۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مردم حدود ۴میلیاردتومان به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کردند/ مدرسه ضدزلزله افتتاح می‌شود
کد خبر: ۳۰۵۳۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۸ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین خبرداد:

مردم حدود ۴میلیاردتومان به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کردند/ مدرسه ضدزلزله افتتاح می‌شود

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین گفت: سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۸۳۳ هزار تومان مبلغ کمک نقدی و غیرنقدی مردم استان قزوین به زلزله زدگان کرمانشاه تا قبل شروع ساخت و ساز جمع آوری شد.

مردم حدود ۴میلیاردتومان به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کردند/ مدرسه ضدزلزله افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حمیدرضا اله بداشتی، مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن روابط عمومی سپاه استان اظهار کرد: ۱۷اردیبهشت ماه سالروز تاسیس بسیج سازندگی است، این نهاد از سوی رهبر متظم انقلاب راه اندازی شد تا فعالیت جهادی، جهاد سازندگی سابق که براثر نگاه اشتباه عده ای تغییر نام پیدا کرد بار دیگر اجرایی شود.

وی افزود: بسیج سازندگی دستگاهی اجرایی و نهادی انقلابی است که ماموریت‌های آن در راستای ماموریت‌های اصلی سپاه، یعنی حفظ دستاوردهای انقلاب است، بسیج سازندگی در مسیر محرومیت زدایی، مبارزه با فقر فرهنگی، اقتصادی و علمی حرکت می‌کند و با توجه به ماموریت‌های انقلاب برنامه‌های خود را تعریف می‌کند.

این مسئول بیان کرد: چالش‌های اصلی کشور در نامگذاری‌های سال مشخص است و شعارهای اصلی طی 10سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی و اقتصادی است؛ ما امروز با افزایش بیابان، بحران آب و بحران اقتصادی روبرو هستیم و در حوزه‌های اشتغال‌زایی‌ و کارآفرینی و تامین زنجیره‌های اصلی غذایی با مشکل روبرو هستیم.

وی بیان کرد: زلزله یکی از حوادثی است که کشور ما را به جد تهدید می‌کند و جزو پرهزینه ترین حوادثی است که در کشور رخ می‌دهد، این موضوع زمینه ای را ایجاد کرده تا ما آمادگی لازم را برای مقابله با این حوادث ایجاد کنیم.

اله بداشتی بیان کرد: هدف ما آموزش گروه‌های جهادی در مسائل بحران ساز است و برنامه "اعتلای گروه‌های جهادی" در حوزه حوادث غیرمترقبه و برنامه‌های عمران و آبادانی تعریف شده است.

وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی برای ارتقای سطح بهداشت و درمانی است و هر گروه جهادی سه الی پنج سال معین یک بخش در روستاها خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین گفت: حدود 95 درصد منازل مسکونی در 2 روستای قره بلاغ اعظم و بابااسکندر تخریب شده بود و مصدومان و‌کشته شدگان این دو روستا با جمعیت ۱۵۰۰ نفری زیاد بود.

وی افزود: برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه بسیج سازندگی به توزیع چادر، اسکان موقت، ایجاد کانکس، سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های سیار، آواربرداری و توزیع غذای گرم با حمایت دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در این مناطق انجام گرفت.

اله بداشتی ابراز کرد: ۱۵دستگاه ماشین راهسازی حضور تمام وقت داشتند و آواربرداری به صورت کامل انجام شد و همزمان گروه‌های پزشکی، روانشناسی، اعصاب و روان و مامایی اعزام شدند و برای التیام بخشی آسیب‌های جسمی و روحی حضور فعال داشتند.

این مسئول اذعان کرد: گروه‌های جهادی با تقدیم هدایایی به خانواده‌های زلزله زده دیدارهای مستمری با آنها داشتند و ۴۸۰۰ بسته حمایتی به خانواده‌های این روستاها به مبلغ ۴۸۰میلیون تومان شامل مواد اولیه غذایی توزیع شد.

وی بیان کرد: سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۸۳۳ هزار تومان مبلغ کمک نقدی و غیرنقدی مردم استان قزوین به زلزله زدگان کرمانشاه تا قبل شروع ساخت و ساز جمع آوری شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قزوین گفت: ساخت ۳۵ واحد از خانه‌های بهزیستی به سپاه استان واگذار شد که بسیج سازنذگی کرمانشاه به عنوان معین و قزوین به عنوان کمک دهنده حضور دارد که ۱۱واحد آن طی روزهای آینده آماده تحویل است.

وی افزود: برای ۱۵۰ واحد منزلی که در کرمانشاه در حال ساخت است کاشی‌های مورد نیاز آن از طریق شرکت‌های قزوین تامین می‌شود.

اله بداشتی در پایان عنوان کرد: مدرسه ضدزلزله شش کلاسه در کرمانشاه توسط رئیس بیمارستان پاستور و جراحان استان قزوین در حال ساخت است که هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارد و طی دوماه آینده افتتاح می‌شود؛ برآورد هزینه ساخت آن ۴۰۰میلیون تومان است که تجهیز آن از ظریق آموزش و پرورش انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان