۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین گلخانه‌هایی با مقیاس کوچک در قزوین راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۲۸۳۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۵ ساعت: ۱۴:۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

گلخانه‌هایی با مقیاس کوچک در قزوین راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: هم اکنون ۱۱۶ واحد گلخانه ای در ۸۷ واحد و ۵۷ هکتار در استان فعال هستند، برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی توسعه گلخانه و سایبان‌ها است.

گلخانه‌هایی با مقیاس کوچک در قزوین راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فاطمه خمسه ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه ستاد گلخانه در استانداری قزوین اظهار کرد: گلخانه‌ها در مساحت‌های کوچک زیر 300 متر است که بیشتر در تولید محصولات سبزی، صیفی و همچنین واحدهای کوچک انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی گلخانه است هم در بحث طرح‌هایی که بصورت فردی و طرح‌هایی که در شهرک گلخانه ای انحام می‌شود زمینه سنجی صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون 116 واحد گلخانه ای در 87 واحد و 57 هکتار در استان فعال هستند، برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی توسعه گلخانه و سایبان‌ها است که برای امسال 40 هکتار است.

به گفته‌ی این مسئول؛ از ابتدای سال جاری تاکنون 34 هکتار نیز شناسایی و همچنین 25 هکتار سایبان نیز در دست اجرا است.

وی گفت: با توجه به اینکه بیش از 10 هزار هکتار باغ داربستی انگور، گلابی و سیب داریم ظرفیت خوبی برای اجرای طرح سایبان در این باغات است.

خمسه افزود: کاهش تلفات، افزایش راندمان تولید، کاهش خسارت تگرگ و سرمازدگی و استفاده از منابع آبی از جمله فواید این طرح است.

وی در پایان عنوان کرد: زیرساخت‌های شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان در حال اجرا است و 95 درصد شبکه برق و 70 درصد شبکه آب به اتمام رسیده و زیر ساخت شامل، حفره چاه، تجهیز چاه، خط انتقال آب، محوطه سازی و شبکه گاز در حال اجرا است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان