۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سال گذشته ۳۶۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد
کد خبر: ۳۰۵۰۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۶ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس زکات کشور در قزوین:

سال گذشته ۳۶۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد

رئیس زکات کشور در قزوین با اشاره به جمع آوری ۳۶۰ میلیارد تومانی زکات در کشور گفت: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است؛ بنابراین باید رسیدن به خودکفایی در کشور را در بخش کشاورزی جستجو کرد.

سال گذشته ۳۶۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت الله تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه مشترک مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی و اعضای شورای زکات استان در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود زکات در سال جاری با همت و تلاش همگان به 400 میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه زکات امری حاکمیتی است و مسئول اصلی زکات در کشور؛ وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: ائمه جماعت و حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه در دستگاه‌های اجرایی باید با تعامل و هم افزایی بیشتر یک جریان فرهنگی در عرصه زکات ایجاد کنند تا بتوانیم با صرف زکات به محرومان و مستضعفان به حل مشکلات آنان کمک کنیم.

تقوی با اشاره به اینکه ، پاک ترین و حلال ترین پول، زکات است عنوان کرد :60 درصد زکات جمع آوری شده باید صرف محرومان و مستضعفان شود، بخشی از زکات باید صرف امور دینی و تبلیغی و بخشی باید صرف پروژه های عمرانی شود. 

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی است؛ بنابراین باید رسیدن به خودکفایی در کشور را در بخش کشاورزی جستجو کرد.

وی بر لزوم اهمیت استفاده مناسب از ظرفیت جذب سرمایه گذاران در بخش کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار تاکید کرد.

رئیس زکات کشور در ادامه گفت: مشکلات و چالش‌های بسیاری از جمله بحران آب و کم آبی، واردات محصولات کشاورزی و روغن خوراکی و تخریب محیط زیست و اراضی کشاورزی مواجه است که باید با برنامه ریزی مناسب و استفاده از روش ها و ماشین آلات نوین کشاورزی این موانع را برطرف کرد.

تقوی اذعان کرد: بخش کشاورزی بستر مناسبی برای کار و فعالیت دارد بطوری که می‌توان با راه اندازی شهرک‌های کشاورزی، پرورش ماهی در قفس، کشت‌های گلخانه ای، کشاورزی دیجیتال و هسته ای اشتغالزایی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی با داشتن کارشناسان متخصص و متبحر می‌تواند برای بهره برداران بخش کشاورزی فرصت سازی کند، ابراز کرد: هم اکنون در کشور 4 هزار و 500 نیروی محقق و 2 هزار و 400 نیروی دکترا در بخش‌های تحقیقاتی مشغول فعالیت هستند که در سطح بین الملل ایده‌ها و تحقیق‌های نوین و جدیدی دارند.

تقوی تصریح کرد: هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی بیش از 95 درصد نیازهای شبانه روزی مردم در بحث امنیت غذایی را تامین می‌کند که نشان از پشتوانه قوی علمی این وزارت خانه است.

وی در پایان گفت: باید از ظرفیت مناسب روحانیون و ائمه جمعه و جماعات در تشویق و ترغیب کشاورزان و بهره برداران و همچنین مردم به پرداخت زکات استفاده کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان