۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین شهرداری قزوین روزانه ۳۰۰میلیون تومان سود به بانک شهر می‌پردازد
کد خبر: ۳۰۴۱۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۰ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیران بی‌انگیزه مانع پیشرفت شهر؛

شهرداری قزوین روزانه ۳۰۰میلیون تومان سود به بانک شهر می‌پردازد

بسیاری از پروژه‌های سطح شهر به دلیل مشکلات مالی نیمه کاره مانده و شهرداری قزوین روزانه ۳۰۰ میلیون تومان سود بدهی بانک شهر را پرداخت می‌کند.

 شهرداری قزوین روزانه ۳۰۰میلیون تومان سود به بانک شهر می‌پردازد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ در تقویم رسمی ایران، روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده و شورا یک اصل عقلی است که آموزه‌های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.

اصل ارزشمند شورا در انقلاب اسلامی مورد توجه جدی قرار گرفت و قانون اساسی هنگامی که در بیان اصول کلی حاکم بر نظام جمهوری اسلامی در اصل ششم شیوه اداره امور کشور را بر آراء عمومی مبتنی کرد از انتخاب اعضای شوراهای اسلامی نیز به عنوان ابزاری برای تحقق حاکمیت مردم و تجلی اراده عمومی یاد کرده است.

گوشه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت شوراهای شهر و روستا؛

شوراهای اسلامی در مقابل نظام‌های استبدادی
اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.

افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که از روز اول، آراء، افکار و خواست مردم، مورد توجه جدی قرار گرفته است. ۱۳۹۰/۰۲/۱۰

افزایش اعتماد عمومی
شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است. ۱۳۷۸/۰۲/۰۸

شوراها طبق قانون اساسی مدیریت شهر و روستا را بر عهده دارند و نمادی دیگر از اداره‌ی کشور به دست مردم را در برابر چشم همگان می‌گذارند.

توفیق شوراها در دستیابی به این هدف، سرمایه‌ی ارزشمند «اعتماد عمومی» را افزایش می ‌بخشد و زمینه‌ساز حضور پرنشاط مردم در همه‌ی عرصه‌های پیشرفت و توسعه‌ی کشور می‌شود. ۱۳۸۶/۰۲/۰۸

حل مشکلات مردم توسط شوراها
هیچ عبادتى بالاتر از خدمت به مردم نیست؛ چه در شهر، چه در بخش و چه در روستا. وظایفى که براى شوراها در قانون ذکر شده، همان وظایفى است که اگر شوراهاى ما ان‌شاءاللَّه بتوانند این وظایف را به طور کامل به انجام برسانند، بسیارى از مشکلات جارى مردم برطرف خواهد شد و این موارد را قانون‌گذاران با دقّت در قانون اساسى و در قانون عرفى معیّن کرده‌اند.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شد.

درواقع شورای پنجم در آستانه یک سالگی فعالیت خود قرار دارد؛ شهر قزوین با توجه به بضاعت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که دارا است نیز با چالش‌های متعددی در حوزه‌های مختلف مواجه است که برای حل ان‌ها نیاز به اهتمام و تلاش مدیران و پارلمان شهری دارد.

در ادامه این مطلب به گفت‌وگو با تعدادی از اعضای شورا و رئیس کمیسیون‌های پارلمان شهری قزوین پرداخته‌ایم تا نظرات خود را در خصوص الویت‌ها و مشکلات شهر بیان کنند.

سود بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر روزانه ۳۰۰ میلیون تومان است
منیره قوامی عضو و رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در شورای شهر قزوین، با اشاره به بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های سطح شهر به دلیل مشکلات مالی نیمه کاره مانده که تکمیل آن‌ها از اولویت‌های اصلی است.

وی افزود: برخی از پروژ‌ه‌ها مانند حکم آباد و برج‌های شهرداری حدود ۲ سال از که به خاطر مشکلات مالی متوقف شده و شهرداری قزوین ساخت مجدد این پروژه‌ها را آغاز کرده است.

قوامی در ادامه گفت: تفکیک زباله از مبدا یکی از برنامه‌های مهم است که باید در کمیسیون محیط زیست شورا عملیاتی شود چراکه در حال حاضر زباله‌های تر و خشک در مخازن تخلیه می‌شود که هم چهره شهر را زشت کرده و هم از نظر زیست محیطی و بهداشتی مضر است.

۹۰ پروژه دارای بودجه هنوز کلید نخورده است
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر قزوین گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم از دیگر برنامه‌های شورا و شهرداری است که باید به خارج از شهر منتقل شوند.

وی خاطرنشان کرد: سود بدهی که شهرداری قزوین روزانه به بانک شهر پرداخت می‌کند ۳۰۰ میلیون تومان است.

عضو شورای شهر قزوین افزود: حدود ۹۰ پروژه در بودجه سال قبل شهرداری قزوین تعریف شده بود که اصلا کلید نخورده است.

قوامی عنوان کرد: من به مدیریت شهری قزوین نمره ۱۴ می‌دهم زیرا برخی از مدیران انگیزه لازم را برای پیشبرد اهداف شهرداری ندارند و ناکارآمد هستند که باید تغییر یابند.

به عملکرد شورای پنجم نمره ۱۰ می‌دهم
حق‌شناس عضو شورای شهر قزوین اظهار کرد: الویت اصلی شهر قزوین تکمیل پروژه‌های نیمه کاره است که هم شهر و هم شهرداری را متحمل خسارت‌های فراوان کرده است.

وی با تاکید بر کاهش هزینه‌های مردم در حوزه شهری افزود: باید تعامل فرهنگی، معنوی و اجتماعی مجموعه مدیریت شهری با مردم به حداکثر برسد.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: هنوز به موفقیت مورد نظر در اهداف خود نرسیده‌ایم و لازمه اجرای مناسب برنامه‎ها، اتخاذ یک تصمیم درست در همه حوزه‌ها است.

حق‌شناس عنوان کرد: اگر بخواهم به شورای شهر قزوین در نحوه مدیریت، پیگیری، کنترل، نظارت و ارزیابی امتیاز دهم نمره ۱۰ را می‌دهم.

وی افزود: وقتی طرحی در شورا مطرح شده و برای آن بودجه تصویب می‌شود باید به مرحله اجرا برسد اما زمانی که چنین اتفاقی در پارلمان شهری نمی‌افتد به مفهوم این است که ما در ابعاد مختلف شورای پنجم قزوین دچار مشکلاتی هستیم و عملکرد موفق، همسو و متمرکزی نداشته‎ایم.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: شوراها باید مشاوره‌های متخصص و قوی در تمامی حوزه‌ها در کنار خود داشته باشند تا بهترین نتایج حاصل شود که متاسفانه تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

حق‌شناس در پایان گفت: یکی از مسائل مهم دیگر هم مربوط به برنامه ۵ ساله شهرداری قزوین است که هنوز به تصویب نرسیده و فعلا در مرحله پیش‌نویس قرار دارد.

بودجه سازمان فرهنگی ورزشی ۱۴۰ درصد افزایش یافت
مهدیه قافله‌باشی عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی در شورای شهر قزوین با اشاره به الویت‌های شهر قزوین اظهار کرد: ما باید شهری داشته باشیم که مناسب برای زندگی شهروندان باشد و امروزه رشد بیش از حد ترافیک، ساخت و سازهای بی‌رویه و مسائل محیط زیستی نیاز به توجه ویژه دارد.

وی افزود: در حوزه سلامت آمارهای نگران کننده‌ای وجود دارد که برای مثال بیش از ۸۵ درصد شهروندان قزوینی دچار چاقی و بی تحرکی هستند.

عضو شورای شهر ادامه داد: در پارلمان شهری باید در حوزه نشاط اجتماعی، امید به زندگی و برنامه‌های فرهنگی و سلامت، آسیب‌های اجتماعی به طور جدی وارد شد.

قافله‌باشی یادآور شد: احداث و گسترش پارک‌های محلات و شادی اجتماعی را در افزایش ۱۴۰ درصدی بودجه فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین می‌بینیم.

قزوین به گرمخانه زنان نیاز دارد
وی تصریح کرد: طرح تاسیس گرمخانه زنان در شهر قزوین در جلسات شورا پیشنهاد شده و بر اجرای این امر پافشاری داریم زیرا متاسفانه هنوز چنین امکاناتی را در سطح شهر نداریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با بیان اینکه می‌خواهیم قزوین را به شهری بدون متکدی تبدیل کنیم گفت: گردشگری حوزه مهمی است و تبدیل قزوین به مقصد گردشگری از اهداف اصلی برنامه ۵ ساله شهرداری قزوین محسوب می‌شود.

قافله‌باشی عنوان کرد: در حوزه ورزش و هنر کمبودهایی در سطح شهر قزوین داریم که در این راستا از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت و استقبال می‌کنیم.

شهرداری قزوین آمار دقیقی در حوزه آسیب‌های اجتماعی اعلام نکرده است
وی با بیان اینکه قزوین علاوه بر بخش عمرانی نیز نیازهای نرم افزاری هم دارد گفت: شهرداری آمار دقیقی در حوزه آسیب‌های اجتماعی اعلام نکرده است اما در جلسه با نیروی انتظامی، حوزه اعتیاد به عنوان مهمترین و بیشترین امار آسیب اجتماعی در قزوین اعلام شد.

قافله‌باشی بیان کرد: ساماندهی بی سرپرستان و متکدیان از اولویت‌های شهرداری قزوین است و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی باید همسو با دستگاه‌های دیگر انجام شود.

عضو شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه بدنه مدیریتی شهرداری قزوین جوان است گفت: ما نیاز به مدیران خلاقی که جسارت کارهای بزرگی را داشته باشند، داریم.

وی در پایان افزود: باید همه برنامه‌ها برمبنای علمی و آینده‌نگری باشد و نباید از روی هیجانات و احساسات تصمیم‌گیری شود.

سخن آخر؛
اهالی سرزمین مینودری قزوین با پیشینه تاریخی و فرهنگی که بر هیجکس پوشیده نیست، از مسئولان انتظار دارند تا شهری آباد و برخوردار از امکاناتی که رفاه حال مردم را به ارمغان می‌آورد در اختیار آن‌ها بگذارندو

امیدواریم شورای شهر قزوین و مدیریت شهری با اتخاذ تصمیمات و برنامه‌های کارشناسی شده نسبت به حل مشکلات و برآورده ساختن انتظارات شهروندان گام بردارند و التیامی بر زخم‌های کوچک و بزرگ این خطه باشند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان