۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کاهش ۲۸ درصدی طلاق در سال جاری
کد خبر: ۳۱۵۲۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۷ ساعت: ۱۲:۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری قزوین خبر داد:

کاهش ۲۸ درصدی طلاق در سال جاری

رئیس دادگستری شهرستان قزوین گفت: طلاق در ۲ ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته در شهرستان قزوین ۲۸ درصد کاهش داشته است.

 کاهش ۲۸ درصدی طلاق در سال جاری
حجت الاسلام حسین کثیرلو، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  عوامل متعددی را در کاهش طلاق موثر دانست و اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای زوجین درآستانه ازدواج  حضور قضات مشاور زن در محل محاکم خانواده، ارجاع متقاضیان طلاق به مراکز مشاوره خانواده و استقرار واحدهای صلح و سازش شوراهای حل اختلاف و تیم کاهش طلاق اداره بهزیستی در محل دادگاه‌های خانواده قزوین از علل عمده کاهش طلاق در دادگستری شهرستان قزوین است.

وی افزود: میزان ازدواج در شهرها اندکی کاهش داشته است، اما این موضوع در روستاها حدود 4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رییس دادگستری شهرستان قزوین اذعان کرد: طلاق در 2 ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته در شهرستان قزوین 28 درصد کاهش داشته است.

وی اذعان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده، کاهش طلاق در روستاها بیشتر و قابل توجه بوده است.

کثیرلو عنوان کرد: یکی از مهم ترین عوامل طلاق عدم فراگیری مهارت‌های زندگی زوجین قبل از ازدواج است که در این خصوص لازم است نهادهای فرهنگی، آموزشی و مشاوره ای با برنامه ریزی نسبت به آموزش زوجین اقدام کنند.

وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون مهریه بالا یکی از عوامل اصلی شکل گیری معضل طلاق در بین زوجین جوان شده که لازم است خانواده‌ها بدانند که مهریه و سکه بالا تضمین درست و قابل اعتمادی برای تحکیم خانواده و شروع زندگی مشترک خوب نیست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان