۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین میانگین سن شهدای ما ۲۲سال بود که در جهان بی‌سابقه است/ جهادسازندگی ۳۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد
کد خبر: ۳۱۲۱۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳۰ ساعت: ۱۲:۵۳ ↗ لینک کوتاه

فرمانده قرارگاه قرب کوثر در قزوین:

میانگین سن شهدای ما ۲۲سال بود که در جهان بی‌سابقه است/ جهادسازندگی ۳۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس به عنوان سنگرسازان بی سنگر با تقدیم ۳۱۰۰ شهید، تعداد ۸۹۰۰ جانباز، ۸۶۶ آزاده و ۸۳ مفقودالاثر از نهادهای تاثیرگذار در جنگ بود.

میانگین سن شهدای ما ۲۲سال بود که در جهان بی‌سابقه است/ جهادسازندگی ۳۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، سردار سید ضیا‌ءالدین حزنی، فرمانده قرارگاه قرب کوثر ظهر امروز (چهارشنبه) در یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر اظهار کرد: ایرانیان در ۲ هزار و ۷۲۰سال از تمدن خود یک هزار و ۱۴۰ جنگ را پشت سر گذاشتند که این آمار نشان می‌دهد ملت ایران از قدیم نسبت به ناموس، دین و وطن خود حساس بودند.

وی افزود: در بین تمام این جنگ‌ها فقط یک جنگ که دفاع مقدس نام گرفت از هر لحاظ با سایر جنگ‌های ایرانیان تفاوت دارد.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام در دنیا است که از رئیس جمهور، وزیر، نخست وزیر، استاندار و سایر اقشار جامعه شهید داده است.

حزنی ادامه داد: براساس آمارهای مرکز مطالعات جنگ میانگین سن شهدای ما ۲۲سال است که در هیچ یک از جنگ‌های دنیا سابقه ندارد.

وی عنوان کرد: ۷۱درصد از شهدای ما مجرد بوده و ۷۵درصد از آنان اسم ائمه اطهار(ع) را داشتند.

مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس ۱۲۷شهر مورد تهاجم هوایی و زمینی قرار گرفت که در این میان آبادان با هزار و ۱۷بار تحمل انواع موشک بیش از سایر شهرها مورد هجوم قرار گرفت.

آلمان کارخانه ساخت سلاح‌های شیمیایی را در عراق ساخت
حزنی گفت: فقط در یک روز ۸۰۰شهید در کرمانشاه تشییع جنازه کردیم که بسیار بی سابقه است.

وی بیان کرد: در دفاع مقدس شوروی بلوک شرق و امریکا بلوک غرب را تشکیل می‌داد و آلمان هم بزرگترین کارخانه ساخت سلاح‌های شیمیایی را در عراق ساخت که بقایای آن هم اکنون هم در عراق وجود دارد.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر اظهار کرد: سوئیس در هیچ جنگی شرکت نکرده است، اما در دفاع مقدس کنار صدام بود و برزیل یک قرارداد ۱۰ ساله با صدام داشت.

حزنی افزود: همچنین کشورهای اسپانیا، انگلیس، اسرائیل، سوید و آرژانتین از کشورهایی بودند که در تاریخ جنگ عراق علیه ایران اسم آنها در کنار صدام ثبت شده است.

وی اضافه کرد: عربستان سعودی از طریق آواکس‌هایی که در اختیار داشت جبهه ایران را تحت نظر داشت و اطلاعاتی که به دست می‌آورد را در اختیار عراق قرار می‌داد.

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در ابتدای دوران جنگ بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا علیه شهدا و رزمندگان بود، ادامه داد: بعد از عزل بنی صدر در حدود یک سال ۷۵درصد از زمین‌هایی که در زمان بنی صدر به عراق داده بودیم را پس گرفتیم که نشان می‌دهد هرچه را که خدا می‌خواست شهدای ما انجام دادند.

وی عنوان کرد: جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس به عنوان سنگرسازان بی سنگر با تقدیم ۳۱۰۰ شهید، تعداد ۸۹۰۰ جانباز، ۸۶۶ آزاده و ۸۳ مفقودالاثر از نهادهای تاثیرگذار در جنگ بود. 

این مقام مسئول یادآور شد: در دوران هشت سال دفاع مقدس هیچ سرباز، افسر و یا فرمانده ای به علت فرار یا ترک میدان جنگ مورد بازخواست قرار نگرفت؛ اما در عراق فرماندهان و سربازان زیادی به همین دلیل اعدام شدند. 


گفتنی است؛ در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای جها
دگر استان قزوین تقدیر شد.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان