۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین راه‌اندازی ۹۰ خانه عالم در قزوین/ در تامین بودجه فرهنگی مشکل داریم
کد خبر: ۳۱۲۳۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۱ ساعت: ۱۴:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان تبلیغات استان اعلام کرد:

راه‌اندازی ۹۰ خانه عالم در قزوین/ در تامین بودجه فرهنگی مشکل داریم

مدیرکل سازمان تبلیغات قزوین گفت: در تامین بودجه فرهنگی مشکل داریم، کل بودجه فرهنگی ما یک میلیارد است اما حداقل نیاز ما برای ایفای نقش فرهنگی ۵ میلیارد است.

راه‌اندازی ۹۰ خانه عالم در قزوین/ در تامین بودجه فرهنگی مشکل داریم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی نعمت اللهی، مدیرکل سازمان تبلیغات قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در این سازمان اظهار کرد: سازمان تبلیغات از سال ۱۳۶۰ تاسیس شد و در اکثر حوزه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی و دینی ورود داشته است و برنامه‌های خوبی را اجرایی کرده است.

وی افزود: امروز ۲ هزار هیئت مذهبی و بیش از ۱۵۰۰ مداح دارای کد در استان قزوین شناسایی شده اند و ۹۰ خانه عالم در استان قزوین راه اندازی شده و با همکاری طرح هجرت و شبکه تبلیغ در حال کار فرهنگی است.

این مسئول بیان کرد: ما امروز بر این باور هستیم که انفجار اطلاعات رخ داده و ما باید به حوزه‌های روز حوزه ورود پیدا کنیم؛ بنابراین کتابخانه‌های الکترونیکی راه اندازی کردیم و تولید محتواهای مورد نیاز جامعه صورت می‌گیرد.

وی گفت: یک تبلیغ جامع نیازمند ارکان جامع است که پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوا، شیوه پیام رسانی و ابزار پیام رسانی در این حوزه مهم است، یکی از ضعف‌های ما در حوزه فرهنگی عدم شناخت درست مخاطب است و نسخه یکسان برای همه اقشار تعریف شده و این موضوع از اثرگذاری ما کم کرده است.

نعمت اللهی اذعان کرد: امروز بستر انتشار شبهات دینی و اعتقادی کانال‌های مختلف در پیام رسانه‌ا و شبکه‌های اجتماعی است و ما باید از همین فضا برای مقابله با ترویج تبلیغ ضددینی و پاسخگویی به شبهات دینی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز عصر بحران هویت است و باید پاسخگوی نسل امروز باشیم،تصریح کرد: مشکل کار و اقدامات دستگاه‌های فرهنگی ما این است که دچار موازی کاری شده اند و اهداف اصلی گم شده است و دستگاه‌ها کار یکدیگر را خنثی یا تکرار می‌کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات قزوین عنوان کرد: دو ایراد اساسی در همه حوزه‌ها وجود دارد اولین مورد این است که تئوریسین و مجری در کشور ما یک نفر و یک دستگاه است؛ در صورتی که در کشورهای مختلف جهان یک اتاق فکری وجود دارد که برنامه‌های پخته شده و برای اجرا به دستگاه سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: کار را باید به متخصص سپرد و هرکس در حوزه تخصصی خود مشغول به کار شود و بزرگترین ضربه را امروز ما در بحث‌های مدیریت‌های بدون تخصص خورده ایم.

این مسئول بیان کرد: در تامین بودجه فرهنگی مشکل داریم و مسئله فرهنگ در کلیت نظام در حوزه نرم افزاری جدی گرفته نشده است، کل بودجه فرهنگی ما یک میلیارد است اما حداقل نیاز ما برای ایفای نقش فرهنگی ۵ میلیارد است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری کنگره آیت الله موسوی شالی تاکید کرد: به مناسبت بزرگداشت این عالم بزرگوار کنگره ای برگزار می‌شود و من مسئول کمیته علمی این کنگره هستم که ۲۰ میلیون تومان در اختیار ما قرار داده شد و گروهی در قم، مباحث علمی و فقهی ایشان را جمع آوری کرده اند و در حال چاپ است.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان