۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آمادگی ۱۵۵مرکز جمع آوری نذورات در دعای عرفه و عید قربان
کد خبر: ۳۲۲۵۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۳۰ ساعت: ۱۴:۲۵ ↗ لینک کوتاه

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اعلام کرد:

آمادگی ۱۵۵مرکز جمع آوری نذورات در دعای عرفه و عید قربان

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین از استقرار ۵۵ مرکز جمع آوری نذورات در مراسم دعای عرفه و ۱۰۰ پایگاه جمع آوری نذورات در سطح استان در روز عید قربان خبر داد.

آمادگی ۱۵۵مرکز جمع آوری نذورات در دعای عرفه و عید قربان
فرزاد فرهادی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: در سال جاری 100 پایگاه جمع آوری نذورات قربانی در سطح استان در روز عید قربان استقرار می‌یابد و همچنین 14 مرکز نیکوکاری استان هم کار جمع آوری نذورات را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: این 100 پایگاه به صورت ثابت و سیار در مراکز پرتردد شهر، میادین اصلی و محل‌های فروش دام مستقر می‌شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین در ادامه از استقرار پایگاه جمع آوری نذورات قربانی در محل‌های برگزاری دعای عرفه خبر داد و گفت: در سطح استان 55 مکانی که امروز دعای عرفه در آنجا برگزار می‌شود، شناسایی کرده ایم و در این مکان‌ها پایگاه جمع آوری نذورات استقرار می‌یابد.

وی ابراز کرد: باید توجه داشت که هر کسی با هر توان مالی می‌تواند در طرح نذر قربانی شرکت کند و استقرار پایگاه‌های جمع آوری نذورات در محل‌های برگزاری دعای عرفه این امکان را برای مشارکت آحاد مردم فراهم می‌آورد.

این مسئول اعلام کرد: سال گذشته نزدیک به یک میلیارد تومان درآمد نذورات و قربانی در عید قربان داشتیم که از این مقدار 200 میلیون تومان توسط خیران، حدود 250 میلیون تومان هم توسط مراکز نیکوکاری و مابقی توسط مساجد و موسسات خیریه مردمی جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

وی عنوان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از دو میلیارد تومان نذورات قربانی را جمع آوری کینم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اجرای طرح قربانگاه در قزوین افزود: طرح قربانگاه طرحی جدیدی است که در قزوین در روز عید قربان اجرا می‌کنیم که در این طرح پایگاهی در یک دامداری مستقر بوده و از حجاج و خیران دعوت به عمل آورده ایم تا در عید قربان، قربانی شان را در این محل انجام دهند که بعد از انجام قربانی، گوشت از خیران تحویل گرفته شده و به دست نیازمندان می رسد.

وی گفت: در این مکان سردخانه، قصاب و مواردی که برای قربانی کردن گوسفند لازم است پیش بینی شده و کار با نظارت دامپزشکی انجام می‌شود و با این اقدام تجمیع کمک‌های خیران را خواهیم داشت و گوشت در همان روز به افراد نیازمند تحویل داده می‌شود.

فرهادی ادامه داد: 21 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند و یک هزار و 750 یتیم هم تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که تنها مبنع درآمد این خانوارها، حقوق دریافتی از کمیته امداد و یارانه است و از همین رو توان خرید گوشت را ندارند و مردم خیر می توانند ما را در تأمین این نیاز خانوارها یاری کنند.

وی یادآور شد: ادارات و دفاتر ما در روز عید قربان باز بوده و آماده جمع آوری کمک‌های مردمی و نذورات هستند، همچنین مردم خیر می‌توانند با شماره گیری #028*8877* کمک‌های خود را به خانواده‌های نیازمند داشته باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان