۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین فراخوان سومین دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین
کد خبر: ۳۰۸۵۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در آستانه یک رویداد بزرگ هنری منتشر شد؛

فراخوان سومین دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین

فراخوان سومین دوسالانه خوشنویسی ایران، بزرگداشت استاد احمد سهروردی(یاقوت ثانی) در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی و رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث منتشر شد.

فراخوان سومین دوسالانه خوشنویسی ایران در قزوین
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین به منظور پاسداشت خالقان آثار ماندگار خوشنویسی، شناخت و شناسایی استعدادهای برتر و تبادل تجربیات ارزنده پیشکسوتان و مشتاقان این هنر، سومین دوسالانه خوشنویسی ایران در فضایی رقابتی و حرفه‌ای برگزار خواهد شد.
در این راستا فراخوان سومین دوسالانه خوشنویسی ایران، بزرگداشت استاد احمد سهروردی(یاقوت ثانی) در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی و رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث منتشر شد.
آخرین مهلت ارسال آثار 10 مردادماه سال جاری است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.
Qershad.
ir مراجعه نمایند مراسم افتتاحیه نیز شهریورماه برگزار خواهد شد.
بی شک برگزاری دوسالانه‌ی خوشنویسی در قزوین گام بلندی در راستای اعتلاء هنر اصیل خط در کشور خواهد بود.
از این رو حضور هنرمندان و اساتید از سراسر کشور به غنای دوسالانه می‌افزاید و کیفیت و جایگاه جشنواره را ارتقا می بخشید.
100809976098 همه چیز درباره سومین دوسالانه خوشنویسی ایران محمدحسین شفیعی ها عضو شورای سیاستگذاری و دبیر دوسالانه ی خوشنویسی درباره برگزاری دوسالانه خوشنویسی 1393 گفت: دوسالانه خوشنویسی رویدادی ملی محسوب می شود و بعد از برگزاری دو دوره، جشنواره ای است که همه ی خوشنویسان اشتیاق حضور در آن را دارند.
وی افزود: بعد از مدت ها پیگیری و جلسات شورای سیاستگذاری و عبور از مراحل اولیه، فراخوان سومین دوسالانه آماده و منتشر شد.

789435

عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه خوشنویسی درباره چگونگی برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: دوره سوم با دو دوره قبلی تا حدودی تفاوت دارد؛ اولین تفاوت این دوره با دوره های قبلی برگزاری آن در شهریور ماه، همزمان با روز قزوین است.
در ادامه دبیر دوسالانه خوشنویسی گفت: یکی دیگر از تغییرات عمده ی سومین دوسالانه کنار گذاشتن رتبه بندی در آثار برتر و انتخاب برگزیدگان در هر رشته است.
امسال بنا به صلاحدید شورای سیاست گذاری و کارشناسان، رشته ی خط نقاشی از دوسالانه حذف شده و تصمیم بر این شد که در جشنواره ای مستقل به این رشته پرداخته شود.
khoshnevisi90 شفیعی ها در این گفت وگو یادآور شد: موضوع تابلوهای ارائه شده توسط هنرمندان آزاد است و برنامه ریزی شده است که با توافق صاحبان اثر، آثار در دبیرخانه نگهداری شده و درسایر استان ها و کشورهایی که با آن ها مراودات فرهنگی داریم به نمایش دربیاید.
وی درخصوص حذف عنوان بین المللی از دوسالانه خوشنویسی سخن گفت و بیان داشت: با توجه به تجربیاتی که در دوره های قبلی کسب کرده ایم، مشخص شد که امکان حضور خوشنویسان دیگر کشورها در جشنواره وجود ندارد به همین سبب تصویب شد که عنوان بین المللی را از دوسالانه حذف کنیم؛ البته در میان داوران و میهمانان، چهره های برتر خوشنویسی جهان اسلام را خواهیم داشت.
13910224000146_PhotoA شفیعی ها درباره امور پژوهشی دوسالانه خوشنویسی خاطرنشان کرد: در پی آن هستیم در ایام برگزاری دوسالانه که معمولاً 20 الی 25 روز به طول می انجامد؛ کار پژوهشی ارزشمندی را به انجام برسانیم که بر غنا و ارزش علمی این جشنواره بیفزاید.
انتهای پیام/2004/ج

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان