۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مجلس به نیرنگ‌های دشمن به دیده اعتماد و احترام نگاه نکند/ دستگاه قضایی فضا را برای متعدیان به حقوق مردم ناامن کند
کد خبر: ۳۱۲۴۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۱ ساعت: ۱۴:۵۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

مجلس به نیرنگ‌های دشمن به دیده اعتماد و احترام نگاه نکند/ دستگاه قضایی فضا را برای متعدیان به حقوق مردم ناامن کند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: مجلس شورای اسلامی به نیرنگ‌های دشمن به دیده اعتماد و احترام نگاه نکند.

مجلس به نیرنگ‌های دشمن به دیده اعتماد و احترام نگاه نکند/ دستگاه قضایی  فضا را برای متعدیان به حقوق مردم ناامن کند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند نسبت به تعهدنامه هایی که هر روز با رنگ های مختلف و بسیار حساب شده از سوی مستکبران برای غارت ثروت ملت ها و زیر پا گذاشتن میراث معنوی و فرهنگی مردم هدایت و راهبری می شود، دقت داشته باشند.

وی افزود: بدانیم که اینها نیرنگ های شیطانی است و آشی است که مستکبران شیطانی برای دست یابی به اهدافشان برای ما پخته اند و نباید به نیرنگ های دشمن به دیده اعتماد و احترام نگاه کنیم و همواره باید نسبت به آن هوشیاری و دقت نظر بالایی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با یادآوری تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس چه میزان وقت صرف کرد تا برجام به تصویب برسد؟! این معاهده تا قیامت برای مجلسی ها خسارت و ندامت بر جای گذاشته و آنها را مدیون همه مردم و تاریخ انقلاب کرده است.

امام جمعه قزوین در این خصوص اضافه کرد: تا زمانی که این پرونده ننگین گشوده می شود، آنهایی که در تصویب آن نقش منفی داشتند باید شرمسار باشند. امروز مدیریت برجامی که آمریکایی ها با وجود نقش اصلی به آن پایبند نبودند، به دست اروپایی ها افتاده و سؤال این است که آیا ارزش این را دارد که وقت مردم را بیش از این برای برجام تلف کنیم؟!سوال این است که آیا ارزش این را دارد که وقت مردم را بیش از این برای برجام تلف کنیم؟!

وی در ادامه اظهار کرد: این رویه غربی هاست که همه کشورها به دنبال رفتار مستکبرانه آنها حرکت کنند و ادعای اجماع جهانی دارند و کشورهایی که به آنها نمی پیوندند آنها را در شرایطی قرار می دهند که بترسند، در این شرایط باید جوانمردی، بصیرت، بینایی و ایمان یک نماینده مجلس و یک مسئول امور خارجه خود را نشان دهد و مسیر درست را انتخاب کنند.

آیت‌الله عابدینی در ادامه افزود: باید بدانیم که در برابر فشار امریکایی ها و تحریم ها اگر به دنبال راه چاره ای هستیم، شکستن هیبت و اقتدار امریکایی ها تنها مسیر است.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: هرجا ما هیبت امریکا را شکستیم؛ مستحکم ایستادیم و با موفقیت پیش رفته ایم، همه موفقیت هایی که از ابتدای انقلاب تا به امروز به دست آورده ایم مدیون استقامت در برابر استکبار جهانی بوده و سیلی ما به صورت امریکا توانسته ایران اسلامی را در جهان مقتدر نشان دهد و هرکجا که ملاحظه امریکا را کردیم متاسفانه به زمین خورده ایم.

وی با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اذعان کرد: شهید بهشتی و یارانش در دشمنی با دشمنان اسلام و انقلاب به خوبی می دانستند که چگونه باید رفتار و عمل کنند، همین شهید بهشتی بود که فرمود؛ امریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به در پیش بودن هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: با آمدن رئیس کل جدید دادگستری قزوین مردم امیدوار شده اند که ان‌شاءالله حقوق آحاد مردم احیا شود و امیدورایم هر کجا تعدی به بیت‌المال صورت گرفته است با جدیت و بصیرتی که ایشان دارند احیای حق صورت بگیرد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: ان‌شاءالله تمام مجموعه دستگاه قضایی در شرایطی استان قزوین را مدیریت کنند تا ظالمان و متعدیان به حقوق مردم، آنهایی که حرام و حلال و حق و باطل را نمی فهمند احساس ناامنی کنند و آنهایی که حقوقشان ضایع شده احساس امنیت کنند.

وی ابراز کرد: رئیس کل جدید دادگستری در جایی اشاره کردند که «حق» حتی اگر قدیمی شده باشد باید بازگردادنده شود؛ امام علی (ع) فرمودند حق با قدیمی شدن باطل نمی شود و در هر زمانی باید به صاحبِ حق بازگردانده شود و این اقدام اگر محقق شود در راستای فرمایشات امیرالمؤمنین (ع) است.

آیت الله عابدینی افزود: امیدواریم حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری قزوین و همکارانشان در احیای حقوق مردم موفق عمل کنند و قانون‌خواران که کارشان دور زدن قانون است و می خواهند سر قانون کلاه بگذارند نتوانند سَرِ مجریان قانون در استان ما کلاه بگذارند و تحقق این هدف مستلزم آن است که مسئولان قضایی با بصیرت پای کار باشند.

خطیب جمعه قزوین تأکید کرد: دستگاه قضایی زحمات بسیاری را متحمل می شود تا بتواند سرعت رسیدگی به پرونده ها را بیشتر کند و مردم زودتر به حقشان برسند که کار ارزشمندی است.

وی بار دیگر با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار بحث قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون صحبت شد، این مسائل جزو وظایف اصلی و مهم مجلس است و باید ببینیم نمایندگان فعلی ما به چه میزان در قانونگذاری دقت لازم را به کار می گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: وظیفه مردم هم فقط حاضر شدن پای صندوق های رای و انتخاب نماینده نیست، بلکه مردم باید از نمایندگان خود مطالبه داشته باشند که قانون FATF که در مجلس مطرح شد؛ نمایندگان محترم در این خصوص چه موضعی داشتید؟

امام جمعه قزوین اذعان کرد: ما از کلیه نمایندگان مجلس انتظار داریم که شخصیت بزرگی مثل مرحوم مدرس را الگوی راه خود قرار دهند، شخصیتی که مثل خورشید تابان در فضای مجلس می درخشید و مجلس ما باید جایگاه بزرگانی همچون مدرس را حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: مقاومت اسلامی در یمن روز به روز محکمتر شده و اقتدار آنها بیشتر می شود و‌ موشک های آنها به عنوان سپر اقتدار و ابزار بازدارنده ظلمِ ظالمان و متعدیان به کار گرفته می شود که ما از خدای متعال برای این عزیزان موفقیت های بزرگ را درخواست داریم.

آیت الله عابدینی با اشاره به سالروز تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیان کرد: به واسطه صدور دستور امام خمینی(ره) سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد و همه مردم ما به خصوص آقایان و بانوانی که به صورت مستمر در نمازجمعه حضور دارند، می توانند هرکدامشان یک مبلغ برای ارزش های دینی، آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی باشند.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: همه ما باید مبلغ مبانی دینی باشیم و مبلغ نمازهای جماعت، مبلغ مهربانی و دلسوزی، مبلغ مسجد، مبلغ حقوق یکدیگر و مبلغ تقوا باشیم.

وی با اشاره به روز اصناف عنوان کرد: همه اصناف در دوران پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای ایفا کردند و در شرایط امروز از همه اقشار مختلف اصناف که همگی در ادامه روند انقلاب نقش آفرینی می کنند، تشکر می کنیم و خیر و برکت را برای آنها از خدای متعال درخواست داریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز هشتم شوال و روز تخریب حرم های بقیع گفت: حدود ۹۰ سال پیش در این روز حرم ائمه بقیع توسط وهابی ها تخریب شد و این ننگ برای آنها در همه تاریخ وجود دارد و هیچ زمانی پاک شدنی نیست و امیدواریم روزی برای ائمه بقیع بارگاه مقدس و باشکوهی مانند حرم قدس رضوی و کربلای معلا و نجف اشرف و کاظمین و سامرا بنا کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز وفات شیخ بهایی اذعان کرد: این عالم بزرگوار در شهر قزوین نقش آفرین بود در زمینه فرهنگی قزوین تاثیرگذار بود و پیش از سفر به اصفهان به همراه شیخ لطف الله حضور داشتند و آثار و برکات این دانشمند بزرگ قرآنی که معمار و مهندس بود در شهر ما دیده می شود که این موارد سرمایه های معنوی و دینی محسوب می شوند که علو درجات را برای این مرد بزرگ از خدای متعال خواهانیم.

وی در پایان یادآور شد: از زحمات همه ورزشکان عزیزی که در مسابقات جهانی درحال تلاش هستند تشکر می کنیم و به اقتدار و تلاش های آنها خداقوت عرض کرده و برای ادامه مسابقات همه این عزیزان آرزوی موفقیت داریم.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه به ورزشکاران عزیزمان خداقوت می گوییم، اظهار کرد: برای ورزشکارانمان دعا کنیم و برای مسابقات پیش رو از خدای متعال برای آنها توفیق بخواهیم چرا که آنها پرچم اقتدار نظام را به دست گرفته اند و امیدواریم بتوانند اخلاق دینی و منش جوانمردانه امیرالمؤمنین(ع) را به صحنه های ورزش بکشانند و مبلغ این معانی باشند.

خطیب جمعه قزوین به سالروز ترور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) اشاره کرد و گفت: خدای متعال رهبر فرزانه انقلاب را از نقشه شیطانی مستکبران حفظ و ملت و کشور ما را از رهبری فرزانه برای سالیان سال برخوردار کردند تا ان‌شاءالله زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان