۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین توقف بخشی از فعالیت ۲ معدن در آبیک
کد خبر: ۳۲۶۷۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۵ ساعت: ۱۲:۱۰ ↗ لینک کوتاه

دادستان شهرستان آبیک اعلام کرد:

توقف بخشی از فعالیت ۲ معدن در آبیک

دادستان آبیک از متوقف کردن بخشی از فعالیت دو معدن در شمال این شهرستان خبر داد و گفت: ظرفیت این شهرستان برای أخذ مجوز جدید بهره‌برداری از معادن پر شده است.

توقف بخشی از فعالیت ۲ معدن در آبیک
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ سعید احمدزاده، دادستان آبیک اظهار کرد: یکی از معادن شمال شهر آبیک در راستای نصب سنگ‌شکن و راه‌اندازی آن از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک جواز تاسیس أخذ کرده بود این درحالی بود که در زمینه پروانه بهره‌برداری، پاسخ استعلام ادارات حفاظت از محیط‌ زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک منفی بود.

وی افزود: ایرادی که از نظر عرفی و قانونی بر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک وارد بوده، این است که طبق اذعان بهره‌بردار معدن، اگر نمی‌خواستند جواز تایید صادر کنند به آنان اعلام می‌شد تا حدود چند میلیارد تومان برای سنگ‌شکن هزینه نمی‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: با توجه به غیرقانونی بودن فعالیت سنگ‌شکن در معدن مذکور از سوی ادارات حفاظت محیط‌زیست و منابع طبیعی و پاسخ منفی این دو اداره برای فعالیت سنگ‌شکن و با توجه به ایجاد آلودگی زیست محیطی زیاد آن، فعالیت معدن در این بخش با دستور قضایی متوقف شد.

وی اضافه کرد: تا زمانی که ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت از محیط‌زیست شهرستان آبیک مخالف فعالیت سنگ‌شکن در معدن هستند، ماهم مخالفت خود را اعلام می‌کنیم.

این مسئول تصریح کرد: تا زمانی که معدن مذکور مجوز فعالیت در زمینه نصب و راه‌اندازی سنگ‌شکن دریافت نکند و ادارات مربوطه پاسخ مثبت ندهند، به بهره‌برداران این معدن حق فعالیت نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: فعالیت بخشی از یکی دیگر از معادن شمال شهر آبیک هم به دلیل عدم مجوز با دستور قضایی متوقف شده است.

این مسئول ابراز کرد: تا زمانی که بهره‌برداران معادن برای فعالیت خود در زمینه‌های مختلف از مراجع رسمی مجوز لازم را أخذ نکنند و فعالیت آنها حکایت از وقوع تخلف داشته باشد، ورود یافته و دستور لازم قضایی را صادر می‌کنیم.

خودداری مسئولان از صدور مجوز اکتشاف معدن
وی اذعان کرد: بهره‌برداران معادن شهرستان آبیک باید در تمدید پروانه‌ها در زمینه مسائل زیست محیطی دقت لازم را داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: یکی از معادن شهر آبیک که در زمینه راهسازی و آزاد راه چرمشهر فعالیت می‌کند، دارای پروانه فعالیت و مجوز بهره‌برداری است.

احمدزاده ادامه داد: به اندازه کافی آلودگی زیست محیطی از سوی نیروگاه شهید رجایی و شرکت سیمان در شهر آبیک وجود دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به نارضایتی مردم و مشکلات زیست محیطی عدیده، صنایع آلاینده باید استاندارهای زیست محیطی را لحاظ کرده و به این مهم توجه لازم را داشته باشد.

احمدزاده ابراز کرد: به نظر می‌رسد ظرفیت بهره‌برداری از معادن در شهرستان آبیک پر شده و نباید برای بهره‌برداری از معادن این شهرستان مجوز جدید صادر شود؛ می‌طلبد مسؤولان با توجه به وضعیت زیست محیطی شهرستان آبیک از صدور مجوز بهره‌برداری برای معادن خودداری کرده تا بیش از پیش بر آلودگی هوای شهر آبیک افزوده نشود.
انتهای پیام/2002

منبع: دادگستری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان