۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۴۸۰ هزار قزوینی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند
کد خبر: ۳۱۶۷۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲۷ ساعت: ۱۲:۱۹ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیربهداشت و درمان در قزوین:

۴۸۰ هزار قزوینی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

معاون وزیر درمان گفت: در استان قزوین نیز به علت صنعتی بودن منطقه از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت؛ ۴۸۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

۴۸۰ هزار قزوینی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ طاهر موهبتی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ساعتی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار با استاندار قزوین اظهار کرد: بیشترین جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت را در کشور روستائیان تشکیل می‌دهند که 22 میلیون نفر هستند.

وی ادامه داد: در استان قزوین نیز به علت صنعتی بودن منطقه از 1 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت؛ 480 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: هم اکنون از 40 میلیون جمعیت تحت پوشش 34 میلیون نفر را اقشار کم درآمد تشکیل می‌دهند که به صورت رایگان درمان می‌شوند و به خاطر وضعیت اقتصادی آنها درصدد خارج کردن آنها از این حمایت نیستیم.

موهبتی بر ضرورت هدفمند کردن جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در کشور تاکید کرد و افزود: این پروسه حمایت در کشور باید در مسیر هدفمند قرار گیرد و صرفا اقشار کم درآمد بصورت رایگان تحت درمان قرار گیرند و افراد متمول هزینه های درمان و حق بیمه را بپردازند.

40 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: هم اکنون صندوق‌های کارکنان دولت و سایر اقشار در استان‌ها زیر نظر بیمه سلامت به فعالیت مشغول هستند و نرخ رشدشان نسبت به سال‌های گذشته روند کاهش را نشان می‌دهد.

وی اذعان کرد: ما در بخش دارویی در استان‌های کشور به روز هستیم و با دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی استان‌ها نیز تفاهمنامه‌هایی را منعقد کرده ایم.

معاون وزیر بهداشت و درمان میانگین دریافت مطالبات ما در بخش‌های دولتی و خصوصی هم اکنون از 13 ماه به 6 ماه کاهش یافته است و مدیریت هزینه‌ها به روند تامین سلامت و وضعیت درمانی مردم نیز خدشه ای وارد نمی‌کند.

وی وضعیت خدمات دهی درمانی را به مردم در کشور خوب ارزیابی کرد و افزود: با بررسی‌هایی که در وضعیت خدمات رسانی درماتی و وضعیت تامین سلامت 19 کشور پیشرفته دنیا انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که در ایران سرعت و کیفیت این امر بیشتر است.

این مقام مسئول بر ضرورت برون سپاری برخی از خدمات بخش درمان از بخش دولتی به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: ما سعی داشتیم حداکثر خدمات بخش درمان را از طریق دفاتر پیشخوان به مردم ارائه کنیم و در بخش‌هایی که امکان برون سپاری دارد نیز این امر را اجرایی خواهیم ساخت.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم در خصوص عدم مصرف بی رویه دارو توسط رسانه ملی و سایر رسانه‌های جمعی تاکید کرد و افزود: مدیریت مصرف دارو، نظام ارجاع و پرهیز از مصرف خودسرانه از راهکارهایی است که سلامت مردم را تضمین خواهد کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان