۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مدیریت پسماند و تغییرکاربری اراضی جزو دغدغه‌های زیست‌محیطی است
کد خبر: ۳۱۹۲۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۱ ساعت: ۱۶:۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

مدیریت پسماند و تغییرکاربری اراضی جزو دغدغه‌های زیست‌محیطی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: چالش‌های محیط زیست در سال‌های اخیر اوج گرفته است، به طوریکه تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های انسانی، مشکل مدیریت پسماند، تغییر کاربری اراضی و تخریب جنگل‌ها از جمله دغدغه‌های مهم زیست محیطی است.

مدیریت پسماند و تغییرکاربری اراضی جزو دغدغه‌های زیست‌محیطی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمدحسن پسندیده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ظهر امروز(پنج‌شنبه) در کارگاه آموزشی نقش و جایگاه رسانه‌ها در ارتقای آگاهی و سواد عمومی در حوزه‌ محیط زیست در سالن مدیریت بحران استانداری، اظهار کرد: برای افزایش سطح آگاهی مردم در حوزه محیط زیست، رسانه ابزار تاثیرگذاری است.

وی افزود: رسانه‌های مکتوب و مجازی و صدا و سیما می‌توانند با انتقال آموزه‌های زیست محیطی در فرهنگ‌سازی و تغییر رفتار آحاد جامعه نقش‌آفرین باشند‌.

این مسئول ابراز کرد: افزایش آلاینده‌های زیست محیطی و تبعات ناشی از آنها در جهان موجب شده که موضوعات مربوط به محیط زیست به یک چالش و دغدغه مهم برای همگان تبدیل شده و افکار عمومی را معطوف خود سازد.

پسندیده بیان کرد: حفاظت از محیط زیست امری مهم و از حقوق شهروندی است و همه باید از منابع زیستی به نحو شایسته‌ای حفاظت کنند.

وی عنوان کرد: امروزه شاهد هستیم که بخش اجتماعی و جامعه مدنی نیز نسبت به مباحث زیست محیطی واکنش نشان داده و خود را موثر می‌دانند چرا که فعالیت آنها در شرایط کیفی مناسب محیط زیست حائز اهمیت است.

موضوعات زیست محیطی فراگیر بوده و جناحی و سیاسی نیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: علاوه بر آگاهی بخشی و انتقال آموزه‌ها از طریق خانواده و مدارس، نقش تاثیرگذار رسانه‌ها نیز در اطلاع رسانی و حفاظت از محیط زیست انکار ناپذیر است.

وی ادامه داد: معرفی الگوی مصرف بهینه، استفاده درست از عرصه‌های طبیعی، جلوگیری از عدم تولید پسماند و زباله، استفاده از وسائط نقلیه عمومی به جای خودروهای شخصی از جمله مواردی است که همواره به طرق مختلف برای داشتن محیط زیستی سالم و پاک در جامعه مطرح می‌شود.

پسندیده عنوان کرد: باید کانون‌هایی باشند که به صورت مستمر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه داشته باشند که در این زمینه اصحاب رسانه به دلیل بهره‌مندی از تخصص، تعهد و مصلحت اندیشی از یک سو و همچنین حساس بودن به اینگونه مسائل، ظرفیت ارزشمندی به شمار می‌آیند.

وی تصریح کرد: چالش‌های محیط زیست در سال‌های اخیر اوج گرفته است، به طوریکه تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های انسانی، مشکل مدیریت پسماند، تغییر کاربری اراضی و تخریب جنگل‌ها از جمله دغدغه‌های مهم زیست محیطی است.

این مسئول بیان کرد: باید نسبت به موضوعات محیط زیست جدیت داشته و اقدامات مناسبی برای برون رفت از مشکلات انجام داد چراکه موضوعات زیست محیطی فراگیر بوده و فقط بحث دولت‌ها و موضوع جناحی و سیاسی نیست بلکه همه آحاد جامعه در این زمینه مسئولیت دارند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت کار رسانه در ارتقای سطح آگاهی جامعه گفت: انعکاس پیامدهای زیست محیطی برای استفاده صحیح مردم از منابع بسیار حائز اهمیت است، برای داشتن شرایط زیستی مطلوب عزم عمومی و اجتماعی لازم است.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان