شرایط قرار نداشتیم، ایستادگی عزیزان ما در حوزه نظامی، موشکی و هوافضا عامل اقتدار امروز کشور است.

حاجی زاده بیان کرد: سیاست زدگی در حوزه نظامی و دفاعی دیده نمی‌شود و ما به دنبال تخریب یکدیگر نیستیم و همه فرماندهان نظامی و دفاعی با وجود اختلاف نظری و فکری در کنار هم کار می‌کنیم و حوزه موشکی را به خوبی پیش می‌بریم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در سایر حوزه‌ها دشمن را به شکست بکشانیم باید متحد عمل کنیم امروز آن کسانی که کار از آنها برمی‌آید باید در میدان بیایند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: جوانان باید از دولت دفاع کنید بدون شک در جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد زیرا جنگ اقتصادی از جنگ نظامی آسانتر است.

حاجی زاده بیان کرد: اگر درست عمل کنیم، تحریم نفتی دشمن یک فرصت است نه یک تهدید، مسئولان باید به میدان بیایند، ما اگر جنگ را با موفقیت به سرانجام رساندیم به این دلیل بود که فرماندهان ما شهدای جوان بودند.

وی ابراز کرد: زمانی که صنعت دفاعی، نظامی و موشکی را با حوزه‌های صنعتی و خودرو مقایسه می‌کنم قابل مقایسه نیست چراکه نتوانستیم این شرایط را اصلاح کنیم.

حاجی زاده تصریح کرد: امروز صحبت از تحریم است و هنوز آثار آن عملیاتی نشده؛ کشورهای خارجی قطعات را به ما عرضه نمی‌کند چون وابسته امریکا هستند اما در حوزه نظامی ما هیچ وابستگی به بیگانگان نداریم.

وی در ادامه گفت: امروز در حوزه اقتصاد فرمانده لشکر و قرارگاه‌های ما چه کسانی هستند و چگونه عمل می‌کنند؟ باید از فرصت‌های موجود کشور استفاده کرد نه اینکه مسئولان دنبال فرصت باشند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: کشور ما بسیار سیاست زده است و ملت ما به این سیاست زدگی کمک می‌کند؛ عده ای بیرون جنگ روانی راه می‌اندازند و در داخل به این جنگ روانی کمک می‌کنند.

وی ابراز کرد: زمانی که صنعت دفاعی، نظامی و موشکی را با حوزه‌های صنعتی و خودرو مقایسه می‌کنم قابل مقایسه نیست؛ چراکه نتوانستیم این شرایط را اصلاح کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: قلعه ای که مربوط به تروریست‌های دموکرات بود و از سوی ایران مورد حمله قرار گرفت با اشراف اطلاعاتی متوجه شدیم که نماینده صهیونیستی علاوه بر نماینده سعودی حضور داشته و به درک واصل شده و این اوج قدرت ما را نشان می‌دهد.

حاجی زاده اضافه کرد: باید باور کنیم ما قدرتمند هستیم و از این موارد الگو گرفت و حوزه‌های دیگر را فعال کرد.

وی تاکید کرد: امروز استکبار جهانی دیگر در اوج قدرت نیست با غلو و تبلیغات و سیلی سرخ کردن خود را قدرتمند نشان می‌دهد؛ بنابراین باید از منافع کوتاه مدت خود بگذریم و به فکر منافع ملی باشیم و با حمایت دولت و عمل به وصیت نامه شهدا مشکلات را حل کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: فرق حوزه اقتصاد و نظامی در این است که رهبری مدیریت این حوزه را برعهده داشته و فرماندهان نظامی از ایشان تبعیت کردند؛ اما در حوزه اقتصادی به واسطه نبود این نگاه مشکلات ایجاد شده و ما امروز با وجود منابع سرشار دچار معضلات هستیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان