۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۸ واحد مرغداری تخم گذار تعطیل شده، آغاز به‌کار کرد
کد خبر: ۳۱۱۸۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۹ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک:

۸ واحد مرغداری تخم گذار تعطیل شده، آغاز به‌کار کرد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۸ واحد مرغداری تخم گذار که در سال گذشته به علت ابتلا به بیماری آنفولانزا تعطیل شده بودند فعالیت خود را آغاز کردند.

۸ واحد مرغداری تخم گذار تعطیل شده، آغاز به‌کار کرد
مرتضی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: شهرستان آبیک یکی از مهمترین شهرستان‌ها در تولید تخم مرغ کشور است؛ امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته در سال جاری، تا حد امکان درصد بروز بیماری در سطح مرغداری‌ها کاهش پیدا کرده باشد و شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی در این شهرستان نباشیم. 

وی افزود: در راستای حمایت از تولید داخلی از ابتدای سال جاری تعداد ۸ واحد مرغداری تخم گذار که در سال گذشته به علت ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تعطیل شده بودند با انجام اصلاحات ساختاری و پس از اخذ مجوز جوجه ریزی از کمیته ممیزی فعالیت خود را از نو آغاز کردند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک ادامه داد:  واحدهای مذکور در سال جاری اقدام به جوجه ریزی به تعداد ۱ میلیون ۲۴۰ هزار و ۹۷۵ قطعه کرده اند.

نظارت دامپزشکی آبیک بر نحوه واکسیناسیون دام‌ها 
این مسئول همچنین از نظارت کارشناسان دامپزشکی بر چگونگی واکسیناسیون دام‌ها توسط بخش خصوصی این شهرستان خبر داد.

یعقوبی گفت: در راستای حمایت از بخش خصوصی و در راستای پوشش کامل مبارزه با بیماری‌های دامی و انجام بهتر واکسیناسیون دامداری‌ها، بخشی از فعالیت واکسیناسیون دامداری‌های این شهرستان به بخش خصوصی محول شده که نظارت بر حسن انجام آن بر عهده بخش دولتی است.

وی اذعان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع بیماری‌ها از طریق واکسیناسیون علیه بیماریهای مختلف، اداره دامپزشکی شهرستان آبیک برنامه‌های مراقبت و نظارت مستمر بر عملیات مایه‌کوبی را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول بیان کردد: کارشناسان دامپزشکی با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد در خصوص نحوه صحیح واکسیناسیون برای اکیپ‌های مایه کوبی سعی در ارتقاء سطح دانش این افراد را دارد که نظارت‌های مستمر دامپزشکی دولتی نیز در همین راستا انجام می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان