۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بدهی‌های شهرداری مانع انجام طرح‌های عمرانی است
کد خبر: ۳۲۶۴۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۴ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر الوند:

بدهی‌های شهرداری مانع انجام طرح‌های عمرانی است

عضو شورای شهر الوند با بیان اینکه شهرداری باید پروژه‌ها را در فصل عمرانی به پایان برساند، افزود: بدهی‌های گذشته شهرداری ترمز چرخ عمرانی را کشیده است.

بدهی‌های شهرداری مانع انجام طرح‌های عمرانی است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ اسماعیل میرزایی عضو شورای شهر الوند با اشاره به وضعیت شهردار این شهر اظهار کرد: نامه‌ای به شورای شهر الوند جهت تصمیم‌گیری درباره انتزاع از خدمت شهردار ابلاغ شده است اما این نامه جنبه دستوری ندارد.

وی افزود: این نامه به صورت یک نظریه اعلام شده و نامه محکمی که بخواهد به صورت دستوری و یا مشورتی ملاک عمل شورا قرار گیرد، نیست.

میرزایی با بیان اینکه برای انتزاع از خدمت شهردار به رای ۵ نفر نیاز است، گفت: اگر یک دستور قاطع صادر شود، استانداری هم به طور مستقیم می‌تواند در این زمینه اقدام کند و نیازی به اینکه در شورا مطرح شود نیست.

عضو شورای شهر الوند ابراز کرد: توضیح روشنی در خصوص بازخریدی افراد در قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیامده است و درباره اینکه تفسیر این قوانین باید بر عهده چه کسی باشد استعلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر الوند به اجماع در خصوص انتزاع از خدمت شهردار الوند نرسیدند عنوان کرد: هنوز جواب استعلام به شورا نرسیده است.

این مسئول درباره وضعیت بیمارستان امام علی(ع) بیان کرد: این پروژه به طور آهسته در حال ساخت است و با توجه مسائل اقتصادی از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نیست.

عضو شورای شهر الوند با بیان اینکه پارک بانوان الوند در فاز طرح قرار دارد و هنوز عملیاتی نشده است، گفت: ۲۲ هکتار پارک جدید برای شهر الوند در نظر گرفته شده است که ۴ هکتار از آن به پارک بانوان اختصاص داده می‌شود.

شورای شهر الوند در انتزاع از خدمت شهردار به اجماع نرسید
میرزایی با اشاره به اینکه شهرداری الوند در شهر صنعتی کرمانشاه و گیلان دارای سهام است افزود: هم اکنون در شهر صنعتی کرمانشاه با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

این عضو شواری شهر الوند بیان کرد: بخشی از مشکلاتی که امروز در شهر صنعتی کرمانشاه با آن مواجه هستیم مربوط به مسائل کلان اقتصادی است و شرکت‌ها را تحت شعاع قرار داده و توانایی پرداخت عوارض و سهم شهرداری را ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۷۰ باب کارخانه در شهرک صنعتی کرمانشاه وجود دارد، گفت: مشکل اصلی که نادیده گرفته می‌شود مربوط به غیربومی بودن کارمندان شهرستان البرز در کرمانشاه است که چالش‌هایی را به دنبال دارد.

عضو شورای شهر الوند افزود: هم‌وطنان کرمانشاهی دوست دارند مدیریت شهرک صنعتی را خود بر عهده بگیرند که این مسئله هیئت مدیره ما را با چالش روبرو کرده است.

میرزایی بیان کرد: گاهی یک مطالبه فراتری از آن چیزی که در اساس نامه شرکت آمده از ما می‌خواهند و شرکت شهر صنعتی را تحت فشارقرار می‌دهند تا به خواسته‌های آن‌ها تن دهد و اگر تمکین نکند یک پرونده حقوقی درست می‌کنند و توان کار را از مدیران می‌گیرند.

وی تصریح کرد: به یک همت استانی و فرا استانی نیاز داریم تا تعاملی بین استانداری قزوین و کرمانشاه ایجاد شود و این مشکلات را رفع کنیم.

عضو شورای شهر الوند با بیان اینکه در مورد امور جاری و عمرانی شهر کمبودهایی وجود دارد، گفت: تنگناهای اقتصادی و مالی، فعالیت‌های عمرانی را با محدودیت روبه‌رو کرده است.

میرزایی با بیان اینکه احیای بافت فرسوده از مسائل مهم شهر الوند است، گفت: برخی افراد سودجو که به دنبال منافع خود هستند با بداخلاقی‌ها و خط کشی‌های سیاسی بین اعضای شورای شهر مصوبات را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری باید پروژه‌ها را در فصل عمرانی به پایان برساند، افزود: بدهی‌های گذشته شهرداری ترمز چرخ عمرانی را کشیده است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان