۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تفاهم نامه احداث تراموا در قزوین امضا شد
کد خبر: ۳۱۴۳۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱۲ ساعت: ۱۱:۱۵ ↗ لینک کوتاه

با حضور شرکت چینی؛

تفاهم نامه احداث تراموا در قزوین امضا شد

در مراسمی با حضور استاندار، تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و یک شرکت چینی برای ساخت تراموا در شهر قزوین امضا شد.

تفاهم نامه احداث تراموا در قزوین امضا شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مدیرعامل شرکت نورینکو اینترنشنال مجری تراموا قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در حاشیه تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و یک شرکت چینی برای ساخت تراموا در شهر قزوین اظهار کرد: این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های دولتی چین است و در بازار ایران حدود 40 سال فعالیت داشته است.

جیانگ هوانگ افزود: این شرکت از سال 1995 در زمینه حمل و نقل ریلی فعالیت خود را در بازار ایران آغاز کرد و تا به امروز در این زمینه دارای 23 سال سابقه است.

این سرمایه گذار چینی اذعان کرد: پروژه خط پنج، سه و چهار مترو تهران را انجام داده ایم و همچنین در تاسیس شرکت واگن سازی تهران با برخورداری از 29 درصد سهام آن مشارکت داشته ایم.

وی ابراز کرد: نزدیک به سه میلیارد دلار قراردادهای انجام شده این شرکت با ایران هستند که تمامی این پروژه‌ها به صورت فاینانس انجام شده است.

هوانگ افزود: این پروژه اولین طرح ترموای در کشور است که مجوز گرفته است و ما خوشحال هستیم که این پروژه را با موفقیت در قزوین اجرا کنیم.

اجرای پروژه تراموا در راستای حل مشکل ترافیک در قزوین
عبدالمحمد زاهدی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری برای ساخت تراموای شهر قزوین اظهار کرد: توسعه‌ی کمی شهرها در تمامی کشورهای دنیا از جمله ایران، بدون توجه به ارتقاء کیفیت زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند.

استاندار قزوین ادامه داد: چگونگی بهره مندی از سیستم حمل و نقل در کاهش یا افزایش کیفیت زندگی شهری تاثیر مستقیم و جدی دارد.

زاهدی ادامه داد: در کشور ما بویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی توجه جدی به بحث حمل و نقل ریلی در شهرها شده است و شرکت نورینکو چین نیز نقش قابل توجهی در اجرای این سیاست‌ها داشته است.

وی بیان کرد: به دلیل ترددهای زیاد در محدوده شهری قزوین با مشکل ترافیک مواجه هستیم به همین علت مدیران استان از گذشته به دنبال اجرای سیستم جدیدی در این شهر بوده اند.

زاهدی بهره مندی از سیستم ریلی را یکی از راهکارهای موثر در کاهش ترافیک شهری اعلام کرد و افزود: در مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که استفاده از تراموا در سیستم حمل و نقل درون شهری بهترین راهکار برای کاهش مشکل ترافیک در شهرهای کوچک و متوسط است.

وی ادامه داد: در طول دوران زندگی شهرنشینی تکنولوژی‌های نوینی برای کاهش آلودگی‌های صوتی به کار گرفته شده است تا زندگی مردم در را شهرها با کیفیت و آرامش همراه سازد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به سابقه و تجربه شرکت نورینکو در ایران امیدواریم تفاهم نامه ای که امروز به امضا می‌رسد؛ سریعا به مرحله اجرا درآید تا پیش درآمد خوبی را برای آغاز همکاری‌ها با یکدیگر داشته باشیم.

وی ابراز کرد: تمامی دستگاه‌های استان در این ارتباط با شما همکاری خواهند داشت و امیدواریم با تعامل با یکدیگر خیلی زود به نتیجه برسیم.

گفتنی است؛ پروژه تراموای قزوین مصوبه شورای عالی ترافیک کشور را دارد و برای اجرا به استان ابلاغ شده است؛ مطالعات زیادی در این زمینه توسط شرکت‌های معتبر کشور انجام شده و کلیات موضوع توسط دستگاه‌های مرتبط تصویب شده است.

تراموا وسیله ای است که در سطح زمین حرکت کرده و برای جابه جایی مسافران اقدام می‌کند.

اولین فاز این طرح از شرق به غرب با هدف رفع گره‌های ترافیکی در مرکز قزوین انجام می‌شود و فاز دوم از شمال به جنوب اجرا می‌شود.

شرکت چینی نورینکو اینترنشنال در حدود 6 ماه فرصت دارد تا کارهای مطالعاتی این طرح را انجام داده و برای اجرای آن اقدام کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان