۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تنها به ۱۰ درصد آرای قضایی قزوین اعتراض می‌شود
کد خبر: ۳۱۱۹۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۹ ساعت: ۱۴:۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری قزوین:

تنها به ۱۰ درصد آرای قضایی قزوین اعتراض می‌شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: از ۲۰۰ هزار رای قضایی صادر شده در استان، تنها ۱۰ درصد مورد اعتراض قرار می گیرد و فقط ۲ درصد آنها نقض می‌شود.

تنها به ۱۰ درصد آرای قضایی قزوین اعتراض می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار با اعضای کانون کارشناسان رسمی و کانون وکلای دادگستری استان قزوین اظهار کرد: این درصد اندک اعتراض به آرا صادر شده نشان می‌دهد مردم به دستگاه قضایی اعتماد داشته و آرا صادر شده را قبول دارند.

وی ادامه داد: 15 میلیون پرونده در سال به دستگاه قضایی وارد می‌شود که اگر این دستگاه بر اساس عدالت کار نمی‌کرد این همه مردم به دستگاه قضایی مراجعه نمی‌کردند.

این مسئول گفت: نقش دستگاه قضایی در دادرسی عادلانه بسیار سنگین است و به ابزار و بازوان توانمند که وکلا، کارشناسان و ضابطان هستند نیاز دارد که باید به موقع وظایف خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به تصرف 500 هکتار از اراضی تاکستان با کشت صیفی جات و نقش تعیین کننده کارشناسان در تعیین خسارت وارده گفت: کارشناس رسمی این پرونده در سال نخست تصرف این اراضی که 30 هکتار با 30 میلیارد فروش بوده هشت و نیم میلیون تومان اجرت المثل تعیین کرده است که چون کارشناس رسمی نیز توجه نداشته حقوق مردم تضییع شده است.

قدرتی بیان کرد: با توجه به تضییع حقوق مردم در این زمینه؛ ابطال این رای را که هنوز اجرت المثل سال گذشته آن نیز پرداخت نشده صادر کردیم تا عدالت در جامعه اجرا شود.

وی ادامه داد: امنیت، عدالت و رفاه از جمله درخواست‌های مهم مردم است که دستگاه قضایی برای اجرا و تحقق عدالت در میان جامعه تلاش می‌کند.

این مقام قضایی افزود: قوه قضائیه دستگاهی مستقل بوده و مسئول تحقق بخشی به عدالت و عهده دار وظایف احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع است.

وی گفت: دادستان در هر زمینه ای که احساس کند حق مردم در حال تضییع است بدون گزارش دستگاه‌های نظارتی و بازرسی می تواند وارد شود و برای دادخواهی و احیای حقوق مردم اقدام کند.

قدرتی با اشاره به قانون آیین دادرسی برای محدودیت وکلا در برخی پرونده‌ها گفت: نمی‌توان مسئولیت پرونده‌های کلان قضایی و امنیتی را به همه وکلا واگذار کرد چون تمامی وکلا در یک سطح نیستند، آن چنان که در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز همین قانون اجرا می‌شود و در واقع این قانون احترام به خود وکلا است.

وی گفت: مجموعه قضایی، کانون وکلا و کارشناسان رسمی همه از یک خانواده هستند و باید در راستای اجرای عدالت و تحقق آن درجامعه تلاش کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان