۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین تخریب شخصیت مردم به بهانه عید نوروز!!!
کد خبر: ۳۱۹۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تلنگر؛

تخریب شخصیت مردم به بهانه عید نوروز!!!

برنامه " دوربین مخفی" چند سالی است که با هدف فرهنگ ساری بین قشر عموم مردم ایران شکل گرفته است اما....

تخریب شخصیت مردم به بهانه عید نوروز!!!
صبح قزوین: معمولا به آخر سال که نزدیک می شویم و همه در تکاپوی عید نوروز هستند، صدا و سیما هم به نوبه خود در این عرصه پر رنگ تر از بقیه وارد می شود تا اوقات فراغت خوشی(!) را برای بینندگانش فراهم کند.
در این بین برنامه ای تحت عنوان " دوربین مخفی" در اولین روز های آغاز تعطیلات پخش می شود که مزاج آدم را سودائی کرده و مجبور می شوی با عصبانیت کانال تلویزیون را عوض کرده و چهار تا درشت بار سازندگان برنامه کنی! برنامه " دوربین مخفی" چند سالی است که با هدف فرهنگ ساری بین قشر عموم مردم ایران شکل گرفته است و مدیران آن در تعدادی از قسمت های گذشته این برنامه اهداف خوبی را پیاده کردند.
اما این نمونه را دیگر از آن ها انتظار نداشتیم که چشم مان به جمالش روشن شد.
شخصی تعریف می کرد در یکی از قسمت های این برنامه، آموزش و فرهنگ سازی این موضوع که پوست موز را از پیاده روها کنار بزنیم تا یکی از هم وطنان مان ناخودآگاه بر روی آن پایش نلغزد، به خوبی صورت گرفت.
به گونه ای که من هر جا می رفتم بدون این که به فکر این موضوع باشم، پوست میوه ای را روی زمین مشاهده می کردم بی اختیار به یاد این برنامه می افتادم و اقدام به جمع آوری آن می کردم! حال در نظر بگیرید وقتی جنبه مثبت برنامه این گونه است مطمئنا جنبه بد برنامه هم تاثیرش را بر جامعه خواهد گذاشت.
شاهکارشان را می گوئیم شما قضاوت کنید!! در روز سال تحویل، این برنامه اپیزودی را نمایش می داد که در آن خانوم فال گیری مردم را اطراف خود جمع کرده بود و برای آن ها از پول دار شدن پیشگوئی هایی می کرد و برای اثبات حرف ها یش شخص دیگری که از قبل هماهنگ شده بود می آمد و ادعا می کرد با حرف های این فالگیر در آن هفته پول هنگفتی به دست آورده است و مردم را برای باور پذیری ادعا های آن زن حریص تر می کرد.
در این بین زن فالگیر از مرد می خواست اگر می خواهند در مورد آن ها هم پیشگوئی های این چنینی کند باید گوشه پیاده رو ایستاده، دست دراز کنند و از 5 نفر گدائی کنند!!! از همه بدتر این که مردم از تمام سنین می آمدند و این کار را انجام می دادند و با گدائی به توهین به شخصیت خود دامن می زدند.
به نظر شما این چه فرهنگ سازی مثبتی را به دنبال دارد؟ اگر بگوئیم هدف، نکوهش خرافه پذیری مردم را نشانه رفته، حرف بی موردی است.
می توانستند محتوای برنامه را چیز دیگری قرار دهند.
واقعا باعث تأسف است که دید برخی از برنامه سازان ما این قدر کج مدار شده که با تخریب شخصیت مردم کشورشان می خواهند الگوی فرهنگ سازی شوند.
از ماست که بر ماست! انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان