۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برگزاری هفته فرهنگی کربلا در قزوین/ صحن حضرت زهرا(س) شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: ۳۱۲۵۸۵ نویسنده: حامد کبودوند تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۲ ساعت: ۹:۵۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خبرداد:

برگزاری هفته فرهنگی کربلا در قزوین/ صحن حضرت زهرا(س) شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی کربلا در قزوین گفت: بیش از ۷ سال است که صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در حال ساخت است و در شهریورماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

برگزاری هفته فرهنگی کربلا در قزوین/ صحن حضرت زهرا(س) شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد
حامد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره اقدامات این ستاد اظهار کرد: یکی از اصلی ترین برنامه‌های ما طرح جامع حرم طفلان مسلم است که پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن این طرح در حال انجام است.

وی افزود: به همت مردم استان قزوین قرار است طرح حرم طفلان مسلم از 3هزار مترمربع به 11 هزار مترمربع افزایش یابد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان عنوان کرد: پیش بینی اعتباری این پروژه 20 میلیاردتومان است که طی 7 تا 10 سال انجام خواهد گرفت و این عمده ترین برنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین است.

وی ابراز کرد: برنامه دیگر ما تشکیل ستاد اربعین سال 97 است و همان 6 قرارگاهی که در سال گذشته فعالیت داشت، دوباره آغاز به کار می‌کند و با همکاری ستاد مردمی اربعین فعالیت موکب‌ها پیگیری می‌شود.

راه اندازی موکب‌های صلواتی هیئت‌های قزوینی در سوریه
کبودوند ادامه داد: از 4 موکب در آغاز کار به 52 موکب افزایش فعالیت صورت گرفته است و امیدواریم در سال 97 تعداد موکب‌های ما افزایش یابد.

وی اعلام کرد: با همکاری بسیار خوب نماینده ولی فقیه در استان قزوین و استاندار هفته فرهنگی کربلا در قزوین برگزار می‌شود که با تولیت حرم امام حسین(ع) رایزنی‌های لازم صورت گرفته است تا خادمان حرم سیدالشهدا طی یک هفته در قزوین حضور پیدا کنند.

این مسئول اضافه کرد: تاریخ نهایی برای اجرایی شدن هفته فرهنگی کربلا در قزوین هنوز بسته نشده است، اما برنامه ریزی ما اجرایی شدن آن در حاشیه روز قزوین است.

وی گفت: با حضور خادمان حرم امام حسین(ع) در قزوین برنامه پرچم گردانی، شب شعر و مباحث مرتبط با هفته فرهنگی کربلا برای نخستین بار به همت ستاد بازسازی عتبات قزوین برگزار می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان درباره آغاز سفرها به سوریه اذعان کرد: سفرهای زیارتی به همت دوستان حج و زیارت برگزار می‌شود؛ اما ستاد عتبات در کشور سوریه فعال شده و درحال رایزنی هستیم تا موکب‌های صلواتی هیئت‌های قزوینی را در زینبیه دمشق راه اندازی کنیم.

کمک 3 میلیارد تومانی مردم قزوین به بازسازی عتبات
وی بیان کرد: صحن حضرت زینب(ع) در کربلای معلی از جلوی خیمه گاه تا پشت تل زینبیه ساخته می‌شود که فعالیت ساخت آن شروع شده و شمع کوبی‌ها و اقدامات زیرساختی به اتمام رسیده است و اقدامات روبنایی آن نیز بزودی آغاز می‌شود.

کبودوند با اشاره به بازسازی حرم حضرت رقیه(س) در سوریه عنوان کرد: در کاظمین صحن امام رضا(ع) و صحن امام زمان(ع) ساخته خواهد شد و در سامرا نیز بازسازی کل حرم انجام می‌گیرد و در کربلا ساخت صحن حضرت زینب(س) و در نجف نیز تکمیل صحن حضرت زهرا(س) در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در شهریورماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد که به عنوان بزرگترین پروژه مهندسی جهان اسلام است که بیش از 110 هزار مترمربع صحن زیارتی به حرم امیرمومنان اضافه می‌کند و توان پذیرش زائران افزایش می‌یابد.

این مسئول اعلام کرد: بیش از 7 سال است که صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در حال ساخت است و در شهریورماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی در پایان گفت: طی سال 95 و 96 مردم استان قزوین به تعهد 3 میلیارد تومانی خود جهت جمع آوری نذورات برای ساخت و بازسازی کلیه حرم‌ها را محقق کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان