۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین شهرک انرژی در استان قزوین راه اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۱۸۲۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۶ ساعت: ۱۱:۴۶ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار:

شهرک انرژی در استان قزوین راه اندازی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار از راه اندازی شهرک انرژی در استان قزوین خبر داد و گفت: برای راه اندازی این شهرک حدود ۱۹ هزار هکتار زمین که قابلیت کشاورزی نداشته باشد پیش بینی شده است.

شهرک انرژی در استان قزوین راه اندازی می‌شود
منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان قزوین انرژی خورشیدی است که هم به جهت زمان بالای تابش خورشید و هم زاویه مناسب، اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی اضافه کرد: تقاضاهای متعددی به دستگاه‌های متولی و مرتبط ارائه شده که نسبت به صدور مجوز اقدام شود که باتوجه به اینکه موضوع کاملا فنی و تخصصی است و دستگاه‌های مختلف مثل منابع طبیعی، شرکت برق درگیر موضوع هستند، برای سهولت در صدور مجوزها شهرک انرژی راه اندازی می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: زمین پیش بینی شده برای شهرک در مرحله شناسایی از لحاظ محدودیت آب و غیر قابل کشاورزی است که بمنظور مدیریت موضوع، شهرک تحت مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: منبعد متقاضیان این حوزه به جهت اینکه زمین مورد نیاز مشخص شده، در زمان کمتری می توانند مجوزهای خود را اخذ کنند.

حبیبی تصریح کرد: راه اندازی این شهرک ضمن اینکه یک صنعت پاک و بدون آلایندگی است و از موهبت الهی خورشید حداکثر استفاده را می‌کند، می‌تواند بخش اعظمی از انرژی استان در زمینه صنعت و خانگی را تامین کند.

مجتمع‌های بین راهی قزوین- رشت گسترش می‌یابد
حبیبی در ادامه اذعان کرد: این محور تمام ایام سال، بویژه روزهای پایانی سال از پیک بالای ترافیک برخوردار است و جزو ۵ محور پرترافیک کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: قرار گرفتن در بین مسیر دو استان گیلان و مازندران و همچنین نزدیکی به پایتخت اهمیت این محور را دو چندان کرده و از طرفی در فصل زمستان بدلیل وجود گردنه کوهین و بارش برف و باران زیاد در این گردنه، حمایت و گسترش مجتمع‌های بین راهی را ضروری می‌سازد.

این مسئول با اشاره به درخواست‌های فراوان برای ایجاد مجتمع در این محور، گفت: پس از بررسی تقاضاها و باتوجه به اینکه تعدادی از درخواست از سال ها قبل مجوزهایی را اخذ ولی نسبت به احداث اقدامی نکرده بودند، با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت آزادراه قزوین، تهران و قزوین، رشت؛ تمامی ۱۱ پرونده در لاین های جنوبی و شمالی مورد بررسی و تصویب شد.

معاون استاندار تاکید کرد: به لحاظ اطمینان از ساخت و جلوگیری از بورس بازی، مقرر شد ظرف ۶ ماه، متقاضیانی که مجوز ساخت گرفتند حداقل ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند در غیر این صورت مجوز صادره باطل و به متقاضی واجد شرایط دیگری واگذار می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان