۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین افزایش طلاق در قزوین نگران کننده است
کد خبر: ۳۱۳۲۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۵ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری قزوین:

افزایش طلاق در قزوین نگران کننده است

رئیس کل دادگستری قزوین افزایش طلاق را نگران کننده دانست و گفت: طلاق هم اکنون به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است که حتی در شهرها و روستاها نیز در حال افزایش است.

افزایش طلاق در قزوین نگران کننده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ در آستانه هفته قوه قضاییه، حجت الاسلام قدرتی پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار با مردم شریف قزوین در مسجد جوادالائمه(ع) قزوین اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با حداقل امکانات بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم چون همه ما مسئولان با هدف خدمت به خلق و جامعه در پست های مدیریتی قرار گرفته ایم.

وی افزود: کمک به هم نوع از آموزه‌های دینی ما است که اهل بیت نیز به این موضوع تاکید فراوان دارند و دستگیری از مومن و کمک به کسانی که به خاطر غفلت و سهل انگاری دچار مشکل شده اند وظیفه شرعی و دینی ما است.

رئیس کل دادگستری قزوین تاکید کرد: امروزه وضع معیشتی و رفاهی مردم به دلیل برخی فشار‌ها و تحریم‌های دشمنان قسم خورده نظام با مشکلاتی روبه رو شده است که در این شرایط ما مسئولان باید با ابتکار عمل در مدیریت‌ها به گونه ای عمل کنیم که فشار های اقتصادی بیشتر به مردم وارد نشود.

وی اذعان کرد: از وظایف اصلی دستگاه قضا اجرای عدالت و تحقق عدالت است و بر همین اساس دستگاه قضایی استان تمام اهتمام خود را در جهت وظایف ذاتی و قاتونی خود به کار گرفته و در این مسیر در برابر کسانی که با دور زدن قانون به دنبال ترویج فساد هستند بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.

این مسئول افزایش طلاق را نگران کننده دانست و گفت: طلاق هم اکنون به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است که حتی در شهرها و روستاها نیز در حال افزایش است.

وی ادامه داد: این میزان ثبت طلاق در جامعه جای نگرانی دارد و لازم است برای کاهش این موضوع نهادهای فرهنگی باید نسبت به این آسیب اجتماعی و مخاطرات آن جامعه را آگاه کنند و توجه ویژه ای داشته باشند و با آموزش‌های درست و علمی پیش از ازدواج مانع افزایش آن در جامعه شوند.

دستگاه قضایی با کسانی که تکرار جرم دارند، برخورد جدی می‌کند
مقام ارشد قضایی استان ابراز کرد: هم اکنون در دستگاه قضایی شاهد تشکیل پرونده‌هایی هستیم که لزومی به مراجعه به محاکم قضایی در آن احساس نمی‌شود و با کمی گذشت، صبر، خویشتنداری، مشورت و مراجعه به ریش سفیدان می‌توان بدون مراجعه به دستگاه قضایی آن مشکل را برطرف کرد.

قدرتی تصریح کرد: جرائم و آسیب‌های اجتماعی در لایه‌های مختلف جامعه، هم در قشر غنی و هم در قشر ضعیف به طرق مختلف و با اشکال گوناگون رو به افزایش است و این یک زنگ خطر جدی است که موظفیم جامعه را نسبت به این موضوع ناگوار آگاه کنیم.

وی به سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که این موضوع را در دادگستری استان با جدیت دنبال می‌کنیم و تلاشمان بر این است با استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون مجازات‌های جایگزین حبس نگذاریم در بسیاری از جرائم غیرعمد تعداد زندانیان افزایش یابد.

این مسئول قضایی تصریح کرد: مردم باید این موضوع را بدانند که زندان در بسیاری از موارد جای مناسب و درستی برای تربیت افراد نیست بلکه بسیاری از مجرمین باید در کنار جامعه اصلاح شوند و در این راه باید نگاه مردم و جامعه به حبس و زندان تغییر کند.

وی در پایان ابراز کرد: در برخورد با مجرمین خشن و کسانی که تکرار جرم دارند و امنیت عمومی را خدشه دار می‌کنند، این امر صدق نمی‌کند و دستگاه قضایی با این افراد که قانون را نادیده می‌گیرند با جدیت برخورد خواهد کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان