۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سامانه "تصمیم" بزودی در تاکستان و آبیک راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۲۳۷۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۶ ساعت: ۱۵:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

سامانه "تصمیم" بزودی در تاکستان و آبیک راه‌اندازی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان گفت: با توجه به اقدامات انجام شده طی دو ماه آینده در تاکستان و آبیک نیز این سامانه راه‌اندازی خواهد شد که امیدواریم در سایر شهرستان‌ها نیز امکان راه‌اندازی سامانه تصمیم فراهم شود

سامانه "تصمیم" بزودی در تاکستان و آبیک راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آئین افتتاح مرکز جامع مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) با حضور جمعی از مسئولان استانی ظهر امروز(سه‌شنبه) در قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام قدرتی در این مراسم اظهار کرد: این تصمیم خداپسندانه نمونه‌ای از همکاری و همدلی مسئولان ذی ربط است که امیدواریم شاهد ثمرات بیشتر آن در آینده باشیم.

وی افزود: سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در مرکز استان کاهش طلاق را داشتیم؛ اما در مجموع در سطح استان شاهد افزایش طلاق در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن بودیم.

رئیس دادگستری استان قزوین بیان کرد: با گسترش سامانه تصمیم در سطح استان و با سازماندهی و فراهم شدن امکانات و بهره‌مندی از کارشناسان حقوقی، مذهبی و روان شناسی نتایج ارزشمندی حاصل می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده طی دو ماه آینده در تاکستان و آبیک نیز این سامانه راه‌اندازی خواهد شد که امیدواریم در سایر شهرستان‌ها نیز امکان راه‌اندازی سامانه تصمیم فراهم شود تا در سال ۹۷ در سطح استان قزوین شاهد کاهش طلاق باشیم.

قدرتی تصریح کرد: ما باید یک گام جلوتر از سامانه تصمیم حرکت کنیم چراکه این سامانه بعد از ازدواج و وقوع اختلاف برای حل مشکلات خانواده در معرض طلاق ورود پیدا می‌کند؛ لذا لازم است تا با همتی که در استان وجود دارد شرایطی فراهم کنیم که جوانان و نوجوانان پیش از ازدواج مشاوره کرده و با حقایق آشنا شوند و درست تصمیم گرفته و انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: طلاق هم محصول یک سری علل و آسیب‌های اجتماعی بوده و هم اینکه عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است؛ بیکاری و اعتیاد و پایین بودن آستانه تحمل از جمله علل موثر در طلاق است که ریشه همه آنها به ضعف باورهای دینی بر می‌گردد که با تقویت باورهای دینی بدون شک شاهد نتایج ارزشمندی خواهیم بود.

رئیس دادگستری استان قزوین بیان کرد: متاسفانه سالانه در کشور ۲۰۰ هزار خانم مطلقه می‌شوند که در ۱۰ سال آینده این آمار به ۳ میلیون خانم مطلقه می‌رسد، لذا با توجه به تبعات ناگوار طلاق در زندگی افراد و جامعه باید همت جمعی برای کاهش و کنترل طلاق شکل گیرد.

وی عنوان کرد: من مخالف نشاط و کنسرت و سینما نیستم، اما باید فرصتی ایجاد کنیم تا در این فضاها شرایطی برای آگاه سازی و افزایش اطلاعات جوانان ایجاد شود.

قدرتی بیان کرد: باید ورای مسائل سیاسی در مباحث مربوط به خانواده یک حرف را بزنیم؛ چراکه همه باید به این امر توجه داشته باشیم که اگر مشکلی در جامعه ایجاد شود همه خانواده‌ها را درگیر خواهد کرد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری، دادگستری و بهزیستی استان قزوین در خصوص راه اندازی مرکز جامع مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) امضا شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان