۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ترکیب نهایی تیم ملی والیبال نشسته بانوان مشخص شد
کد خبر: ۳۱۰۶۶۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ترکیب نهایی تیم ملی والیبال نشسته بانوان مشخص شد

ترکیب نهایی تیم ملی والیبال نشسته بانوان برای حضور در مسابقات جهانی هلند مشخص شد.

ترکیب نهایی تیم ملی  والیبال نشسته بانوان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، در پایان اردوی سوم تیم ملی والیبال نشسته بانوان ترکیب این تیم برای حضور در مسابقات جهانی هلند از سوی سرمربی تیم ملی اعلام شد که اسامی 12 ملی‌پوش اعزامی به این رقابت‌ها به شرح زیر است:

معصومه زارعی براتی، زهرا نجاتی عارف، نسرین فرهادی، زینب ملکی دیزیجه، فرزانه حیدری، زهرا دانایی، بتول جعفریان، معصومه شجراتی، فاطمه جهانی، مهری فلاحی دریاکناری، بتول خلیل زاده و ندا پنجه باشی

قرار است دهه دوم تیرماه نیز آخرین اردوی تیم ملی که متصل به اعزام نیز هست برگزار شود و پس از آن تیم ملی عازم مسابقات جهانی هلند که از ۲۴ تا ۳۱ تیر ماه برگزار می‌شود، خواهد شد.

فریبا سلیمانی، سرمربی تیم ملی در این باره گفت: با توجه تقارن سومین اردوی تیم ملی با ماه مبارک رمضان، تمرینات در شهر ساری که از نظر امکانات به ویژه تجهیزات بدنسازی مناسب‌ترین مکان تشخیص داده شد، برگزار و خوشبختانه در بهترین شرایط ممکن برگزار شد.

وی افزود: در این اردو ۱۷ بازیکن حضور داشتند که 3 نفر از بازیکنان جوانی بودند که به تازگی استعدادیابی شده‌اند و در کنار سایر ملی‌پوشان برای محک خوردن توانمندی‌شان دعوت شدند. این اقدام از این پس در اردوها صورت می‌گیرد و خوشبختانه استانها برای استعدادیابی وارد رقابت شده‌اند و این امر برای پشتوانه‌سازی لازم است.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در اردوی سوم بیشتر بر مسائل تاکتیکی متمرکز بودیم و مسابقاتی تدارکاتی نیز با حضور داوران مرد برگزار شد تا هرچه بیشتر شرایط به مسابقات جهانی نزدیک‌تر باشد. پشتوانه‌سازی و استفاده از نیروهای جوان کاری سخت است که آغاز شده، اما نتایج آن در آینده مشخص می شود و امید زیادی داریم. خوشبختانه ورزشکاران خیلی خوب با شرایط اردو و کمبود زمان هماهنگ شده‌اند و همکاری خوبی با کادر فنی دارند و در این سه اردو به بیشتر اهدافی که داشتیم دست پیدا کردیم.

سلیمانی افزود: در پایان اردوی سوم ۱۲ نفر از ملی‌پوشان به عنوان ترکیب اصلی انتخاب شدند که ترکیبی جدید هستند و مسابقات جهانی فرصت خوبی است که محک بخورند. البته ترکیب نهایی برای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا بعد از مسابقات جهانی مشخص می‌شود و امکان دارد تغییراتی در آن صورت بگیرد و یا اینکه همین ترکیب باقی بماند.

سرمربی تیم ملی بانوان تصریح کرد: به وضوح تغییرات زیادی در ترکیب تیم دیده می‌شود و اسامی جدیدی به چشم می خورد و امیدواریم این کار بزرگی که شروع شده با حمایت فدراسیون و انجمن والیبال ادامه یابد و به جایگاهی که در آسیا می خواهیم دست پیدا کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه قهرمانان دنیا در والیبال نشسته بانوان از آسیا هستند، کار سختی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا داریم و شاید نتوانیم به زودی به جایگاه مردان برسیم، اما با صبر و سرمایه‌گذاری بیشتر و برنامه‌های منظم استعدادیابی، دست یابی به بهترین جایگاه در بخش بانوان نیز دست یافتنی است.

انتهای پیام/

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان