۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حرکت‌های اجتماعی مردم برگرفته از نهضت سیدالشهداست
کد خبر: ۳۲۷۲۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۸ ساعت: ۱۵:۲۸ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

حرکت‌های اجتماعی مردم برگرفته از نهضت سیدالشهداست

استاندار قزوین گفت: مردم حرکت‌های دینی، اجتماعی و انقلابی خود را با الگوگیری از نهضت اباعبدالله الحسین (ع) پیش می‌برند.

حرکت‌های اجتماعی مردم برگرفته از نهضت سیدالشهداست
عبدالمحمد زاهدی در حاشیه تجمع بزرگ عزاداران حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: برای دومین بار است که در مراسم تاسوعای حسینی در استان قزوین حضور پیدا می‌کنم و شاهد هستم که مردم ولایت مدار و دیندار این استان در سال جاری همچون سال گذشته در عزاداری سالار و سید شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) حضور چشمگیری دارند.

وی افزود: مردم قزوین در مراسم عزاداری سیدالشهدا در دهه اول ماه محرم حضور پرشور و عاشقانه‌ای داشتند و با این حضور گسترده، عشق و علاقه خود را به امام حسین (ع) نشان می‌دهند و اظهار ارادت می‌کنند و با آن بزرگوار بیعتی دوباره می‌بندند.

استاندار قزوین تصریح کرد: مردم حرکت‌های دینی، اجتماعی و انقلابی خود را با الگوگیری از نهضت اباعبدالله الحسین (ع) پیش می‌برند و نزدیک به یک‌هزار و ۴۰۰ سال است که از واقعه عاشورا درس و الگو گرفته اند و این مسیر را ادامه می‌دهند.

زاهدی با اشاره به تاثیرگذاری عزاداری ایام محرم بر جامعه اذعان کرد: ایام عزای سالار شهیدان فضایی معنوی در کشور ایجاد می‌کند که در روحیه افراد برای ارتقاء ایمان آن‌ها بسیار تأثیرگذار است و رشاد‌ت‌ها و ایثارگری‌های امام و یارانش را یادآوری می‌کند تا ما بدانیم که در ادامه مسیر زندگی خود چه موضعی بگیریم و چه تصمیماتی را اتخاذ کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان