۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آتش‌سوزی ضایعات بیشترین حوادث قزوین در فروردین ماه
کد خبر: ۳۰۲۵۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱ ساعت: ۱۴:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين اعلام کرد:

آتش‌سوزی ضایعات بیشترین حوادث قزوین در فروردین ماه

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: آتش نشانان قزوين در فروردین ماه امسال در ۲۳۲ عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق حاضر شدند.

آتش‌سوزی ضایعات بیشترین حوادث قزوین در فروردین ماه
ابوالفضل ذوالقدر، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: تماس‎هاي مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در فروردین ماه سال 1397، آتش نشانان را به 232 عمليات مختلف امداد نجات و اطفاء حريق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سريع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ايمن سازي محل حادثه اقدام کردند.

وی عنوان کرد: عمليات‌هاي انجام شده در اين مدت مربوط به تصادف يا واژگوني خودرو 11 مورد، حريق منزل مسکوني و مغازه 15 مورد، حريق خودرو 7 مورد، افکن زمين و ريزش چاه 4 مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 22 مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکوني 16 مورد، نشت گاز منوکسيد کربن 2 مورد ، مشاهده و گير کردن حيوانات وحشي 26 مورد، آتش سوزي ضايعات و سطل زباله 27 مورد، حريق باغ 5 مورد، شکستگي لوله و نشت آب 4 مورد ، 10 مورد خارج کردن حلقه انگشتري و 83 مورد حوادث ديگر بوده که آتش نشانان با حضور به موقع و اقدام سريع نسبت به ايمن سازي محل حادثه و کاهش خطر اقدامات لازم را به عمل آوردند.

مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين با اشاره به لزوم فراگيري آموزش‌هاي ايمني و نگهداري يک دستگاه خاموش کننده در منزل و محل کار، از عموم شهروندان درخواست کرد تا با رعايت کامل موارد ايمني از وقوع حوادث مختلف جلوگيري کرده و در زمان بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردي با شماره 125 آتش نشاني تماس حاصل کنند.

وی در ادامه رعايت توصيه هاي ايمني را در كاهش وقوع حوادث بسيار موثر دانست و بیان کرد: همه شهروندان مي توانند براي ثبت نام در کلاس‌هاي يک روزه و رايگان آموزش کار با خاموش کننده‌هاي دستي و نحوه مقابله با حريق، نام و نام خانوادگي خود را به شماره 3000500125 پيامک کنند.

ذوالقدر در پايان از شهروندان درخواست کرد در موقع بروز حادثه و شنيدن صداي آژير خودروهاي آتش نشاني، بلافاصله با بازكردن مسير، نسبت به تسريع در عمليات اطفاي حريق با ماموران اين سازمان همكاري کرده و از تجمع بي مورد در محل وقوع حوادث به طور جدي خودداري کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان